Onko tää uhman "oire"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tää kysyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tää kysyy

Vieras
Kohta 2 vee on heittäytynyt ihan villiksi. Vilkas on ollut aina, mut nyt sellaista pelleilyä ,jollaista en aatellu enää tulevan. Tuhoaa, repii, ravaa, riehuu, sotkee ruoalla/juomalla, säntää autotielle ja nauraa päälle, muskarissa riehuu ja heittellee joulukuusen koristeita, kirkuu, räkättää, viimeinen keskiitysmiskyky kadonnut... Liittyykö tää nyt uhmaan vai onko joku muu (toivottavasti ohimenevä) vaihe?

Alkuperäinen kirjoittaja ´´:
meillä aika samanlaista ilmennyt kuukauden parin sisällä ja ikää tällä hetkellä viikkoa vaille 2v.. huhuuuh. :/

Ja meillä kahden viikon päästä 2. :D Vissiinki ikään kuuluuvaa.

Jotenki vaan niin kreisii menoa, mä aattelin et tuo päätön vaihe olis ollut mennettä tossa reiluna 1-vuotiaana...mutta nyt on tullu takas. Ihmettelen vaan et muiden samanikäiset eivät ole yhtä villejä ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
No ihan samanlaista meilläkin, ajaa mopollaan koiran päälle ja jahtaa ympäri keittiön pöytää. Ihan hulvatonta menoa! :/

:D Meillä pistää Duplo-legojen pönikän päähänsä ja vetellee mopolla pitkin poikin. Törmäilee seiniin, pöydän jalkaan...ja räkättää vaan täysillä (oon kyl pitsänut pönikän kestojäähylle, kun musta toi ei oo ihan täyspäinen leikki).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä aika samanlaista ilmennyt kuukauden parin sisällä ja ikää tällä hetkellä viikkoa vaille 2v.. huhuuuh. :/

Jotenki vaan niin kreisii menoa, mä aattelin et tuo päätön vaihe olis ollut mennettä tossa reiluna 1-vuotiaana...mutta nyt on tullu takas. Ihmettelen vaan et muiden samanikäiset eivät ole yhtä villejä ollenkaan.

KYLLÄ NE ON! Ei vaan silloin kun muita on lähellä. Oli ihan kiva yhdessä vaiheessa kun sanoin esim. äidilleni että esikoisella kauhea uhma. Eihän se sitä voinut uskoa kun toinen oli ihan enkeli silloin kun muita ympärillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

KYLLÄ NE ON! Ei vaan silloin kun muita on lähellä. Oli ihan kiva yhdessä vaiheessa kun sanoin esim. äidilleni että esikoisella kauhea uhma. Eihän se sitä voinut uskoa kun toinen oli ihan enkeli silloin kun muita ympärillä.

Ai, ok. Yksilöllistä. Meidänpä poika on kyllä muidenKIN seurassa ja itse asiassa varmaan mitä enempi yleisöä sen pahempi. Hävetti niin muskarissa kun muut samanikäiset istuu äitinsä sylissä ja mun juoksee ja repii joulukuusenpalloja, heittelee ja räkättää. Yritin ottaa syliin, mut sai kauheet raivarit. Toki ei kyllä päästä mua kotonakaan yhtään helpommalla... :/

Meillä nyt jo reilu 3v. mutta vieläkin ihmettelen, ettei välitä tietää, mitä saa tehdä ja mitä ei... Kesällä vasta repi tapettia seinästä; piirtelee pöytiin, penkkeihin, seiniin, jopa pikkuveljen naamaan ja vaatteisiin, hyppii lelujen päällä ja saa niitä rikki, riisuu pikkuveljeltä vaatteet päältä (päivällä siis) ja joskus jopa vaipan, ym. ym. ym. Kun komennetaan niin huutaa ku herhiläinen ja raivoaa mahallaan lattialla potkimalla ja hakkaamalla lattiaa ja kirkumalla... Ihana lapsi. Huoh.

Meillä muksu on ollut tollanen jo likeemmäs vuoden ja täyttää tässä kuuussa 2 :( Eli ei ole meillä mikään "uhman oire" vaan on vaan syntyjään kauhukakara :D

Tosin meillä oon huomannut, että ehkä kuitenkin jotain uhmaa aluillaan, kun jos jotain kieltää, niin poika paiskoo kaikki tavarat mitä saa käsiinsä! Se on tässä vähän aikaa sitten alkanut.

Yhteistyössä