Onko täällä ketään alle 20-vuotiaana yh-äidiksi tullutta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis esim. mies lähtenyt kävelemään raskausaikana.

Sisko on 18v ja meni naimisiin kesällä. Pari viikkoa sitten hän sai tietää olevansa raskaana ja mies häipyi, ilmeisesti kotimaahansa, ilmoittamatta mitään. Ei ole ottanut siskoon mitään yhteyttä. Sisko makaa sairaalassa tiputuksessa (uhkaava keskenmeno). Oon tosi huolissani! Ollaan kyllä hänen tukena.

Nyt haluisin kuulla miten te muut olette pärjänneet vastaavassa tilanteessa.

Mulla on kontakteja ensi- ja turvakotiin ja lupasin siskolle hankkia apua. Hän ei vaan vielä jaksanut miettiä käytännön asioita kun on epävarmaa jatkuuko raskaus. Ultrassa oli näkynyt syke ja viikkoja n. 7+.

Tietääkö kukaan miten avioero käytännössä onnistuu jos puoliso on ulkomailla?

mä sain esikoisen, yksin juuri täytettyäni 19v. Mies oli ulkomaalainen, tosin hän ei häipynyt maasta mihinkään, vaan mun elämästä, eikä oltu naimisissa, mutta onko ihan varmaa, että mies on lähtenyt lopullisest?

Siskosi on siinä ihan oikeassa, että jos viikkoja onvasta vähän ja tuleva äiti makaa sairaalassa tiputuksessa, niin siinä kohtaa on vielä täysin turha olla pää kolmantena jalkana juoksemassa käytännönasioiden perässä, tai ottaa yhteyttä ensi-, ja turvakoteihin.

Avioeron saa ihan samalla tapaa oli puoliso ulkomailla tai ei. Eli ei se vaatinut mitään erityisiä kommervenkkejä osakseen.

Olen itse saanut lapsen yksinhuoltajana 19v iässä, eikä se oikeastaan eronnut mitenkään siitä, kun sain seuraavan lapsen avioliitossa päälle parikymppisenä. En siis ymmärrä miten ensi-, ja turvakoti liittyy mitenkään tuohon siskosi odotukseen. Aikuinen ihminen, naisisiinkin jo ehtinyt. Eiköhän hän pärjää pelkällä läheisten tuella.

Uusimmat

Yhteistyössä