Onko täällä ihmisiä kellä ei ole rahaa yhtään säästössä? Periaatteella rahat menee kun tilit tulee..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Mulla ei oo säästötiliä, eikä yhtään rahaa missään. Rahat menee sitä mukaa kun tulee. Laskuihin, ruokiin ja loput törsään vaatteisiin jos jää. Joo-o kannattaisi alkaa säästämään, mutta olen ihminen joka ei osaa säästää! Ikääkin 26 vuotta ja päälle.

Juu, eipä täälläkään mitään säästöön jää, kun ei saa edes kaikkia laskuja maksettua. Kaikki mitä tulee, menee myös laskuihin.. ja niitäkin maksetaan sitä mukaan kun rahat riittää, toiset joutuu odottamaan hyvinkin kauan rahojaan, kun ei vaan riitä :/

Meillä minä olen opiskelija, mies pätkätöissä ja välillä työtön. Tuloissa voi olla 1000 euronkin heittoja kuukaudesta toiseen. Mulla on säästötilillä jotain 700 euroa. Välillä mietin, onko järkeä pitää mitään säästössä, koska lainaakin on. Opintolainaa on meillä yhteensä 30 000 ja miehen luottokortillakin nyt pari tonnia saldoa... Että kannattaisiko laittaa ne säästöt vaikka sen korkoa keräävän luottokorttipotin lyhennykseen...

Kesästä toiseen teen kesätyöksi niitä töitä, joista maksetaan huonosti, mutta näyttää "hyvältä cv:ssä". Olisi kiva saada sitä oman alan taulukkopalkkaa pikku hiljaa, mutta en saanut sellaisia töitä tällekään kesää.

Oon 38 ja ihan kaikki menee ja osa ostetaan velaks. Kyllä se suurimmalla osalla on näin, mutta näillä palstoilla pätee rikkaat sun muut. Koskaan ei oo ylimäärästä mutta jos tulee hätä tai jos tekee mieli lähtee vaikka etelään, ni pankista saa. Aina on silti kaikki laskut maksettu ja koskaan ei oo tarvinnu nuukailla ihan hulluna.

Elin noin enne, en enää. Ikää minullakin kohta se 26 mittarissa ja aloin ajattelemaan elämää eteenpäin. Jos jotain isoa haluaa, pitää säästää. Tai jos jotain äkillistä menee rikki tai sairauksia, pitää olla rahaa ostaa lääkkeet tms. Muistan niin hyvin ajat, kun esim.lapsi sairastui ja se 30e lääke piti ostaa ja rahat oli tiukilla. Ei ollut hyvä olo äitinä ollenkaan. Puol vuotta olen säästänyt ja jatkan sitä edelleen. Kaiken saisin menemään mitä tulee, se on varma, mutta pidän pintani enkä osta mitään turhuuksia.
Ihanaa elää nyt näin. Tietää, että jemmassa on rahaa jos vain tarvitsee. Opiskelen ja olen yh, mutta silti tuota ns.ylimäärästä vaan tuppaa kuulta jäämään. Ei se mitä saa vaan se miten ne käyttää.

Meillä ei jää mitään säästöön, jos tulee ylimääräistä, niin ostetaan jotain isompaa uutta kotiin. Joskus säästetään matkaa varten laittamalla rahaa sivuun, tai sitten otetaan osamaksulla. Olisihan sitä hyvä säästää pahan päivän varalle, mutta toisaalta ei koskaan tiedä, vaikka jäätäisiin molemmat huomenna auton alle :)

Tällä hetkellä ei ole, vaan tili ehtii mennä aika vähiin ennen kuin taas tulee rahaa. Harvoin käy niin että rahat menee samantien, mutta kun saadaan vähän säästettyä, ne rahat menee kuitenkin joihinkin isompiin, pakollisiin hankintoihin ja kuluihin, eli pitkällä tähtäimellä ei oikein tällä hetkellä pystytä säästämään. Ajattelin että alan nyt laittaa kuukausittain säästöön edes pikkusumman :)

Yhteistyössä