Onko täällä ketään, joka...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Angel

Jäsen
23.01.2005
615
0
16
Olis synnyttäny sekä pienen keskosen ja täysiaikaisen vauvan??

Oliko synnytyksissä eroja, kumpi oli helpompi? ym. ym.

Itellä esikoinen syntyi keskosena (1kg 300g), synnytys oli mielestäni aika nopea (n. 5h) Ponnistus 15min. En ehtinyt saamaan mitään kipulääkkeitä, paitsi ilmeisesti jonkun puudutuksen ponnistusvaiheessa kun eppari tehtiin.

Odotan nyt toista ja mietityttää kovasti, että syntyyköhän tämä nopeammin kuin esikoinen vai oliko sillä keskosuudella osansa asiaan?

Ja että kuinka paljon enemmän täysiaikaisen ponnistaminen sattuu kuin keskosen, vai onko sillä merkitystä?

Ja että eppari tehtiin ekassa synnytyksessä, vaikka vauva oli noinkin pieni...ei sitten ilmeisesti muuten mahtunu tulemaan.

Täällä :wave:

Esikoinen oli täysiaikainen (3kg, 49cm) ja kakkonen keskonen rv 34 (2,1kg, 44cm)

Molemmat synnytykset meni aika samalla "kaavalla", alkoivat supistuksilla , kestivät lähes saman aikaa, yhtä kivuliaat supistukset, ilokaasu apuna. Mielestäni synnytyksillä ei juuri eroa olipa viikot mitä ovat...

Kakkonen eli tämä keskonen olisi syntynyt nopeamminkin, mutta supistuksia koitettiin vielä hillitä, joten synnytys hiukan alussa hidastui. Ponnistusvaihe oli nopeampi, mutta kyllä tuntui että isompi olisi ollut tulossa =)

Toisessa synnytyksessä tehtiin eppari juuri tuon ennenaikaisuuden takia, vauvalle ei niin suuri "ponnistus" tulla ulos.

Toinen raskaushan on yleensä ensimmäistä nopeampi, joten sinullakin voi olla nopeampi =) <br><br>

Joo...eli meillä esikoinen syntyi keskosena (1310g) ja olenkin miettiny sitä että miks tehtiin eppari, vaikka vauva oli niin pieni...mutta nyt tuli sekin selväksi :)

Kiitos molemmille vastauksista :flower:

Minäkin olen miettinyt ihan samaa asiaa, että syntyykö kakkonen sit nopeemmin kun esikko. Itse olen kanssa synnyttänyt keskosen (1820g) ja synnytys kesti 3h. Mulle ei tehty epparia, vaikka keskonen olikin.

Yhteistyössä