onko täällä ketään joka käy töissä vaikka ei ole kouluja käyny muuta ku peruskoulun ja vaik lukion?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen ollut töissä ravintola-alalla (kokkina, tarjoilijana, blokkarina, tiskarina) vaikka oli vain peruskoulu pohjana. Tajusin tilanteen ja siirryin lukioon opiskelemaan ja lukiosta yliopistoon. Suosittelen kyllä ihan ammattia
 
Ylioppilas, yksi erikoisammattitutkinto, toimin yrittäjänä, palkka 2800?/kk. Joskus haaveilen lisäkoulutuksesta, mut ehkä sille on aikaa sitten myöhemmin, nyt ei ole.
 
Ensin kaupassa 5 vuotta, osa-aikaisena kassana, sitten kokopäiväisenä kassana, sitten kokopäiväisenä osastovastaavana. En muista tarkkaa palkkaa ja vähän se vaihtelikin vuorojen mukaan, alle 2 tonttua kuitenkin.

Siitä hyppäsin suoraan firmaan, joka myi toimistotarvikkeita yrityksille.
Myyntineuvottelija/taloushallinnon assari, pohjapalkka 1500+provikat.

Nyt löysin unelmieni työn osa-aikaisena paskanlappajana. Hoidan muksut kotona, ja käyn iltaisin ja viikonloppuisin töissä 19 hevosen vuokratallilla. Palkka ei päätä huimaa, mutta nyt vihdoin teen sitä, mikä on kivaa.
Kohta alan tehdä samaa hommaa ostopalveluna, toiminimi on pystyssä ja sitten tehdään niin päin, että pomo ei maksa palkkaa vaan mä laskutan tuntini.
Toiminimen piikkiin ompelen myös muksuille myssyjä ja satunnaisia tilaustöitä, painan tekstiilejä yms.
Lisäksi vuokraan omasta tallista yhtä ylimääräistä karsinaa ulkopuoliselle.

Nyt vielä pari vuotta saan kotihoidontukeakin, sen jälkeen harkitsen sitten yritystoiminnan laajennusta/mahdollisesti oman tallin laajennusta ladon puolelle = lisää vuokrattavia karsinoita.
 
peruskoulu ja lukio, myymäläpäällikkö ja kk palkka 2500?. ja reilusti alle kolmekymppinen olen, ettei kauheasti ole vielä ikälisää.. ei kaikki ole aina vain koulutuksesta kiinni, omasta itsestään ja innosta ja halusta oppia.
 

Yhteistyössä