onko täällä ketään joka olisi kärähtänyt itse tai jonka tuttava olisi kärähtänyt alkuraskauden veriseulassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
eli seula hälytti ja riskiluku on jossain 1:150-200. onko kukaan itse tai tuttava kärähtänyt seulassa vastaavalla suhteella? miten kävi? oliko vauva terve? HCG oli kuulemma liian korkea.

kiinnostaisi yleensä kuulla kokemuksia niiltä jotka on ite kärähtänyt tai tuttava kärähtänyt et miten kävi ja millaisella riskiluvulla kärähti.

[QUOTE="vieras";26628233]kärähtänyt eli jäänyt kiinni. ihan yleisesti käytössä kärähtää kun puhutaan kiinni jäämisestä.[/QUOTE]

Kiinnijääminenkin on ihan yhtä outo termi. Ikään kuin olisit tehnyt jotain laitonta, vaikka "kärähtänyt" rattijuopumuksesta.
Outo asenne vaan, ei muuta.

Ennen kuin saat enenpää mairittelia viestejä, niin tuolla odotus-puolella on ketju, mikä liittyy tähän aiheeseen. Sen nimi on joku "sikiöseulonnoissa kiinnijääneitä" tai jotain sinne päin. Siellä on juttuja tähän aiheeseen liittyen ja niitä onnelliseti sekä valitettavasti onnettomasti päättyneitä juttuja.

[QUOTE="vieras";26628191]eli seula hälytti ja riskiluku on jossain 1:150-200. onko kukaan itse tai tuttava kärähtänyt seulassa vastaavalla suhteella? miten kävi? oliko vauva terve? HCG oli kuulemma liian korkea.

kiinnostaisi yleensä kuulla kokemuksia niiltä jotka on ite kärähtänyt tai tuttava kärähtänyt et miten kävi ja millaisella riskiluvulla kärähti.[/QUOTE]

mulla seula hälytti tässä viimeisessä raskaudessa, nt oli vähän kohollaan (2,9) mutta ei paljoa, verikokeessa oli sitten jotain häikkää. Riskiluku oli 1:60. Mulle tehtiin lapsivesipunktio ja terveen vauvan kromosomit oli ja terveen pojan sainki

Heippa!
Täällä yksi rohkaiseva esimerkki siitä että noi seulat voi näyttää ihan omiaan.
Itselläkin meni puoli raskautta panikoidessa, sikiöllä oli niskaturvotusta 4,43mm ja kun kätilö päätti yhdistää veriseulan tulokset turvotukseen (saadakseen jotain parannusta tulokseen) niin seula ulahti ja kunnolla. Saatiin riskiluvuiksi trisomia 21 (down) 1:6
Trisomia 18 saatiin 1:75 ja Trisomia 13 saatiin 1:30. Nämä kaksi viimeistä trisomiaa yleensä tarkoittavat niin pahoja kehityshäiriöitä ettei lapsi selviä kohdun ulkopuolella.
Päätettiin että raskautta seurataan ultrilla, saatiin ylimääräinen ultra rv 13 ja rv 15, jolloin olisi saanut myös lapsivesipunkition jolla olisi voinut selvittää lapsen kromosomit ja nähdä onko terve vai saiko jonkun trisomian. Ei haluttu ottaa keskenmenoriskiä joka punktiossa aina on, ultrissa kaikki näytti olevan ok ja downin takia ei keskeytystä oltaisi tehty kuitenkaan.. kaikki oli ok myös rakenneultrassa ja rv 23 saatiin vikassa ultrassa kuulla että poikaa näyttää ja edelleen kaikki ok, tietty mitään ne ei voi luvata varmaksi.
Onni oli mukana ja joulukuussa meille syntyi terve poika, ikää on pojalla kohta 7kk ja eilen oppi juuri ryömimään :heart:

Eli ei ne aina tarkoita että jotain on huonosti. Ja tollaisella suhdeluvulla kun ap:llä niin en olisi lainkaan huolissani!

Yhteistyössä