Onko täällä ketään, jonka lapsi ei ole sopeutunut päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierailija

Vieras

Meillä on kaksi lasta; 5v ja 3v ja aloittivat syksyllä päiväkodin. Kumpikaan ei halua sinne omien sanojensa mukaan mennä ja itkun kanssa jäävät hoitoon edelleen. Itkut loppuu nopeasti ja päivä menee hyvin. Kavereita ei kummallakaan varsinaisesti vielä ole. Ovat ujoja ja hiljaisia lapsia. Nyt pienemmällä on kauhea uhma ja pistää kynsin ja hampain vastaan, kun pitää lähteä päiväkotiin. Mietin vain, että kauanko tätä voi vielä jatkua ja pitäisikö vaihtaa hoitopaikkaa pph:lle tms? Toisaalta isompi menee kohta eskariin ja joutuisi taas takaisin päiväkotiin että ei varmaan kannata alkaa vaihtamaan hänen kohdallaan hoitopaikkaa.

mun pojan ryhmässä on tuollainen poika joka jää joka aamu ulisemaan, nimenomaan pitää ihme ääntä, ei itkua vaan ulinaa. Muut lapset ei tietenkään enää ole kiinnostuneita hänestä vaan ovat lähinnä ärtyneitä siitä käytöksestä, jota on jo useita kuukausia jatkunut.
Olisko paussi paikallaan?

Ystäväni pienenä ei sopeutunut tarhaan ollenkaan. Lopulta puhui lapsi jo niin levottomia (miten tehdään itsemurha), että tämän äiti laittoi hänet mummille hoitoon. Kouluun kuitenkin sopeutui heti. Ja nykyään ihan mallikelpoinen ihminen.

Kaikkea tosiaan voi sattua. Ehkei aina natsaa hlökunnan kans. Voisko tarhanvaihto sopia?

Alkuperäinen kirjoittaja liibalaaba:
mun pojan ryhmässä on tuollainen poika joka jää joka aamu ulisemaan, nimenomaan pitää ihme ääntä, ei itkua vaan ulinaa. Muut lapset ei tietenkään enää ole kiinnostuneita hänestä vaan ovat lähinnä ärtyneitä siitä käytöksestä, jota on jo useita kuukausia jatkunut.
Olisko paussi paikallaan?

Kirjoititpa ikävään sävyyn :-( Mietin tässä, että onkohan kyse juuri minun pojastani.

Itse olen ollut sellainen, joka ei sopeutunut päiväkotiin. Seisoin tai istuin vain jäykkänä paikallani tekemättä mitään. Jännitin tosi kovasti jokaista aamua ja niinpä äiti veikin minut sitten mummolaan hoitoon.

Yhteistyössä