Onko Suvelassa (Espoo) oikeasti jo noin korkea hintataso asunnoissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "meii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ihan kohtuuhintainen mielestäni. Rivari, näytti ihan hyväkuntoiselta jne. Asuinalue ei ihan paras mahdollinen, mutta taitaa olla kuitenkin Suvelan rauhallisinta aluetta. Itse en ikinä tuolta asuntoa ostaisi lasten ollessa pieniä, mutta hyvin voisin ostaa sitten kun ei tarvitse lasten kavereita ja huonoja vaikutteita miettiä.

Toteutuneet kauppahinnat ja hintapyyntö eivät kohtaa. Ton alueen (olisiko peräti samaa taloyhtiötäkin) rivareiden myyntihinnat kolmioista ovat olleet alle 190 000 € nyt ihan parin vuoden säteellä. Olen eri mieltä kohtuuhinnasta.

Pientähän tuo vielä on.

Tämä on siinä lähistöllä ja hinta vastaa miljoonaa entistä Suomen markkaa. Jos inflaation vaikutus otetaan huomioon, niin vieläkin mennään yli puolen millin.

http://www.etuovi.com/kohde/9502333

Ei voi muuta sanoa kuin että pitää olla tyhmä jos maksaa noin isoja summia talosta. Samasta tarveaineesta ne on nuokin rakennettu kuin muut talot. Jos tuollalogiikalla edetään niin sitten kehäteille voisi laittaa tietullit, kunnallisvero nostaa korkeammaksi ihan vaan asukkaiden iloksi, se kun ei vaan haittaisi mitään. ELämä kun on kalliimpaa hesassa. :)

[QUOTE="vieras";27352198]Inflaation aikanako hinnat laskee? :)[/QUOTE]

Ei vaan. Viimeisiä markkahintoja (vuonna 2002) ei voi suoraan verrata nykyhintoihin (vuoteen 2012), koska inflaatio on jyllännyt tässä välissä kymmenen vuoden ajan. Siksi laitoin arvion mitä tuo luukku maksaisi vuoden 2002 markkahinnoissa.

Olisiko vuonna 2002 katsottu täysjärkiseksi henkilö, joka olisi ostanut Kirstinmäen tienoilta 70-luvun kerrostaloasunnon hintaan 600000 - 700000 FIM? Minä olisin pitänyt henkilöä höpsähtäneenä.

[QUOTE="juu";27352238]Ei vaan. Viimeisiä markkahintoja (vuonna 2002) ei voi suoraan verrata nykyhintoihin (vuoteen 2012), koska inflaatio on jyllännyt tässä välissä kymmenen vuoden ajan. Siksi laitoin arvion mitä tuo luukku maksaisi vuoden 2002 markkahinnoissa.

Olisiko vuonna 2002 katsottu täysjärkiseksi henkilö, joka olisi ostanut Kirstinmäen tienoilta 70-luvun kerrostaloasunnon hintaan 600000 - 700000 FIM? Minä olisin pitänyt henkilöä höpsähtäneenä.[/QUOTE]

Ei terveenä katota ollevan jos ostaa nykyisinki tuolla hinnalla, oli se sitten euroissa.

Yhteistyössä