Onko sulla Tuplakuplaa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tahtoo lampun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tahtoo lampun

Vieras
Minun on pakko saada sellainen lamppu. Kokoa M se isompi. Halvimmillaan maksaa uutena 295. Kallis, mutta niiiiiin kaunis.
Jos omistat, tykkäätkö aina vaan vai joko sen muotoilu kyllästyttää ?

Olin jo hankkimassa, mutta luulin sen olevan lasia ta vähintäänkin sileää kiiltävää pleksiä. Todella ruma livenä, kun onkin sellaista röpelöistä kellertävää muovia. Kaunis kyllä lehtikuvaaja, mutta livenä mauton.

Minusta tuplakuplassa laatu ei todellakaan vastaa hintaa. Oletko ap nähnyt lamppua livenä? Se on tosi heppoista muovia. Minun 3 v. lapseni ruinaa semmoista aina kun näkee kaupassa tai mainoksissa, mutta meillä ei ole varaa panna niin paljon muoviseen lamppuun. AVA-tv:hen saa ihmiset lähettää omia kuvia ja yhdessä kuvassa oli tuplakupla pöydällä ja sen alle oli pantu pitsiliina. Aivan järkyn näköistä, vähän voisi miettiä sopiiko joku muotituote omaan kotiin vai kannattaisi käyttää ne rahat johonkin muuhun:O

Pitsiliina oli pieni ja pyöreä ja pelkästään sen tuplakuplan alla. Ei se kyllä olisi näyttänyt hyvältä, vaikka olisi ollut koko pöydän kokoinen, mutta varmaan vielä pahempi noin.

Just K-Raudassa hipelöin noita ja ihmettelin, että mikä saatana niissä maksaa, ei edes vaikuttanut erityisen tukevilta, voisin kuvitella että esim. koira innostuis niitä kulmia pureksimaan. En keksi yhtäkään sisustusta, johon sellainen sopisi oikeasti. Näyttää ihan kaksipäiseltä läskiltä dildolta.
Mutta makuja on niin todella erilaisia jne.

Itse ostin sen ihan vain siksi, että se on ylihintainen muovilamppu. Kiva näyttää että meillä on varaa ostaa paskaakin kalliilla.

Ja tämä ei muuten ole provo. Ihan taivahan totta ostin sen lampun vain hinnan takia. Tosin sisustan muutenkin tuolla mentaliteetilla. Julkisesti en tietenkään tätä tunnustaisi :)

Karmeita muovisia tötsiä! Työpaikallani rempattiin vuosia sitten neuvottelutilat ja nyt tiloissa töröttääerikokoisia tuplakuplia siellä täällä. Mulle oli yllätys miten halvan oloisia ovat!

Meillä on tuplakupla kokoa M. Ihan loistolamppu lastenhuoneen lattiavalaisimeksi, joskaan ei meillä kyllä lamput ole kaatuilleet :) Mutta isommat tuplakuplathan on niin isoja, että lasista tehtyinä ne painaisi liikaa, enkä minä ainakaan olisi uskaltanut niin rikkoutumisherkkää ostaa. Se on designia, eikä designin tarvitsekaan miellyttää kaikkia. On meillä myös muita design-valaisimia, mutta vain niitä, jotka on miellyttäneet mua.

Kaikki nuo Aarnion muovihärpäkkeet on menettäneet makunsa just siks, että niitä myydään jo K-raudassakin. Äijä vaan rahastaa tyhmiltä rahat pois. Ne ei oo edes mitään designia, vaan niin bulkkitavaraa kuin olla voi.

Olen erittäin tyytyväinen tuplakuplaani, muotokieli mukavan leikittävä, silti erittäin pelkistetty. Ajaton tulevaisuuden klassikko.

Ainut muutos minkä halusin oli se että mukana tulleet KELLERTÄVÄT lämpivät lamput lensi hevon kuuseen ja tilalle tuli valkoiset päivänvalolamput.

Ihanko oikeasti ihmiset luulee tuota lasiseksi?

Tuplakupla piti alunperin valmistaa lasista, mutta siitä olisi tullut niin painava ja rikkoutumisherkkä, että valmistusmateriaaliksi valittiin muovi.

Muovi on ihan hyvä materiaali, turhaan sitä ihmiset vierastaa. Muovilaatuja on useita. Moni designesine, oli se sitten valaisin, tuoli, tai vaikkapa pöytä on valmistettu joko kokonaan tai osittain muovista. En näe siinä mitään väärää, päinvastoin. Ostaessani designia maksan pääasiassa muotoilusta.

Ja onko siinä mitään väärää että näitä tavaroita myydään vaikkapa marketeissa? Ei ole. Teollinen muotoilu on nimenomaan massatuotantoa varten, suurimmaksi osaksi.

[QUOTE="vieras";28963748]Kaikki nuo Aarnion muovihärpäkkeet on menettäneet makunsa just siks, että niitä myydään jo K-raudassakin. Äijä vaan rahastaa tyhmiltä rahat pois. Ne ei oo edes mitään designia, vaan niin bulkkitavaraa kuin olla voi.[/QUOTE]

Meinaatko että vaikkapa suomalaisen muotoilun kultakaudella, 50-60 luvuilla, jolta usea tämänpäivän designklassikko on, oli jotain erikoiskauppoja näille tuotteille?

Ei ollut, vaan tavaraa myytiin ihan yhtälailla niitä markkinoita pitkin, miltä se kuluttajille meni. Se, että tavaraa menee paljon myydyksi kertoo vain siitä että tuote on onnistunut.

Ei design ole mitään harvinaisuutta välttämättä, vaan onnistunut, suunniteltu muoto.

[QUOTE="Vieras";28963270]Olin jo hankkimassa, mutta luulin sen olevan lasia ta vähintäänkin sileää kiiltävää pleksiä. Todella ruma livenä, kun onkin sellaista röpelöistä kellertävää muovia. Kaunis kyllä lehtikuvaaja, mutta livenä mauton.[/QUOTE]

Muovi on kyllä valkoista, valaisimien sisällä olevat lamput voivat antaa lämpimää, ns. keltaista valoa, jolloin valaisin päällä ollessaan näyttää luonnollisesti keltaiselta. Tämä korjaantuu vaihtamalla lamput kylmiin, valkoista valoa antaviin lamppuihin, jolloin valaisin päällä ollessaan näyttää valkoiselta.

Pätee myös muihin valaisimiin, maksoi valaisin sitten euron, sata euroa tai tonnin.

[QUOTE="vieras";28964000]Muovi on kyllä valkoista, valaisimien sisällä olevat lamput voivat antaa lämpimää, ns. keltaista valoa, jolloin valaisin päällä ollessaan näyttää luonnollisesti keltaiselta. Tämä korjaantuu vaihtamalla lamput kylmiin, valkoista valoa antaviin lamppuihin, jolloin valaisin päällä ollessaan näyttää valkoiselta.

Pätee myös muihin valaisimiin, maksoi valaisin sitten euron, sata euroa tai tonnin.[/QUOTE]

Se on sitä samaa kovia kuin esim. Puppy ja kyllä se ennemminkin on kellertävää kuin puhtaan valkoista. Eniten siinä häiritsee kuitenkin se pinnan rosoisuus, ei niinkään se että materiaali on muovia. Olisi edes sellaista sileää kiiltävää muovia. Muoto on kaunis ja ihastellen lamppua usein ystäväni luona, mutta omaan kotiini en sitä huoli.

Rrrrrrakastan :) M-kokoisena löytyy.

Rosoinen pinta on ihan ok, mutta mua häiritsee se, kun saumat näkyy. Kissat kaataneet meidän lampun muutaman kerran ja siihen kohtaan mikä osui lattiaan, jäi sellainen sileä kohta. Eli laatu ja hinta ei kyllä kohtaa, mutta muotoilu ja hinta kyllä kohtaavat :)

Lisäks meillä on Aarnion Pinja, se on taas ihan erilaista materiaalia, tän materiaali vasta halppikselta näyttääkin :D paitsi muotoilun osalta

Alkuperäinen kirjoittaja pelkkää plussaa;28964497:
Olen tyytyväinen valaisimeen, löytyy se suurin.

Suurin tuplakupla minkä minä olen nähnyt, oli n. 150 cm korkea, onko teillä siis sellainen? Minusta tuplakuplan karkea pinta on ihan kiva, mutta siitä tulee kuitenkin semmoinen olo, että se on heppoinen ja helposti kaatuva. Laatutuotteessa ei minusta pitäisi olla saumat koholla ja pohjasta olisi voinut tehdä raskaamman, panna sinne vaikka jonkun levyn. Minusta hinta ja laatu ei ole tuossa mitenkään kohdillaan.

Yhteistyössä