onko täällä 4:n alle kouluikäisen lapsen äitejä paikalla? miten elämä muuttui neljännen myötä jos muuttui?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PulttiBois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PulttiBois

Aktiivinen jäsen
14.10.2005
2 620
1
36
toiko lisää haasteita perhe-elämään vai menikö siinä missä jo kolmekin?
olisi kiva kuulla miten arki muuttui jos muuttui ja miten muutti teidän elämää neljäs lapsi?
millaisella ikäerolla lapset ovat ja miten mennyt?

meillä tällä hetkellä lapset 5,4v, 3,6v ja vauva 3,5kk ja miehellä vauvakuumetta kaiketi kun neljännen haluaisi jo nyt.
itse olen vähän vastaan tai järki sanoo ettei vielä, joten yritän kai itselleni etsiä selitystä jotta voisin suostua neljänteen.. :)

joten nyt kaikki reippaasti kirjoittelemaan vaan kokemuksia :wave: :wave:

No mun mielestä tuo neljäs on menny siinä missä kolmekin :D
Auto jouduttiin vaihtamaan, mutta ei se mun mielestä arkea ole muuttanut..
Lapset huutaa mua ulos joten taidan palata tähän hieman myöhemmin =)

Meillä on kyllä ollut 4 alle kouluikäistä, ja on taas kohta, mutta mie en muista että oisko se mitenkään erityisemmin muuttanut mitään.
Tai joo, siis siinä mielessä 4. lapsi muuttaa elämää aika paljonkin, että enää ei sovi tavalliseen henkilöautoon, perhekoko muuttuu niin, että yleensä "koko perheen tarjoukset" on tarkoitettu kokoonpanolle 2 aik - 2-3 lasta jne.

Meillä oli isommat 2,5v ja 4v ja vajaa 6v (aloitti just eskarin) kun nelonen syntyi. Auto juu jouduttiin vaihtamaan, mutta eipä juuri muuta -paitsi että hän sit oli atoopikko ja infektioherkkä korvalapsi, eli kaks ekaa vuotta meni sairastellessa... mutta sitähän ei voi etukäteen tietää, mutta perusarki ei muuten kauheesti hetkahtanut. Itse olen ajatellut, että hyvä että noi ekat tuli vähän pienemmillä ikäeroilla, kun sillon ehti ja jaksoi, mutta nää viimesimmät on 2,5 v ikäeroilla, että olivat siis jo vähän omatoimisempia =)

Alkuperäinen kirjoittaja pia:
No mun mielestä tuo neljäs on menny siinä missä kolmekin :D
Auto jouduttiin vaihtamaan, mutta ei se mun mielestä arkea ole muuttanut..
Lapset huutaa mua ulos joten taidan palata tähän hieman myöhemmin =)

Joo, autoa ollaan mekin jouduttu vaihtamaan. Vaikkei noi kaikki neljä nyt alle kouluikäisiä olekaan ( esikoinen on koulussa, menee yläasteelle) .

kiitos.
auto mekin jouduttaisiin vaihtamaan tila-autoon. se ei ongelma siis ole ollenkaan :whistle:
isompaan asuntoon muutenkin olisi muutto jossain vaiheessa edessä, joten sekään ei olisi ongelma..
lähinnä mietin omaa jaksamista ja muuttaako se neljäs enään elämää niinkään kun tuntuu että tämä kolmonen muutti hyvinkin. tosin ehdin töissä olla välissä ja saada omaa aikaa jonka siis "menetin".
ajattelin että jos neljäs tulee niin saa tulla tytön kanssa aika pienellä ikäerolla että menisi vaippaikäiset samalla kertaa ja sitten lapset olisivat tehtynä ainakin mun osalta.. mies vaihtakoon sitten naista jos enemmän haluaa :D :D

Meillä on lapsoset nyt iältään 5½v, 4½v, 3v ja vauva 10kk,
eipä se elämä paljoa ole muuttunut, auto vaihdettiin,
mitään muuta isoa muutosta ei ole tullut.
Kyllä meillä se neljäs on mennyt siinä missä kolmaskin, paitsi etten tämän lauman kanssa suostu yksin kauppaan menemään, siihen ei rahkeet riitä.

Yhteistyössä