Onko sosiaalitoimistolla velvollisuus auttaa yli täysi-ikäistä koditonta saamaan koti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos siis pakkaan nyt repun ja lähden täältä helvetistä (kotoa) pois, enkä palaa enää tänne takasin. Lähden siis tyhjän päälle ja koitan mennä yöpymään jonnekin ja aamulla kävellä uuden paikkakunnan sosiaalitoimistoon. Mitä ne tekee? Tai minne mun pitäis mennä?

[QUOTE="vieras";29045121]Jos siis pakkaan nyt repun ja lähden täältä helvetistä (kotoa) pois, enkä palaa enää tänne takasin. Lähden siis tyhjän päälle ja koitan mennä yöpymään jonnekin ja aamulla kävellä uuden paikkakunnan sosiaalitoimistoon. Mitä ne tekee? Tai minne mun pitäis mennä?[/QUOTE]

Ohjaavat sut sun kotikunnan sosiaalitoimistoon.

Eikun ensin menet vuokratyötä välittävään firmaan ja teet työsopimuksen. Sitten katsot vuokra-asunnon. Sen jälkeen Kelalle ja haet asumistukea jos palkka ei riitä. Siivous ja keittiö töitä aivan varmasti löytyy.

Mistä ihmeestä nuoret saavat päähänsä että pitäis mennä sossuun?!?

Etkä sinä voi mihin tahansa kaupunkiin ostaa/pummia bussilippua ja asemalta kävellä sen kaupungin sossuu että moro mä nyt tulin tänne teidän vaivoiksi hankkikaa mulle asunto :headwall:

[QUOTE="vieras";29045141]Miks sun pitäis mennä sossuun? Ei sossu ole vuokranvälitystoimisto. Katso vuokrattavia asuntoja lehdestä, netistä ja vuokranvälitysfirmoilta.[/QUOTE]

No hakee toimeentulotukee. Eli suomes joutuu sit oikeesti kadulle?? kukaan ei auta, yhteiskunta tiputtaa järjestelmästään?

Mä oon koittanu saada vuokrakämppää! mut ei kukaan mua ota! koska oon kouluttamaton/työtön ja tarviisin sosiaalitoimiston apua.

[QUOTE="Siis";29045220]Jos ei ole kotona mitään uhkaa, miks sun pitää lähtä just nyt?

Ilmottaudu nyt ens alkuun kaupungin asuntojonoon.[/QUOTE]

Koska täällä on paha olla...

Eikun ensin menet vuokratyötä välittävään firmaan ja teet työsopimuksen. Sitten katsot vuokra-asunnon. Sen jälkeen Kelalle ja haet asumistukea jos palkka ei riitä. Siivous ja keittiö töitä aivan varmasti löytyy.

Mistä ihmeestä nuoret saavat päähänsä että pitäis mennä sossuun?!?

Mikä on vuokratyötä välittävä firma?

Minkalaiset työajat noissa siivous ja keittiö töissä on?

Missä sä olet kasvanut kun et tiedä mitä on vuokratyö? Nyt käryää vahvasti provolta... Googleta vaikka opteam, staffpoint, hr solutions esimerkiksi.

Työajat riippuvat ihan siitä toimeksiannosta. Olen tehnyt siivoustyötä joka alkoi klo 6 aamulla ja loppui yhdeltä. Keittiöiden työvuorot riippuvat ravintoloiden aukiolosta.

Sullehan käy mikä tahansa työaika kun sulla ei ole töitä koulua eikä mitään...

Montako kertaa sulle saamaton nahjus täytyy helvetti kertoa samat asiat! Voit varmaan jo luovuttaa ja tyytyä rooliis kun etosaa ottaa työn ja asunno hankkimisvinkeistä vaaria vaan kaikki ppitäis tulla sossusta ku manulle illallinen.

Missä sä olet kasvanut kun et tiedä mitä on vuokratyö? Nyt käryää vahvasti provolta... Googleta vaikka opteam, staffpoint, hr solutions esimerkiksi.

Työajat riippuvat ihan siitä toimeksiannosta. Olen tehnyt siivoustyötä joka alkoi klo 6 aamulla ja loppui yhdeltä. Keittiöiden työvuorot riippuvat ravintoloiden aukiolosta.

Sullehan käy mikä tahansa työaika kun sulla ei ole töitä koulua eikä mitään...

Ei periaatteessa käy...

[QUOTE="jenny";29045304]Montako kertaa sulle saamaton nahjus täytyy helvetti kertoa samat asiat! Voit varmaan jo luovuttaa ja tyytyä rooliis kun etosaa ottaa työn ja asunno hankkimisvinkeistä vaaria vaan kaikki ppitäis tulla sossusta ku manulle illallinen.[/QUOTE]

Öö?

[QUOTE="akka";29045355]Ei hanki.[/QUOTE]

Nonnii eli kadulle ehkä jäädään... ja talvi tulee...

Mie kun ajattelin että suomessa ei ketään jätetä asumaan kadulle, että täällä on niin hyvä tämä suojaverkosto ja että sosiaalitoimisto just auttais tälläsiä ihmisiä! tai kela tai mikä lienee. Just...

Aika yllätys.

[QUOTE="vieras";29045382]Sossu järjestää aina asunnon vain lapsiperheille. Muut majoitetaan esim. yömajoihin.[/QUOTE]

Millasia paikkoja ne yömajat sit on ja kauan siellä joutuu olemaan?

[QUOTE="vieras";29045365]Nonnii eli kadulle ehkä jäädään... ja talvi tulee...

Mie kun ajattelin että suomessa ei ketään jätetä asumaan kadulle, että täällä on niin hyvä tämä suojaverkosto ja että sosiaalitoimisto just auttais tälläsiä ihmisiä! tai kela tai mikä lienee. Just...

Aika yllätys.[/QUOTE]

Joo, suomessahan ei ole yhtään asunnotonta... tervetuloa todellisuuteen...

Miksi sinulle ei käy tietyt työajat? Miksi et ITSE ota vastuuta elämästäsi ja mene töiihin ja hanki asuntoa? Tai edes kouluun? Nyt iion muuten yhteishaku aika keväällä alkaviin koulutksiin.