Taloushallinto on aika laaja ala... Yksinkertaisimmat hommat hoituu pelkällä lukutaidolla ja vaativimmat pitkälle viedyn korkeakoulututkinnon.
Minun vastuullani on oman osastoni taloushallinnosta vastaaminen. Teen siis budjetin, pidän huolen että budjetissa pysytään ja alaisistani 2 hoitaa käytännön päivittäiset ja viikottaiset rutiinit. Itse en ole koulutukseltani taloushallinnon ammattilainen lainkaan ja toinen osastomme taloushallintoassareista on tradenomi, toinen taitaa olla merkantti. Minun palkkani määräytyy ihan muista kuin taloushallinnon osaamisistani, meillä firmassa taloushallintoassareiden palkat vaihtelee 1700-2200 välillä, riippuen kokemuksesta ja vastuualueesta.