Onko täällä ketään, jonka lapsella olisi mielenterveysongelmia, käytöshäiriöitä tai jotain neurologista vammaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hätä

Vieras
Lapsen käytös muuttuu koko ajan pahemmaksi. Kasvatus- ja perheneuvolassa ollaan käyty 1,5 vuotta eikä mitään apua. Psykologiset tutkimukset tehtiin, joissa todettiin ettei mitään neurologista ole, vaan psyykkinen trauma isäsuhteen takia. Siinä kaikki. Keväällä käynnit lopetettiin, totesivat vain että ota yhteyttä jos tilanne pahenee. Ja se todellakin pahenee.

Tänään opettaja soitti ja sanoi että jollei käytös muutu, lapsi ei saa käydä enää tuota koulua vaan hänet erotetaan.

Mä olen voimaton, mä en tiedä mitä mun pitää tehdä?! Mikään ei auta, mikään ei tehoa, mä en osaa enempää! Laitoin jo viestiä kasvatusneuvolaan ja pyysin kriisiaikaa, mutta ei siitä ole ollut tähänkään saakka mitään apua. Mitä mä teen?? Mistä mä saan apua, jotain, joka auttaa tuota lasta???

Auttakaa, kiltit :(

onko hän käynnyt neuvolan lähetteen kautta psykologi neurologi tutkimus ettei esim adhd tai joku muu ,soitaisin neuvolaan ja sosiaalityöntekijälle,en muutakaan tiedä kun huoli on kova

Alkuperäinen kirjoittaja hätä:
Lapsen käytös muuttuu koko ajan pahemmaksi. Kasvatus- ja perheneuvolassa ollaan käyty 1,5 vuotta eikä mitään apua. Psykologiset tutkimukset tehtiin, joissa todettiin ettei mitään neurologista ole, vaan psyykkinen trauma isäsuhteen takia. Siinä kaikki. Keväällä käynnit lopetettiin, totesivat vain että ota yhteyttä jos tilanne pahenee. Ja se todellakin pahenee.

Tänään opettaja soitti ja sanoi että jollei käytös muutu, lapsi ei saa käydä enää tuota koulua vaan hänet erotetaan.

Mä olen voimaton, mä en tiedä mitä mun pitää tehdä?! Mikään ei auta, mikään ei tehoa, mä en osaa enempää! Laitoin jo viestiä kasvatusneuvolaan ja pyysin kriisiaikaa, mutta ei siitä ole ollut tähänkään saakka mitään apua. Mitä mä teen?? Mistä mä saan apua, jotain, joka auttaa tuota lasta???

Auttakaa, kiltit :(

Millaisia oireita lapsellasi on?

Kun olen lapseni kanssa, ihan missä tahansa, niin lapsi käyttäytyy normaalisti ja nätisti. Koulussa on ongelmia: lapseni saattaa kieltäytyä tekemästä tunnilla yhtään mitään, kiroilee, kiusaa nykyään jo muita lapsia (tai ilmeisesti vain yhtä). Kun opettaja koettaa rajoittaa, lapsi uhmaa ja kääntää raivonsa opettajaan, tänään oli potkaisuut ja yrittänyt lyödä opettajaa sekä uhannut tappaa tämän. Joskus vuosi sitten oli tyylinä uhata tappaa itsensä, nämä tulivat täysin spontaanisti tilanteissa joissa koki rajaamista. Niistä juteltiin monen aikuisen toimesta useaan kertaan, ja niitä ei nyt sitten ole kuukausiin enää kuulunut. Viime lukuvuonna oli koulussa kirjojen paiskomista ja suttaamista, koki ettei osaa jolloin pinna paloi ja toimi noin.

Tähän saakka on käyttäytynyt nätisti ulkona, mutta nyt viimeisen parin viikon aikana ei enää sekään ole onnistunut. Erään kaverinsa kanssa varasti minulta pariin otteeseen tupakkaa, josta jäi samantien kiinni. Lisäksi on mennyt luvatta toisten pihoille kun nämä eivät ole olleet kotona yms.

Kotiaresti on tälläkin hetkellä päällä, mutta se tuntuu saavan lapsen vain entistä enemmän raivoihinsa jonka siis purkaa koulussa. Minua kohtaan ei ole aggressiivinen, ja tosiaan kotona on ihan tyyni ja normaalisti käyttäytyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Antaako lapsi sinun asettaa itselleen rajoja? Totteleeko sinua?
Saako raivarit, jos kiellät häntä etkä taivu hänen tahtoonsa?

Kun sehän tässä niin nurinkurista onkin. Kotona taipuu tahtooni, tottelee, ei saa raivareita. Pettymyksiä toki kokee ja näyttääkin ne (itkemällä tms) mutta kotona ei saa raivareita, ei käy minun tai muiden kimppuun, ei paisko tavaroita. Nämä ongelmat on vain ja ainoastaan koulussa.

Yhteistyössä