onko tää plussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen itse tuolla ekalla testillä (olettaisin että sama) niin testannut kaksi selvää plussaa... haamun olen saanut apteekin omaan (joka oli sittemmin nega)... mutta tuo ekan testin plussa on siis saatu tästä nyk. raskaudesta rv 5+

Mä näen kyllä molemmissa haalean viivan, tämähän olikin hauska idea laittaa kuva testistä nettiin, saat paljon kommentteja! Toivotaan parasta! :) Mullakin oli ihan hailakka viiva testissä, vaikka tein sen muutaman päivän jälkeen, kun menkkojen piti alkaa, kohta puolivälissä.

sen enempää turhia toivoja elättelemättä, niin mikä kp sulla on? Monet kerrat olen testannut liian aikaisin... Myös kierrossa jossa olinkin raskaana. :) Eli haamu ilmesyi vasta samana päivänä kun tädin olisi pitänyt tulla. Ja siis sehän pitäisi olla se ihan eka päivä kun vasta kannattaa testata....

Eli apteekista apteekin oma raskaustesti ja tosiaan kannattaa se tehdä aamulla ekasta pissasta, silloin siihen on päässyt kertymään mahdollinen/mahdollisimman paljon raskaushormonia.

Voikos alkuraskausoireena olla alaselkäkipu? Kun mulla alko toi alaselkäkipu jo kaks viikkoo sit. Sillon tällön koskenu. Ja masus jotain tuntemuksia et menkat alkas.

Alkuraskauden oireita voi olla mikä vaan! :D Se on huomattu... Yleisin on ehkä just menkkamaiset tunteet/jomotus ja rintojen kipu. Mutta ei kaikilla ole noita ja joillain taas on ihan muunlaiset. Eli siitä ei voi valitettavasti paljoa päätellä. :(

Mutta osta se apteekin testi (suosittelen muuten apteekista saatavaa clearblueta! Vaikka onkin kallis... ei tarvi arpoa onko plussa vai ei, kun siihen tulee + jos on plussa ja - jos on miinus) ja testaa vaikka ylihuomenna aamulla. Tai onhan siinä vissiin kaksi testiä pakkauksessa... Eli testaa huomenna aamulla jos et malta odottaa ja sitten parin pv päästä jos ei menkkoja kuulu!

Kannatan myös apteekin omaa raskaustestiä. Edullinen ja luotettava. Itse tein testin illalla, kun menkat olivat kuusi päivää myöshässä ja tuli ihan selkeä viiva.

Muistaakseni clearblusessa olikin että, riittää, että virtsaamisesta on yli 4h? Mutta selosteissahan tuo lukee. :) Mutta kuten sanoin, jos ei näytä plussaa ja menkkoja ei pariin pv näy niin sitten kannattaa vasta uusi testi tehdä. Menee muuten aika paljon rahaa!!! Kokemusta on.... ;)

Itse tein tämän tokan raskauden kanssa 4 eri testiä. Ekat ns. herkät testit tein jo ennen kuin piti alkaa ja samana päivänä kun piti alkaa, molemmat negat. Odottelin pari päivää ja tein taas pari testiä, muistaakseni just toi clearblu ja taas negaa. Sit soitin jo neuvolaan kun ei kerta kk kuulunut vaikka jo viikon myöhässä. Vein pissa näytteen labraan ja seuraavana päivänä sain kuulla olevani raskaana. Helpompaa kun vie näytteen niin saa varman tuloksen eikä tarvitse maksaa itseään kipeäksi noita testejä ostellessa :)
Tsemppiä ap:lle !!

Tulkinnasta sen verran, että minulla ei ilmaantunut mitään viivaa testitikun tulkintahetkellä, mutta puoli tuntia myöhemmin tikussa oli haalea viiva. Viiva säilyi siinä haaleana viikkoja, ehkä jopa vahvistui.
Negassa ei näkynyt mitään viivaa missään vaiheessa, ei haaleana eikä päivienkään päästä, joten uskon että jos testin tulkintahetkellä ei näy mitään ja odotat esim seuraavaan päivään ja viiva ilmestyy, niin kyllä se plussaa täytyy olla.

Suosittelen "Apteekin raskaustestiä" koska se on herkkä ja sitä ei voi juurikaan tulkita väärin. Itsellä ainakin antoi plussan jo ennen kuin kuukautisten piti edes alkaa, ja nega on nega ihan varmuudella.

Älkää nyt hyvät naiset uskoko noihin testiajan ulkopuolella tuleviin plussiin, ne eivät tarkoita mitään! Ne voivat tulla testin ja väriaineen kuivumisesta, kemiallisesta reaktiosta jne. Vasta testiajan sisäpuolella tullut plussa on se, johon voi luottaa. Tsemppiä ja plussaonnea alkuperäisellä. Itsekin suosittelisin Apteekin omaa testiä tai Clearblueta. Predictoria ja BeSurea en ainakaan suosittele.

No, joo... Periaatteessa luotettavinta on mennä neuvolaan. Edellinen on kyllä ihan oikeassa tuossa asiassa. Kirjoitin vain omakohtaisista kokemuksistani. Parasta on luottaa testin käyttöohjeeseen.

Yhteistyössä