Onko syrjintää kieltää lasta menemästä leikkimään rasistisen perheen lapsen kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Madicken04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Madicken04

Aktiivinen jäsen
26.11.2004
24 106
1
36
Tuota eilisiltaista ketjua jäin vielä miettimään... :/

Mutta siis jos lapsella on kaveri joka on suoraan rasistisesta perheestä. kaikkien yleisessä tiedossa ettei vanhemmat hyväksy ulkomaalaisia eikä oikeastaan vammaisiakaan. Ovat kieltäneet lasta tuomasta ulkomaalaisia kavereita heille jne. Tuollaisia juttuja mistä vispilä eilen kirjoitti.

Oma lapsi on kuitenkin heidän lapsen kaveri eikä tässä lapsesta ole mitään negatiivista sanottavaa, niin miten tuossa pitäisi toimia? Itsestä tuntuu että lapsi voisi leikkiä vapaasti tämän lapsen kanssa ja tuoda kaverin meille kotiin. Omaa lasta en kuitenkaan haluaisi tällaisen perheen kotiin päästää leikkimään. :/

Olisiko tuo kieltäminen sitten jonkinlaista rasismia tai sortoa kyseistä perhettä kohtaan? Tai ainakin väärin perheen lapselle joka ei ole tehnyt mitään pahaa, haluaisi vain kaverin kylään?

Ei.

Se on lapsensa suojelua. Monikulttuurisessa yhteiskunnassa on lapselle hallaa, jos hän jostain imee itseensä rasistisen ajatusmaailman. Meidän lapsemme joutuvat kohtaamaan entistä enemmän "erilaisia" lapsia kuin he itse ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja ingrid:
Ei.

Se on lapsensa suojelua. Monikulttuurisessa yhteiskunnassa on lapselle hallaa, jos hän jostain imee itseensä rasistisen ajatusmaailman. Meidän lapsemme joutuvat kohtaamaan entistä enemmän "erilaisia" lapsia kuin he itse ovat.

Peesi, ei ole rasistisuutta vaan suojelua!!

Alkuperäinen kirjoittaja ingrid:
Ei.

Piti kirjoittaa, että meidän lapsemme joutuvat aikaisempia sukupolvia enemmän kohtaamaan erilaisia ihmisiä kuin itse ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos on noin rasistinen perhe, niin tuskinpa lapses olis sinne edes lupa tulla kotiin leikkiin.

Ei varmasti olisikaan. Mietin vain noin teoreettisesti tilannetta jos itsellä olisi terveet ja rasistisen perheen "hyväksymät" lapset jotka siis olisivat heille tervetulleita.

Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Rasistisen perheen lasten kannalta ois hyvä, jos heillä olisi mahd. paljon suvaitsevia ystäviä. Harmittaa noitten lasten takia!!

Niin. Siksipä en haluaisikaan kieltää lapselta tuota kaveruutta vaan toivottaa toisen meille tervetulleeksi. Tietty siinä vaiheessa alkaisi tulla ongelmia jos tämä lapsi itse alkaisi käyttäytyä vanhempiensa tavoin.

Oma kysymyksensä sitten onkin kuinka pitkään tuota katseltaisiin ja mihin asti lapsi olisi meille tervetullut. Oman katon alle kun en kuitenkaan tuollaisia ajattelumalleja hyväksyisi enkä tietenkään halua lastenkaan niitä imevän itseensä. :/

Tavallaan käy sääliksi tällaisten perheiden lapsia, kun kaveripiiri pienenee. Siis kun vanhemmat jo rajoittaa omilla kielloillaan ja vielä muut perheet voivat vanhempien näkemyksiä vastustaessaan kieltää lapsiaan leikkimästä heidän kanssaan tai menemästä heille. :/

Kieltämättä oma itsekkyys ja omien lasten ja arvojen suojelu vaikuttaisi kuitenkin minulla enemmän kuin ajatus tämän lapsen yksinäisyydestä.

Yhteistyössä