Onko täällä ketään, joka naisena elättää perheen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Minä joudun elättämään perheeni jatkossa, koska mies ei pysty... Eli miehen lapsen ja omamme sekä miehen ja minun kaikki kulut tulevat menemään minun pussistani... Onko teidän miehenne suhtautuneet naisen elätyksenä olemiseen miten? Ovatko liian ylpeitä ottamaan apua vastaan vai hyppivätkö ilosta? Meillä mies rypee tällä hetkellä itsesäälissä ja se ärsyttää mua suunnattomasti, mutta minkäs teet kun tilanne on tämä...

Minä elätin perhettä 5 vuotta, se oli aika raskasta aikaa parisuhteessa. Mies olisi mieluummin tehnyt töitä (ei löytynyt mielekästä) ja minä olisin ollut lasten kanssa kotona. TYöni on hyväpalkkainen ja raskas. Elintaso pysyi hyvänä, mutta en haluaisi ainakaan kovin pitkäksi aikaa samaa tilannetta.
Joku 1-2 vuotta menee ihan hyvin niinkin kyllä. Nyt mies on töissä.

No siis en kokonaan elätä, mutta mies on lasten kanssa kotona ja saa siis kotihoidontuen. On ollut jo 1,5 vuotta ja on vielä vajaan vuoden. Tämän jälkeen jää todennäköisesti opintovapaalle työstään eli olen vielä pitkään se ainoa palkansaaja perheessä. Mutta meille tämä on toimiva ratkaisu ja oma valinta, koska mulla palkka on huomattavasti korkeampi kuin miehen ja tullaan sillä toimeen hyvin.

Yhteistyössä