Onko täällä ketään jolla olisi pahaa närästystä tai refluksia?APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Illuusia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Illuusia:
Minulla on todettu refluksi ja välillä on päiviä jolloin nieleminen on vaikeaa, tai siis tunnen niellessä kipua ja tuntuu, että ruoka takertuu kurkkuun.
Olen aina kuvitellut, että tuo kuuluu refluksiin, mutta se onkin netin mukaan hälyttävä oire ja pitäisi tähystää. Nyt olen täällä paniikissa, että jos minulla on syöpä! Olen myös raskaana ihan alussa ja minulla on 2-vuotias tyttö, nyt jo mietin, että mitä jos kuolen jne..Kamalaa! Onko kenelläkään kokemusta nielemisvaikeuksista refluksin sivuoireena?

Refluksiasta kirjoittanutta rauhoittelisin. Itselläni todettiin refluksia vuosia sitten. Välillä se ei vaivaa paljon, välillä menee toista viikkoa, ettei pysty syömään paljon mitään ja täytyy kävellä kumarassa, kun käy niin kipeästi. Tähän saakka niistä on selvitty. Tiedän, että tuore vasta paistettu leipä tai pulla laukaisee itselläni kohtauksen, samoin pitkällinen kiire ja stressi. Myös liian suuren palan nielaiseminen voi tehdä ruokatorveen haavauman ja siitä on kärsittävä sitten viikko tai pari. Valitettavasti lapsistani vanhimmalla ainakin on jo samoja oireita. Mutta kyllä tämän taudin kanssa voi elää.

Nielemisvaikeuksia voi aiheuttaa myös ihan ruokatorven ahtautumat ym - ruokatorven syöpä ei ole läheskään
siis ensimmäinen vaihtoehto mitä sieltä nielemisvaikeuksien kanssa etsitään. Se pelkkä tulehdus voi aiheuttaa vaikeuksia ja peristaltiikka voi olla vajavaista ihan muutenkin.

Itsellä refluksitauti nyt 7. vuotta ja niitä oli paljon aluksi. Nykyään vielä joksu kun lihakset ei valitettavasti toimin ihan niin normaalisti kuin silloin joskus ennen.

Meitä refluksikkoja on muutama sata tuolla Suomen refluksin sivulla - poikkea siellä, jos kiinnostaa.
Se perustettiin syksyllä 2009. Osoite on siis http://www.refluksi.fi

Yhteistyössä