onko tää teistä väärin??? mua ainakin vähän jurppii.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiripii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiripii

Vieras
Siskollani ja minulla molemmilla on lapsia, hänellä poikia ja minulla tyttöjä. vauva-aikana ei ollut mitään ongelmaa vaatteiden kierrättämisessä, mutta nyt kun lapset jo koululaisia, niin vaatteet eivät enää kelpaa. siis siskoni antoi minulle lastensa vanhat vaatteet. veljelläni on tyttö ja poika, ja luonnollisesti kaikki poikavaatteet menevät nyt hänelle. mutta he eivät sitten kierrätäkään tyttönsä vaatteita meille, vaan laittavat kaikki kirpparille / huutonettiin. eivät edes tarjoa meille, voisin hyvin maksaakin vaatteista kohtuudella. ja sitten laittavat vielä ne poikavaatteetkin sinne kirppikselle. mä olen laittanut ne saamani vaatteet eteenpäin ystäville joilla pienempiä lapsia. onko se nyt oikein tehdä bisnestä saaduilla vaatteilla? siskolleni en ole "uskaltanut" mainita asiasta. pitäisikö? siskollani tosin ei ole puutetta rahasta ja on monesti sanonutkin, että on vaan tyytyväinen kun saa kaappiin tilaa. Mua vähän harmittaa se, että mä saan sit metsästää omille lapsille kirppareilta vaatetta ja veljentytöltä jää juuri sitä kokoa mitä tarvittaisiin pieneksi. Joskus olen sanonut että saa tarjota minullekin niitä vaatteita, mutta kun minulta eivät kehtaa pyytää niin kovia hintoja kuin jossain huutonetissä ja ei niitä vaatteita sit ikinä ole tarjottu. ainiin, saadaan aina nyppyiset sukkahousut ja alusvaatteet. Nyt saa sanoa että mä valitan aivan turhasta, taitaa olla mulla se aika kuusta.

No kyllä meidän perheessä aina kysytään sisaruksilta ensin haluavatko vaatteita ja sitten vasta viedään kirppikselle jos kelleen ei kelpaa. Ja me kierrätetään toisillemme ihan sujuvasti täällä vaatteita miehen siskojen kanssa.
Mielestäni tuo on väärin.

noh, ehkä voisit unohtaa koko asian. Itse saan lapsille vanhaa, ostan kirppareilta ja kaupastakin. Kaikki annan sitä mukaan, mitä pieneksi jää eteenpäin ilmaiseksi, koska olen laiska myydään, siksi vaan. Ja joka kerta annan melkein eri ihmisille, naapurille, veljelle, miehen veljelle, työkaverille jne.

Voihan sulla ollakin se aika kuusta mistä minä sen tietäsin? ;)

Vaan oikeesti ymmärrän kyllä että harmittaa. Se ei tuo tavaran kiertäminen mene aina tasapuolisesti ja varsinkin jos on tiukalla bujetilla ite niin varmasti harmittaa jos huomaa olevansa enempi antajana kuin saajana. Valitettavasti tuo vaatteiden ja tavaran kierrättäminen ei toimi kaikkien kanssa. Ite olen alkanut tuota kanssa välttelemään, kun se ei mene ongelmitta.

Mulle kävi niin, että se kaveri jolta vaatteet sain sano että tee niille sitten mitä tykkäät en halua takasi enää. Joten myin ne omieni ohella kirpparilla ja vein sitten välillä aina jotain uutta niiden lapselle, jonka vaatteita sitten saatiin. Ajattelin että sillä hiukan tasotan sitä saamapuolella oloa, kun välillä vienkin jotain, vaikkei hän sitä pyytänytkään. Sitten n. vuosi siitä kun oli alkanut antaa meille aina pieneksi jääneet vauvan vaatteet sanoikin että jos voisitkin viedä ne hänen antamat yhdelle toiselle hänen kaverille kun onkin heille tulossa vauva...

No mitäs siinä sitten kun ei niitä enää paljoa ollut kun olin ne jo vienyt lahjotuslaatikkoihin ja myynyt jotain kirpparilla. No vein ne mitä jälellä oli. En enää mielellään ota vaatteita vastaan, vaan haluan mielummin maksaa niistä jotain. Sitten ei tule enää ongelmia, vaikka kaverini varmaan toimikin hyvässä tarkoituksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Ei kai sinunkaan ole pakko poikasi vaatteita heille antaa, kuten ei heidänkään tyttönsä vaatteita teille?

taisi tulla aika sekava teksti. siis minulla 2 tyttöä, siskolla 2 poikaa ja veljelläni tyttö ja poika. :) vauva-aikana eivät juurikaan halunneet tytölleen niitä siskoni poikavaatteita, mutta minulta saivat sitten nuoremmalle pojalleen niitä vaatteita,mitkä vielä olivat tallessa. itsellä kun esikoiselta oli jäänyt sitten nuoremmalle jo tyttövaatteitakin odottamaan.

Musta olisi oikein, että avaukset kirjoitettaisiin niin, että niitä jaksaa lukea. Ei tuollaisia pötköjä, joissa ei ole mitään kappalejakoja, eikä edes välilyöntejä kirjainten ja pisteiden yhteydessä.

Yhteistyössä