Onko strippaaminen tanssia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cecilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Cecilia

Vieras
Se tanssia sanan varsinaisessa merkityksessä? Mun mielestä ei vaan tanssi on jotakin ihan muuta esim. lattarit, vakio, hip hop jne.

Vaatteiden pois ottaminen musiikin tahdissa ei ole mitään tanssi vaan se on yksinkertaisesti strippaamista.

minä oon samaa mieltä. En arvosta sitä. Jopa missikisoissa liiallinen "seksi" on huono juttu,...vartalon näyttäminen ei ole se paha, vaan kun siihen liitetään seksi. Kyllä mulla tulee strippareista ekana mieleen huorat... valitettavasti

Noh, mun mielestä kaikki, missä tanssitaan, on tanssia. Vauvatkin tanssii, jos laitetaan musiikkia. Joku voi tietysti olla parempi tanssmaan, kuin joku toinen.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
ei ole. mutta ei se huoraamistakaan ole, mihin se täällä usein näemmä rinnastetaan.

Ei se minustakaan ole huoraamista, mutta tulee kylläkin mieleen huorahtavuus. Jos nyt ajatellaan hivin levittäjää tässä vastikään, niin melko kevytkenkäinen tyyppi...ja oli eroottinen tanssija.... mutta ei tietenkään kaikki tanssijat ole sellaisia..

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
No ei kyllä ole. Tanssiessa moni ihminen tanssii itselleen, mutta strippaaminen on vain toiselle keikistelyä.

Mistäs tiedät? Jos joku on lavalla tanssimassa, niin itselleenkö se tanssii? Kilpatanssissa esim?

ei ole. mutta ei se huoraamistakaan ole, mihin se täällä usein näemmä rinnastetaan.

Ei se huoraamista olekaan. Kyllä mä ainakin voisin katsoa kaunisvartaloista naisstripparia, miutta en mä häntä tanssijana pidä.

Mutta usein ne kuitenkin kulkevat käsi kädessä. Strippaajien ainoa palkka on usein tipit. Siksi se kynnys on matala, esim. jos strippitienestit ovat jääneet pieniksi. Jollakin tavallahan heidän on elettävä.
Ja ei kai siinä mitään pahaa ole, jokainen tekee persiillään ihan mitä haluaa.

Nythän se yksi strippari jäi kiinni, kun on tartuttanut HIViä asiakkaisiinsa.

Makuasiahan tämäkin on :)

Strippaus on mielestäni musiikin tahdissa erottisesti liikkumista, jossa samalla vähennetään vaatetusta.

Esiintymistä ei kuitenkaan tanssia

Ne stripparit, joita mä olen Suomessa nähnyt, eivät ole kyllä tanssitaidoillaan loistaneet. Lähinnä se on ollut sellaista rytmitöntä keikistelyä ja pyllistelyä, ei mitään laadukasta tankotanssia jota olisikin joskus tosi hieno nähdä. Kaikkein nolointa on se, että esityksen jälkeen nään alastomat naiset itse kyykkii ne pikkarinsa sieltä lavalta ja sipsuttaa takahuoneeseen. Siinä jos jossain tunnelma viimeistään latistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ne stripparit, joita mä olen Suomessa nähnyt, eivät ole kyllä tanssitaidoillaan loistaneet. Lähinnä se on ollut sellaista rytmitöntä keikistelyä ja pyllistelyä, ei mitään laadukasta tankotanssia jota olisikin joskus tosi hieno nähdä. Kaikkein nolointa on se, että esityksen jälkeen nään alastomat naiset itse kyykkii ne pikkarinsa sieltä lavalta ja sipsuttaa takahuoneeseen. Siinä jos jossain tunnelma viimeistään latistuu.

Niin, jotkut tanssii paremmin kuin toiset. Joku voi tanssia niin, ettei se edes näytä tanssilta, mutta henkilö itse silti tanssii.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Itsekin "pelkkää" tankotanssia harrastavana pidän kyllä strippaustakin ihan tanssina. Todella voimia ja notkeutta vaativaa puuhaa

Onko kaikki notkeutta ja voimia vaativa musiikin mukaan liikkuminen tanssia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ja missä, kyllä mä olin itsekin huonoissa paikoissa töissä ja sinne päästetään ketään vaan ja tanssitaito nollalla, en kiitos menee itse sinne enää

Mun mielestä tanssi on tanssia ja strippaaminen strippaamista. Voihan sitä sanoa kaunistellusti että strippaus on tanssia, mutta samalla periaatteella voi sitten muunnella ammatin kuin ammatin toiseksi. Esim. kaupan kassa on tarvikevälittäjä ja rahastonhoitaja jne.jne.

En väheksy strippaamista, mutta mun mielestä on sangen huvittavaa miten siitä koitetaan tehdä jotain hohdokasta ja upeeta.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Itsekin "pelkkää" tankotanssia harrastavana pidän kyllä strippaustakin ihan tanssina. Todella voimia ja notkeutta vaativaa puuhaa

Onko kaikki notkeutta ja voimia vaativa musiikin mukaan liikkuminen tanssia?

No ei tietenkään mutta missä vedetään se raja sitten jos on askelkuviot ja rytmiä. Miten jenkka on enemmän tanssia kuin tankotanssi?

Strippamisessa on kaksi elementtiä, joista toinen (yleensä ) on tassi ja toinen se vaatteiden pois otto. Ehkä strippauksen voisi tehdä ilmankin tanssia, koska kerran erittäin huonollakin tanssilla sen voi tehdä.

Yhteistyössä