Onko tää nyt jonkin sortin mahatautia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kyse siis minusta itsestäni. Myöhään illalla maha tuli todella kipeäksi, tuntui kuin olisi pahinkin ripulikohtaus tulossa. Istuskelin sitten pöntöllä, mutta mitään ei tullut ulos. Oksettikin ihan hemmetisti, mutta oksentamaankaan en kuitenkaan ruvennut. Olo kävi lopulta niin ällöttäväksi ja vatsa niin kipeäksi, että yksinkertaisesti työnsin sormet kurkkuuni ja oksensin. Paljon. Jonkin ajan päästä tästä olo alkoi helpottua. Tänään sitten pöntöllä saanut ravata muutamaan otteeseen, pientä ripulointia. Mutta selvästi parempi olo. Vähän on ollut sellainen väsynyt/veltohko olo, ja olenkin keskittynyt pääasiallisesti lepäilyyn.

Ihan normaalisti olin syönyt (eli ei mitään poikkeavaa, liikaa makeaa, tms.) ja syömäni ja juomani tuotteet olivat varmasti tuoreita/kypsiä...

Mietin nyt vain, että onko tämä nyt sitten jotain mahatautia? Uskallanko mennä kylään paikkaan, missä pieniä lapsia? Vai olenko ensin ihan vain kotosalla ja katsonko, ettei tartu tuohon omaani, ja menen sitten vasta parin päivän päästä, kun tosiaan näyttää siltä ettei enää ole mitään?

Voihan se olla, tähän aikaan vuodesta on liikenteessä jos jonkinlaista taudinpoikasta ja pöpöä... Hyvä kuitenkin, jos vointisi on parantunut. En osaa sanoa pitäisikö vierailuja lapsiperheissä välttää, koska en ole perillä noista tartunta/itämisajoista lainkaan. Mutta hygieniastahan nyt kannattaa muutenkin pitää hyvää huolta. :)

Itse just miehen kanssa toivuttu ihan kauheesta mahataudista. Luulen, että sulla kans ollu. Ottaisin itse mieluummin 2 viikkoa flunssaa ku 2 päivää yrjötautia.

Miehellä oli just samanlainen olo keskiviikkona, eli oksetti/mahaa väänsi mutta mitään ei tullut, nukkui melkein koko päivän. Eilen sitten parempi olo mutta ripuloi muutamaan otteeseen...

Pikkuveljelläni (11v) oli pari viikkoa sitten jotain saman suuntaista. Joutui ressukka sairastamaan syntymäpäivänäkin :(
Tauti alkoi huimauksella ja päänsäryllä, sitten lensi ''yrjö'' ja ''risto''..... 4 päivää joutui olla pois koulusta.
Outoa oli, että muu perhe säästyi. Oli tuuria taikka hyvä hygienia... Onneksi itse en enää asu kotona.

Tänä vuonna mulla ollut 2 "pikamahatautia". Tiedän millainen ruokamyrkytys on, sen kyllä erottaa...
Yhtenä iltana maha kuin pallo, kipristeli ja yhdet-kahdet ripulit. Vähän hassu olo, joka helpotti 3. päivänä.

Yhteistyössä