Onko tääll karppaajia jotka haluais auttaa mut alkuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karppi

Vieras
Lueskelin kyllä karppaus.info-sivuja, mutta ne on musta jotenkin tosi sekavat?

Haluan ihan konkreettisia neuvoja, että kun huomena menen kauppaan,niin mitä sieltä ostan että pääsen alkuun?

Mulla ei ole allergioita ja olen aivan kaikkiruokainen.
Ainoa kompastuskiveni taitaa olla maito, juon sitä helposti kaksi litraa päivässä.. :(

Linkittäkää myös lempparireseptejänne ja kertokaa teidän karppaustarinoitanne?

KIITOS!!! :)

Ostat huomenna lihaa, kalaa ja broileria. Kurkkua, tomaattia, paprikaa ja salaattia. Fetaa? Maustamatonta jugurttia ja kananmunia. Hhmm... riippuu kyllä siitä miten vähillä hiilareilla meinaat olla että mitä kaupasta ostat. :)

Meilä kans alussa vhh eli leivät/viljat saat unohtaa sekä sokeri. (ite syön esim. vähä suklaata mut vain lauantaisin mutta viljoihin en koske) syöt,kasviksia,juureksia,kananmunaa,lihaa,kalaa,pähkinöitä, KAALTA siis aivan huippua ku laitat ensin voita pannulle sinne pilkot kaalta ja pehmität niitä sekä tomaatin voit myös pilkkoa sekaan. Sitte kohta lorautat Kuohukermaa ja kääntelet seosta voit puristaa myös valkosipulin kynsiä (me tehdään niin) sekä halutessa pippuria sekä suolaa. Sittenku kerma alkaa tummua niin seos on valmista! Huippua! Täytyy sanoa että loistava olo ku jätettiin nuo viljat. Muista myös oikeat rasvat kuten voi,kookosöljy (ei sitä munkki rasvaa!) sekä kylmäpuristettu virgin oliiviöljy.

No mikäs sit olis sellanen hyvä raja, paljonko noita hiilareita saa syödä vuorokaudessa?
Miten mä oon näin pässi etten löydä edes tällasta tietoa mistään.. :ashamed:

Tarkoitus olis tiputtaa 10-20 kiloa. Ainakin kymmenen...

Minä kävin alussa kiloklubiin kirjoittamassa ylös mitä söin. Sieltä näki päivässä syödyt hiilarit/rasvan/protskun. Helppo seurata, kunhan ei välitä kiloklubin omista kommenteista rasvan ym. määristä ;)

Kannattaa huolehtia että syöt riittävästi hedelmiä, marjoja ja vihanneksia sekä lisäksi pähkinöitä, että saat riittävästi kuituja sekä hyödyllisiä rasvoja. Maito voi olla rasvatonta, kevyttä tai punaista, ihan mihin olet tottunut. Itse olen ns. hyväkarpannut eli kaikkia hiilareita en jättänyt pois vaan söin ajoittain puuroa ja paljon vihanneksia. Proteiinia kans joka aterialle niin nälkä pysyy loitolla.

[QUOTE="mimmi";27912660]Kannattaa huolehtia että syöt riittävästi hedelmiä, marjoja ja vihanneksia sekä lisäksi pähkinöitä, että saat riittävästi kuituja sekä hyödyllisiä rasvoja. Maito voi olla rasvatonta, kevyttä tai punaista, ihan mihin olet tottunut. Itse olen ns. hyväkarpannut eli kaikkia hiilareita en jättänyt pois vaan söin ajoittain puuroa ja paljon vihanneksia. Proteiinia kans joka aterialle niin nälkä pysyy loitolla.[/QUOTE]

Jos nyt puhutaan ihan oikeasta karppauksesta vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta, niin siihen ei todellakaan kuulu rasvattomat tuotteet, eikä viljat.

Kannattaa aloittaa lukemalla joku karppauskirja, esim. Antti Heikkilän tai Annika Dahlqvistin. Ja sitten vaan aloitat ja kokeilet. Mulla kesti kauan ennen kuin karppaus alko olla helppoa ja löysin itselle sopivan hiilaritason. Mä muuten juon punaista maitoakin, mutta en tosin kahta litraa päivässä :)

[QUOTE="sasama";27912693]Jos nyt puhutaan ihan oikeasta karppauksesta vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta, niin siihen ei todellakaan kuulu rasvattomat tuotteet, eikä viljat.[/QUOTE]

Eikä hedelmät. Parissa hedelmässä taitaa olla jo enemmän hiilareita kuin laihduttajan päiväsaldoon mahtuu... Toki hyväkarppaaja (joka ei laihduta) voi pari hedelmää päivässä syödä.

Yhteistyössä