onko tää plussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vika testitulos tuli siis testiajan JÄLKEEN. Se tarkoittaa kyllä negaa :( Nyt mars lekuriin ja veritestiin, saat mielenrauhan ja varman tuloksen. Kerrot, että olet saanut epäselviä tuloksia pitkään. Tuohon testiin ei voi vieläkään kyllä luottaa.

Kohdunulkoinen näyttää kyllä selvää plussaa eli sitä ei tarvitse pelkästään epäselvän testiviivan takia pelätä.

ISO HÖPÖ HÖPÖ!!!

Minulla oli kohdunulkoinen raskaus! Menkat 9 päivää myöhässä, kaikki raskauden oireet. Tein varmaan kaikki eri merkkiset testit (aamuvirtsasta 10 testiä!), yhteensä ainakin 15 testiä. Terveyskeskuksessa ottivat virtsatestin (en tajua mikseivät suoraan verikoetta), sekin nega. Neljän päivän jälkeen terveyskeksuksen negasta menin yksityiselle gynekologille, joka otatti labrassa verikokeen. Plussa! Lääkäri sanoi, että vartaloni luuli olevansa raskaana, siksi selkeät raskausoireet. Mutta koska kohdun ulkopuolella, niin virtsaan ei erittynyt sitä ainetta mistä kotiraskaustestissä näkyisi.

Ei millään pahalla, mutta älä viitsi kirjoittaa jotain jos et ole varma! Moni voi ottaa tietona sen. En tiedä, varmasti voi näkyä virtsassakin joillain. Mutta minulla oli "normaali" kohdunulkoinen raskaus, joka ei näkynyt koti-eikä terveyskeskuksen raskaustesteissä, jotka otettiin virtsasta.

Toivottavasti ap:lla on plussa!!!!!

Kyllä kohdunulkoinen raskaus näkyy suurimmalla osalla, varmasti 99%:lla, täysin normaalisti virtsakokeessa. Usein jopa aikaisemmin plussana kuin tavallinen raskaus, kun alkio on kiinnittynyt jo aikaisemmin ja hormonia erittyy nopeammin. Sinulla ei jostain syystä näkynyt, mutta lähes kaikilla muilla näkyy.
Tuo alkuperäisen tilanne on varsin epäselvä muutenkin, mutta testikuvien perusteella, ja varsinkin kun haamut ovat tulleet testiajan jälkeen, testit ovat negaa. Itse en ekana pelkäisi kohdunulkoista - siitäkin on kokemusta, ja se näkyi testissä jo dpo11 selvänä plussana.
Älä sinäkään siis viitsi kirjoittaa jos et itse ole varma jostain :)

Sanoinkin etten tiedä miten muissa tilanteissa. Mutta että joku väittää seuraavaa:

"Kohdunulkoinen näyttää kyllä selvää plussaa eli sitä ei tarvitse pelkästään epäselvän testiviivan takia pelätä."

Eli ei voi väittää tuollaista jos asia ei ole varmaa. Ja minä kävin yksityisellä gynekologilla, joka käytti sanaa "usein". Eli varmaankin (en edelleenkään tiedä muusta kuin omasta kokemuksesta) yleensä kohdunulkoinen raskaus näkyy pissatestissä, mutta ei se gynekologilleni tavatonta ollut.

Vaikka meitä on sitten harvassa, meitä kuitenkin on. Ja se oli niin rankka kokemus, että tuokin pieni vaihtoehto kannattaa muistaa.

Enkä puhnut laikaan alkuperäisen tilanteesta. Mutta loukkaa kun kirjoitat: "Älä sinäkään siis viitsi kirjoittaa jos et itse ole varma jostain :) " Koska minulle nyt kävi näin. Tottakai mieluummin olisin testannut pissasta plussan, ja ehkä olisin ollut joutumatta niihin kamaliin toimenpiteisiin, joihin myöhään havaitussa kohdunulkopuolisessa raskaudessa joudutaan.

Alleviivaan vielä, etten siis kirjotuksellani kohdunulkopuolisesta raskaudesta viitannut lainkaan alkuperäisen tilanteeseen. Kommentoin ainoastaan lausetta, jonka Auts viimeisenä tekstissään kirjoitti.

Ap:lle onnea! Ihan varmasti se on plussa! Testaa huomenna vielä aamupissasta, jooko? Mutta uskallan onnitella jo nyt!!!

EI ole plussa jos haamut ilmestyvät vaikutusajan jälkeen. Kyllä viikossa jo luulisi plussan selkeytyvän jos aihetta on.

Ap ei vielä vastannut, miksi syynää testejä vaikutusajan JÄLKEEN? Jos+ ilmestyy vaikutusajan jälkeen niin se ei ole + vaikka miten toivoisit.

Mulla tasan vuosi sitten oli menkat myöhässä melekin viikon ja testi näytti haamua. En osannu yhtään huolestua, paitsi sitten kun viikon päästä alkoi tuhruvuoto. testi näytti edelleen haamua. Kyseessä oli siis ns. kemiallinen raskaus: raskaus oli kyllä alkanut mutta alkio oli vain hipaissut kohdun seinämää. Vain sen verran että testi antoi haamua. 2 vkon päästä alkoi supistukset ja lopullinen km... Oli synkkä marraskuu...

Toivon todella että sulla ap on normaali raskaus ja kaikki ok. Tsemppiä!

Ap:lle, että mulla näytti apteekin testi ainakin viikon ihan haalea, mutta raskaana ollaan :) Että mulla ei ainakaan vahvistunut tyyliin parin päivän päästä..enkä lopultakaan saanut niin vahvaa viivaa kuin esikoiselta..oli kyllä rasittavaa aikaa, kun ei tiennyt että ollako vai eikö olla raskaana ;)

Alkuperäinen kirjoittaja maruska:
Ap:lle, että mulla näytti apteekin testi ainakin viikon ihan haalea, mutta raskaana ollaan :) Että mulla ei ainakaan vahvistunut tyyliin parin päivän päästä..enkä lopultakaan saanut niin vahvaa viivaa kuin esikoiselta..oli kyllä rasittavaa aikaa, kun ei tiennyt että ollako vai eikö olla raskaana ;)

Tuliko sun haamukin vasta vaikutusajan jälkeen?

Ei tosiaan kaikilla se viiva vahvistu välttämättä niin nopeeta. Yhdellä tutullani noi pissatestit näyttäny joka kerta negaa vaikka menkat pitkäänkin myöhässä ja veritestit plussaa. Näin siis hänellä 3 kertaa. Varmaan tietysti tosi harvinaista mutta mahdollista.
Ap, suosittelen kyllä verikokeeseen menoa. Itsekin kävin kerran sellasessa kun menkkoja ei näkynyt ei kuulunut ja raskaustesti oli aina vaan nega. Tosin mä kyllä olen ollu näkevinäni sun testeissäs viivan! Toivottavasti on plussa ihan oikeesti!:)

Ilmeisesti sulla sit vaan kierto sekaisin, kun olet noita haamujakin saanut useimmiten vasta määräajan jälkeen. Käy nyt kuitenkin verikokeessa vahvistamassa asia niin saat sen pois päiväjärjestyksestä.

TURHAAN sinne verikokeeseekaan menee vielä, naisella voi vain JÄÄDÄ yhdet menkat välistä, sekin on mahdollista... kannattaa odottaa seuraaviin ja jos nekin jäävät tulematta niin sitten suosittelisin sinne kokeeseen menoa.

Nimin. itsellä vasta yhdet jäi välistä...

En nyt sanois niinkään että turhaa ois verikokeeseen mennä, saispahan mielenrauhan... Ja mulla itellä jäi menkat kokonaan pois, odottelin ja odottelin vaan kun oli kans ollu epäsäännöllinen ja pitkä kierto. En tiedä miten kauan oisin saanu odotella jos en ois lääkärille menny. Ensin kävin siinä verikokeessa joka varmisti että raskaana en ollu. Sitten tilasin ajan gynelle jolta sain terolutit kierron aikaansaamiseksi ja tasaamiseksi.
Mielestäni on turhaa odotella jos oikeesti lasta haluaa! Tokihan monellakin on voinu vaan jäädä yhdet menkat välistä mutta jos oikein kovasti lasta yrittää niin järkihän siinä lähtee kun vaan odottelee eikä tee asian suhteen mitään.

eikös siinä ohjeessa sanota, että vain se digitaalinen osa näyttää sen oikean tuloksen eikä sitä kirottua liuskaa saa katsoa!!!!!
ja eikös jo järki ala sanomaan, että ei voi raskaus oikein olla alkanut - tai ainakaan hyvällä mallilla - jos noita haamujen haamuja testiajan jälkeen bongailet yli viikon...

eikä pahalla, vaan sillä, että nyt mars lekuriin jos joskus aiot lapsia saada (hiukka kärjistäen ;D )

Yhteistyössä