onko tää alkava rintatulehdus vai mikä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
iltapäivällä alko oikeaa tissiä jomottaa tuolta kainalon läheltä. on kosketusarka muttei kuumota,punoita eikä siinä tunnu kovaa kohtaa. vaiva ei oo nyt pahentuu ainakaa muutaman tunnin sisään mutta kipeä on. mulla ei oo ikinä ollu rintatulehdusta, kolmatta vauvaani nyt imetän, nii en tiedä onko tää sitä vai mikä on? ennen ei oo ollu tällästä. kylmettäny en oo, pidän aina termo-mamma-lämmitintä kaikissa tilanteissa joissa tissit voi kylmettyä, oon tosi huolellinen siinä. Voiko rintatulehdus tulla tosta vaan "ilman syytä"? Mitä nyt kannattais tehdä, vai oottelenko vaan ja kattelen mitä tapahtuu? Kiitos jos joku voi avittaa uusavutonta.

Mulla oli rintatulehdus joka alkoi niin ettei ollut mitään selkeää pahkuraa tai kuumottavaa kohtaa. Rinta tuli vaan kipeäksi sivulta ja kuumetta tuli. Kokeile pitää rinta mahdollisimman tyhjänä ja laittaa vaikka lämmintä ennen imetystä että maito heruu kunnolla, jos oisi vaan tukkeutunut tiehyt. Lämpö jos nousee niin sitten soittaisin päivystykseen ja hakisin heti antibiootit, oli tosi inhottava sairaus :(

Voi hyvinkin olla alkava tulehdus. Kannattaa hoitaa pois ennenkö pahenee.

Jos sulla on niitä kertakäyttö kumihanskoja, laita sellainen täyteen kuumaa vettä ja kipeän kohdan päälle (aluksi joku pyyhe väliin, ettet polta itseäsi). Sitten imetät rinnasta ja sitten pumppaa tai lypsä käsin niin tyhjäksi kun saat. Toista aina kun kipu alkaa tuntumaan. Kannattaa imettää vähän enemmän kipeästä rinnasta ja se lämmin aina imetyksen ajaksi niin tyhjenee paremmin.

Noin minä olen saanut monta rintatulehdusta pois vaikka on jo kuumekkin ehtinyt nousta.

pitänee yrittää. Oon pitäny tuota rinnanlämmitintä sisälläki nyt sen takia ku aattelin et jos se lämpö ois hyväksi?Pitänee ens yönä imettää enempi tosta kipeästä tissistä. Ongelmana vaan on et vauva saattaa syödä vaan kerran yössä, pitänee herättää se syömään useammin, vauvan avustamana rinta varmaan tyhjenee nopeammin kuin muilla keinoilla?

Yhteistyössä