Onko tää kauhea asia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
Mä rupesin puhumaan tytölle huomisesta shoppailureissusta että voitaisiin suunnitella että missä käydään ja miten paljon rahaa kulutetaan niin meidän neiti suuttui että hän ei tiedä että missä haluaa käydä. Siinä on pelissä se että ei ole mahottomia summia käyttää siellä kun matkatkin pitää maksaa ja sitten toinen juttu että mä en kauheesti jaksa kävellä monessa paikassa kun väsyn vaikka onkin painoa pudonnut. Kun syömässäkin pitää käydä välillä ettei tule huono olo kummallekaan shoppailun lomassa.
Sitten päätin että minkä jätän tilille rahaa että sen verran saa mennä ja toisen puolen laitan toiselle tilille mistä saan siirtää sitten kun tarvin esim ruokakauppaan mennä. Aamulla maksan ensin laskut ja sitten lopulle tilillä oleville rahoille teen noin mitä suunnittelin.
Mutta onko se paha asia jos sitä suunnittelee etukäteen että missä käydään ja mitä ostetaan vai pitääkö ostaa joka puolelta jotakin mitä näkee kivaa? Mun mielestä ei ja sen sanoin tytölle aika tiukkaan sävyyn että enempää ei sitten tuhlailla kun ei ole mitä tuhlata kun jää tietty summa tilille shoppailua varten.

No jaa, mä en tykkää kauheesti sillain etukäteen suunnitellusta shoppailureissusta, et suunnitellaan tarkasti mihin mennään. Mutta toki tarttee budjetissa pysyä tässä itse kunkin, eli rahavarat tiedän mitä saa maksimissaan käyttää kun johkin shoppaan menee, ja siitä ei oikein voi tinkiä, mikäli meinaa syödäkin jotain...

Voihan sitä etukäteen suunnitella, mitä ostaa ja mistä. Välillä löytää kuitenkin kivempia vaatteita/tavaroita kun kiertelee eri kaupoissa. Onko tyttö minkä ikäinen? Voisithan jäädä jonnekin istumaan ja tyttö vois mennä katsomaan haluamastaan kaupasta jotain? Eihän sun tartte sille rahaa mukaan sinne antaa, käyt sitten maksamassa. Tärkeintä kai tehdä tytölle selväks, kuinka paljon rahaa on käytettävissä ja sen yli ei sitten mennä.

lasten kanssa ei koskaan voi suunnitella mitään. Minusta shoppailu on juuri siksi kivaa kun ei tarvitse suunnitella mitään. Jos lapsi on vähänkin isompi niin miksi pitää suunnitella. Annat vaikka jonkun summan lapselle ja saa käyttää sen missä haluaa. Näin minä tekisin.

Neiti täyttää reilun kuukauden päästä 11 v eli on pahimmassa iässä sen suhteen että kaikki kiva olisi saatava, maksoi mitä maksoi. Mutta sanoi sitten että crocksit (ei aidot), uimapuvun, jonkun paidan ja housut haluais. Mutta katotaan sitä sitten huomenna. Mulla itellä olisi kans uimapuvun osto edessä, ja oon haaveillut kauan webbikamerasta ja aattelin sen huomenna anttilasta ostaa, maksaa mikin kanssa alle 30 euroa, paljon muutakin pitäisi saada mutta täytyy nyt kattoa että mihin on varaa kun syötäväkin on siellä jossakin.

Minä suunnittelen etukäteen ostokset. Muuten en kaupassa ollessa muista / tiedä ollenkaan, mitä pitää ostaa enkä tiedä kokoja yms (kolme lasta). Ostan kylläkin vapaasti, jos jotain mieleistä tulee vastaan, vaikka listalla ei olisikaan. Minun ongelmani on lähinnä se, etten löydä kaupasta mieleisiä tuotteita. Kun on lista mukana, niin tulee varmemmin ostettua tarvittavat kamppeet eikä tarvitse tulla tyhin käsin kotiin.

niin,mukavia ostoskavereita noi ton ikäset.
Eiköhän teil mukava reissu tuu kuiteskin.Ei kande stressata etukäteen.Mihinkäs cityyn sieltä landelta lähette?
Mukavaa shoppailua!!!

Yhteistyössä