Onko tää nyt sit reilua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi paska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi paska

Vieras
Miehen palkka n.4000e/kk(siis tuon verran jää käteen), mulla n.1600e/kk. Tänään molemmilla tilipäivä ja sanoin miehelle, että jos mä maksan suurimman osan laskuista ja jätän hänelle yhen pari isompaa laskua maksettavaks, niin siihen mies tokas, että eikös olla sovittu, että hän maksaa lainanlyhennyksen (1100e) ja minä oon sit kuulemma luvannu maksaa muut laskut+ruuat. Olin vähä, että joo..."muita" laskuja oli tälle kuulle melkein 1000e ja ruokakauppaan menee meidän 5 henkisellä perheellä helposti 700-800e/kk, nyt joulun alla vielä enemmän.
SAnoin sit miehelle, että eipä siinä mittään, maksan laskut ja syödään sit vaikka makaronia ja kaurapuuroa loppukuu!

Onneks on joululahjat lapsille hankittuna!

No ei ole reilua. Minusta fiksumpi tapa olisi osallistua kustannuksiin tulojen suhteessa. Vähän ot, mutta jos mies maksaa lainan lyhennykset, niin kenen nimissä teidän asunto on? Ei kai vaan yksin miehen?

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Ei oo ja meidän ei tarvii pohtia kun YHTEISTÄ taloutta eletään. Se maksaa kellä on rahaa eikä niitä erotella...

Ei onneksi ei tarvitse miettiä tuota rahapuolta.
meillä myös maksaa se kulla rahaa löytyy.

Laitatte yhteisen taloustilin, jolta maksetaan laskut ja ruoka. Ja laitatte sinne kummankin palkasta suhteellisen osuuden, esim. 30 %. Sieltä sitten maksetaan kaikki menot.

Ei ole reilua. Meillä myös mies maksaa lainan, mutta myös isoimmat laskut. Omat henk.koht. laskuni maksan minä ja ruuat maksetaan yhdessä ja niin on mulla vastike myös maksettavana. Mun tulot kaukana miehen tuloista, sillä mulla vaan 25h/vko sopimus.

En ymmärrä muuta kuin sitä kautta, jos ootte uusperhe ja rahojen säilyttäminen miehelläsi on tästä syystä jotenkin erityisen tärkeää. Kai mies kuitenkin maksaa lomamatkat ja isot hankinnat, kun teidän nettotuloissa on noin valtava ero vai säästääkö itselleen sukanvarteen?

Molempien nimissä talo on. JA joo, kyllä mies useimmiten maksaa suuremmat hankinnat+ matkat yms. mut mä yleensä kustannan kaikkii lasten vaatteet yms. lapsiin liittyvät jutut

Ei oo reiluu... Mihin miehesi käyttää loput 2900? tilistään? Sinä kuitenkin maksat kaikki muut kulut. Osta sen verran ruokaa, kun rahaa jää ja anna miehesi ihmetellä missä on kinkut ja muut joulupöydästä.

Meillä on myös yhteinen tili jonne kumpikin laittaa suurin piirtein saman verran PROSENTEISSA tuloistaan. Määrä on tietenkin laskettu sen mukaan mitä on suurinpiirtein menot joka kuu. Meillä tähän järjestelmään siirryttiin silloin kun lapsia alettiin hommaamaan, siihen saakka maksettiin vuokra puokkiin ja mies enemmän yhteisiä laskuja, kun oli kerta isommat tulotkin. Kaupassakin maksettiin vuorotellen, tai mies, kun oli kerta enemmän rahaakin käytössä :)

Alkuperäinen kirjoittaja -:
En ymmärrä muuta kuin sitä kautta, jos ootte uusperhe ja rahojen säilyttäminen miehelläsi on tästä syystä jotenkin erityisen tärkeää. Kai mies kuitenkin maksaa lomamatkat ja isot hankinnat, kun teidän nettotuloissa on noin valtava ero vai säästääkö itselleen sukanvarteen?

Mä en ymmärrä tätä kuviota edes vaikka kyseessä olisi uusperhe.

Kyllä oman perheensä eteen (on se sitten perinteinen, uusi tai mikä tahansa) pitää ola valmis rahaa laittamaan...raha kun on tosiaan vaan rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja -:

Mä en ymmärrä tätä kuviota edes vaikka kyseessä olisi uusperhe.

Kyllä oman perheensä eteen (on se sitten perinteinen, uusi tai mikä tahansa) pitää ola valmis rahaa laittamaan...raha kun on tosiaan vaan rahaa.

Voikun mullakin mies ajattelisi noin. Ruokaa kyllä ostaa, mutta unta vain saa nähdä, että muutoin juurikaan osallistuisi. Kaikki rahat menee käytännössä aikuisten lasten ja entisen puolison menoihin. Joo -uskomattomaltahan se kuullostaa, että tässä kuviossa vielä jaksaa huushollia pyörittää.

Yhteistyössä