onko täällä ketään, jolla mammografiassa löytynyt jotain poikkeavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietityttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietityttää

Vieras
Kävin mammografiassa ja rintojen ultrassa viime viikolla ja röntgenlääkäri löysi kuvauksissa jotain poikkeavaa. Nyt odotan magneettikuvauksiin, siihen kuulemma pari-kolmen viikon jonot.
Mulla ollut 1,5vuoden ajan niukkaa kirkasta vuotoa rinnasta, lisäks varsinkin aluksi oli koviankin kipuja tississä ja jouduin syömään niihin särkylääkkeitä.
Nyt kipuilut vähentyneet, silloin tällöin on jotain nopeita vihlaisuja.
Kävin jo vuos sitten samoissa tutkimuksissa, mutta lääkäri ei saanut kuvia ja lausuntoa koneelta ja käski tulla nyt vuoden päästä uuteen kontrolliin, nyt toi radiologi hämmästeli kovasti, miks ei silloin tutkittu tarkemmin, koska samat poikkeavuude löytyi kuvista jo silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja mietityttää;26256696:
Kävin mammografiassa ja rintojen ultrassa viime viikolla ja röntgenlääkäri löysi kuvauksissa jotain poikkeavaa. Nyt odotan magneettikuvauksiin, siihen kuulemma pari-kolmen viikon jonot.
Mulla ollut 1,5vuoden ajan niukkaa kirkasta vuotoa rinnasta, lisäks varsinkin aluksi oli koviankin kipuja tississä ja jouduin syömään niihin särkylääkkeitä.
Kävin jo vuos sitten samoissa tutkimuksissa, mutta lääkäri ei saanut kuvia ja lausuntoa koneelta ja käski tulla nyt vuoden päästä uuteen kontrolliin, nyt toi radiologi hämmästeli kovasti, miks ei silloin tutkittu tarkemmin, koska samat poikkeavuude löytyi kuvista jo silloin.

niin ja mulle tehtiin silloin vuos sitten myös rintojen varjoainetutkimus, mutta se kuulemma epäonnistunut, joten ei nyt sit lähtenyt tekemään paksuneulatutkimusta vaan laittoi ton lähetteen suoraan magneettikuvaukseen.

[QUOTE="Outoa";26256737]Ei ole kokemusta, mutta tuskin mitään vakavaa epäillään kun noinkin pitkälle jatkot menee. Oletko minkä ikäinen?[/QUOTE]

mulla ikää 41v. Vuos sitten siis se lääkäri ei saanut mun vastauksia koneelta katsottua ja kun kipuiluoireet siinä vaiheessa olivat vähentyneet laittoi kontrollin täks kevääks, koplas ainoastaan tissit ja ei tuntenut käsin mitään erikoista.
Myöskään nyt ei se muutos tunnut käsin, näkyy ainoastaan kuvissa.
Nyt sit pääsen ens viikolla rintakirurgille ja pikapikaa magneettikuvaukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja mietityttää;26256696:

nosto

Tuo magneettiitutkimukseen lähettäminen on vähän outoa... Siinä kannattaa sitten varautua, että löytyy vaikka mitä, kun siellä näkyy ihan kaikki, ja suurin osa niistä on sitten ihan vaarattomia...

Ja itselläni on siis löytynyt mammosta ja utrasta kasvaimen tapainen, joka oli todella outo juttu... Olin silloin 21v, näytteitä otettiin 4kpl, kun ohutneuloista ei saatu mitään vastausta jne. Paksuneulanäytteen patologin lausunnon mukaan kasvain tuli poistaa. Oli kuitenkin loppujen lopuksi ihan hyvänlaatuinen, mutta tosi "omituinen" sellainen, ei todellakaan mikään fibroadenoma, cysta tms...