Onko suhteessa aina jotain vikaa, jos puoliso pettää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uskollinen vaemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
yleistätte miehiä pettäjiksi. itse olen nainen ja pettänyt osapuoli.
syy: kotona ei seksihommat pelaa. ei auta puhuminen, eikä pussaaminen. minä tarvitsen läheisyyttä ja seksiä, ellei sitä kotona saa, niin jostain sitä on hankittava. minkäpä sille taitaa, jos mies ei vaan yksinkertaisesti halua. ei kerro syytä, eikä pitäisi olla syytä, näin vaan asia on.

mutoin kyllä onnellinen suhde, rakastetaan ja tykätään toisistamme. seksi vaan ei ole koskaan ollut suhteemme "parhain" juttu...

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Mites se luokitellaan, jos toinen luulee kaiken olevan hyvin, eikä tiedä että mitään korjausliikkeitä edes tarvitaan?

Näin minäkin luulen asian usein olevan.

Näin mäkin ajattelen. Asia voi olla vielä niinkin, että se vika siinä suhteessa on ehkä tämän pettäjän itsensä aiheuttamaa, suhdehan ei ole kunnossa, jos toinen ei puhu.

Eli selkokielellä vika on miehessä, koska ei ole puhumalla selvittänyt naiselle ettei saa tarpeeksi seksiä kotona? Tarpeeksi, jotta pettäminen ei kävisi mielessä edes tilaisuuden tullen.

Ongelmana että itsekunnioituksella varustettu mies ei vonkaa, varsinkaan kotona. Tästä seuraa että mies kulkee pussit pullollaan, ja on näin helposti vieteltävissä oleva saalis.

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Ongelma vaan voi olla se, että vain yksi osapuoli kokee suhteessa olevan jotakin vikaa. Ei kuitenkaan puhu kumppanilleen, joka luulee kaiken olevan hyvin. Sitten viannäkijä menee ja pettää, ja pettäminen tuleekin toiselle täytenä yllätyksenä. Mites se luokitellaan, jos toinen luulee kaiken olevan hyvin, eikä tiedä että mitään korjausliikkeitä edes tarvitaan?

Miten voi toinen osapuoli ummistaa niin silmänsä siltä tosiasialta, että toinen ei ole onnellinen? Eikö se näy mitenkään arjessa ja kanssakäymisessä?

Niin no ainakin hyvä ystäväni luuli kaiken olevan mitä parhaiten. Tuore avioliitto jota edelsi onnellinen seurustelu, aviossa syntynyt terve pikkumies, oma koti, hyvät työpaikat... Pikkumies oli alle puolivuotias, kun mies ilmoitti olevansa onneton, ja siitä paikasta otti ja lähti. Oli ehtinyt pettääkin. Kuitenkin oli kehunut olevansa niin oonnellinen. No mitä siinä sitten vaimo ja tuore äiti osaa aavistaa? Että jos toinen sanoo että rakastan sinua ja meillä on ihana perhe, että se tarkoittaakin itse asiassa että olen pettänyt jo sinua ja kohta nostan kytkintä ja jätän teidät molemmat?

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Mites se luokitellaan, jos toinen luulee kaiken olevan hyvin, eikä tiedä että mitään korjausliikkeitä edes tarvitaan?

Näin mäkin ajattelen. Asia voi olla vielä niinkin, että se vika siinä suhteessa on ehkä tämän pettäjän itsensä aiheuttamaa, suhdehan ei ole kunnossa, jos toinen ei puhu.

Eli selkokielellä vika on miehessä, koska ei ole puhumalla selvittänyt naiselle ettei saa tarpeeksi seksiä kotona? Tarpeeksi, jotta pettäminen ei kävisi mielessä edes tilaisuuden tullen.

Ongelmana että itsekunnioituksella varustettu mies ei vonkaa, varsinkaan kotona. Tästä seuraa että mies kulkee pussit pullollaan, ja on näin helposti vieteltävissä oleva saalis.

Jos suhde on kunnossa, ei seksinpuute sitä kaada. Seksin puutteeseenkin on lukemattomia eri syitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Mä olen erimieltä. Mä uskon siihen, ettei oikeesti onnellisessa ja toimivassa suhteessa ala haikailemaan muuta ja sitä kautta petä. Tai mistä minä tiedän, mut näin tahdon ajatella.

aika sinisilmäinen uskomus. OSa ihmisistä vaan on epäluotettavia, osa pettää vaikka parisuhteessa ois kaikki hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja surde:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Mä olen erimieltä. Mä uskon siihen, ettei oikeesti onnellisessa ja toimivassa suhteessa ala haikailemaan muuta ja sitä kautta petä. Tai mistä minä tiedän, mut näin tahdon ajatella.

aika sinisilmäinen uskomus. OSa ihmisistä vaan on epäluotettavia, osa pettää vaikka parisuhteessa ois kaikki hyvin.

Jos puoliso on epäluotettava, ei ole mahdollista muodostaa mitään toimivaa ja hyvää suhdetta. Silloin se ei toimi, jos ei ole luottamusta.

Suhteessa ei välttämättä ole vikaa, vaan siinä pettävässä puolisossa. Toki suhteessa voi olla asioita pielessä, mutta joskus ns. todella hyvissäkin suhteissa tilaisuus tai kokeilunhalu tekee varkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:

Jos suhde on kunnossa, ei seksinpuute sitä kaada. Seksin puutteeseenkin on lukemattomia eri syitä.

Jos suhteeseen ei kuulu seksi, seksin harrastaminen suhteen ulkopuolella ei pitäisi olla pettämistä? Olisi itsekästä (ja varsin julmaa) vaatia seksuaalista uskollisuutta, ja samalla pitää miestä puutteessa.

Käytännössä tällainen ei pidemmän päälle onnistu, ja käytännöllisin tapa estää miestä harrastamasta seksiä suhteen ulkopuolella, on pitää yllä manitut pussit tarkasti tyhjennettynä.

Yhteistyössä