Onko tää tuhkarokkoa vai paha allergiakohtaus vai mikä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en tosiaan tiedä :( Tulirokkoa epäilin myös mutta mietin että millainen on enterorokko? Noi on niin huonoja kuvia koska tohon näkyvään näppylä määrään vois reilusti lisätä puolet lisää näppyjä mitkä ei vaan näy kuvissa :( Koitan saada käsistä parempaa kuvaa...

Meillä enterorokossa tuli selviä pieniä vesikellukoita kuten vesirokossakin. Ennen ihottumaa ja rokkoja oli kova kuume pari pvää. kuumeen laskettua tuli iho-oireet. Oireina toisilla myös ärtyisyys ja flunssanoireet, ihon arkuus mm.

[QUOTE="mä";22970768]Meillä enterorokossa tuli selviä pieniä vesikellukoita kuten vesirokossakin. Ennen ihottumaa ja rokkoja oli kova kuume pari pvää. kuumeen laskettua tuli iho-oireet. Oireina toisilla myös ärtyisyys ja flunssanoireet, ihon arkuus mm.[/QUOTE]

meillä ei olluy mitään muuta oiretta ennen kun piienen pieni nuha. eikä kuumettakaan yhtään :(
Atoopinen iho meillä on mutta ei kyllä mee senkään piikkiin enää :(

No mulla on atooppinen iho. Kädet oli just maanantaina täynnä samanlaisia läiskiä. Ja ihotautilääkäri totes ihan normaaliksi atopiaksi... Ja kutiaa (ja pahimmillaan mulla on allergiareaktiot myös kuumottaneet).

Enterorokko voi kuulemma mennä ohi pelkillä lievillä flunssan oireilla. Ko. rokossa meillä oli iho samannäköinen, käsiin/sormenväleihin ja kämmenselkiin tuli pieniä rakkuloita. Vartalon iho oli kirjava. Lääkitsin Ataraxilla kutinaa. Onko tyttö syönyt? Rakkoja tulee yleisesti myös suuhun ja SATTUVAT. Suun ympärys kasvoilla punoitti myös. Muistaaksesi sanottiin, että käsiin ja jalkoihin tulee ihottumaa ja kuumotuksesta myös puhuttiin.

se vielä että noi näppylät mitkä on käsitaipeessa niin kuuluu kyllä ihan normaaliin atooppiseen ihoon, tai ainakin mulla on tommosta ja lapsella, ei aina vaan ilmestyy aina sillon tällön.

[QUOTE="hmm";22970910]Ei kai allerginen ihottuma tunnu kuumalta? Eikös kuumotus ja punoitus ole tulehduksen merkki? Ruusu tulis mieleen. Jos kuumetta, näyttäisin kyllä lääkärille.[/QUOTE]

Meillä tuli todella paha reaktio jostain vikasatsista banskujogurttia. Just tollasta, ja kuumotti, turposi ihan kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;22970814:
onko noi kaikki tulleet tän päivän aikana??
soitappa uudestaan sinne lääkäriin ja sanot et te tuutte näytille, jos toi on allerginen reaktio, ni sehän voi pahentua vielä..
ja muutenkin..

Tuli. Kuumetta ei ole ja lääkäri on kiinni. Meni klo15.00. Mut jos tosta ei oo kamalaa haittaa, niin meillä on huomenna heti aamulla lääkäri.

Tuli. Kuumetta ei ole ja lääkäri on kiinni. Meni klo15.00. Mut jos tosta ei oo kamalaa haittaa, niin meillä on huomenna heti aamulla lääkäri.

ok
onko teillä jotain allergialääkettä, joka auttais ainakin siihen kutinaan?
pistä lapsi suihkuun ja rasvaa koko kroppa kunnolla, sekin vähän helpottaa oloa.
toivottavasti helpottaa..mä en ole niinkään "huolissani" noista isoista läikyistä, toi käsistä otettu kuva missä on tuota pientä ihottumaa näyttää vaan niin samanlaiselta ku mulle tulee, milloin mistäkin (yleensä lääkkeistä ) ja se kutina on ihan kamalaa..

Ei oo ollu banaani jugurttia. Ainut mitä "outoa" on ollu niin söi kaksi viilistä edellispäivänä mut on ennenkin syönyt ilman reaktiota.

Niin meilläki syötiin banskujogurttia ihan sitä samaa useasti ennenki. Vaan eipä syödä enää. Kannattaa tarkkailla kun paranee, kokeilet antaa pienen annoksen ja seuraa tuleeko oireita.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;22970995:
ok
onko teillä jotain allergialääkettä, joka auttais ainakin siihen kutinaan?
pistä lapsi suihkuun ja rasvaa koko kroppa kunnolla, sekin vähän helpottaa oloa.
toivottavasti helpottaa..mä en ole niinkään "huolissani" noista isoista läikyistä, toi käsistä otettu kuva missä on tuota pientä ihottumaa näyttää vaan niin samanlaiselta ku mulle tulee, milloin mistäkin (yleensä lääkkeistä ) ja se kutina on ihan kamalaa..

Joo rasvaan ja mulla on nestemäistä ataraxia.
Ja juu noi isot läikyt on atopiaihottumaa mut siinä ympärillä on paljon pikku länttejä :(

Yhteistyössä