Onko täällä kukaan lääkefirmassa esittelijänä töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alan vaihtoa miettimässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alan vaihtoa miettimässä

Vieras
Minä kyllästyin lopullisesti oman työnantajani surkeaan alaistensa kohteluun ja alan nyt miettiä mitä muuta voin elämälläni tehdä. Omaan vahvan terveydenhuollon taustan erikoisalaani sekä lääketyöhön. Ja siksi alkoi kiinnostaa lääke-esittelijän työ. Nyt voisitte auttaa jos joku osaisi, että miten toimin kun päätökseni tein?

Laitat hakemuksia eri lääkefirmoihin. Jos ei ole auki paikkoja, niin avoimia hakemuksia. Soitat rekrytoinnista vastaaville henkilöille, pyydät lisätietoja ja kerrot kiinnostuksestasi alaa kohtaan. Näillä pääset alkuun.. Ei mitään helppoa hommaa, siis ruusuilla tanssimista (tai ei kai mikään työ ole) tuo esittelijän työ. Nimimerkillä kokemusta on monelta vuodelta, mutta nyt kylläkin hoitovapaalla.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä on;26281383:
Laitat hakemuksia eri lääkefirmoihin. Jos ei ole auki paikkoja, niin avoimia hakemuksia. Soitat rekrytoinnista vastaaville henkilöille, pyydät lisätietoja ja kerrot kiinnostuksestasi alaa kohtaan. Näillä pääset alkuun.. Ei mitään helppoa hommaa, siis ruusuilla tanssimista (tai ei kai mikään työ ole) tuo esittelijän työ. Nimimerkillä kokemusta on monelta vuodelta, mutta nyt kylläkin hoitovapaalla.

En kaipaa helppoa työtä, en ole sellaista vielä elämässäni kertaakaan tehnyt. Kaipaan haasteellista työtä ja hiukan parempaa palkkaa ja parempia etuja. Olen kiinnostunut nykyisen työni kautta lääkeasioista enemmän ja enemmän. Ystäväni sanoivat minun luonteeni sopivan alalle, joten kun tein isoja päätöksiä elämässäni äskettäin muutenkin, jotenkin loksahti tämäkin ajatus kohdilleen, että uskallan tehdä näin ison käännöksen elämässäni ja jättää vakituisen työsuhteeni ja yrittää jotain muutakin ennen kuin olen nelikymppinen. Jossakin nettisivuilla puhuttiin kurssittautumisesta alalle, mutta se ei varsinaisesti kai ole vaatimus? Kielitaidostakin puhuttiin ja se mulla on aina ollut vahva, pääsisin vihdoinkin osoittamaan työssäni senkin puolen.

Aloita ottamalla yhteyttä niihin lääkefirmoihin, joiden tuotteita olet työssäsi käsitellyt. Soita firmaan ja kerro missä olet lääkkeitä käsitellyt, kauanko sinulla on työkokemusta ja miksi haluat heille töihin. Näin minä toimisin, vaikkei ko.firmalla työnhakuilmoituksia olisikaan juuri sillä hetkellä. Lääkefirmat ymmärtääkseni kouluttavat itse uudet työntekijänsä, joten mitään etukäteiskursseja ei tarvita. Mutta soittamalla sekin selviää. :) Onnea uudelle uralle!

Aloita ottamalla yhteyttä niihin lääkefirmoihin, joiden tuotteita olet työssäsi käsitellyt. Soita firmaan ja kerro missä olet lääkkeitä käsitellyt, kauanko sinulla on työkokemusta ja miksi haluat heille töihin. Näin minä toimisin, vaikkei ko.firmalla työnhakuilmoituksia olisikaan juuri sillä hetkellä. Lääkefirmat ymmärtääkseni kouluttavat itse uudet työntekijänsä, joten mitään etukäteiskursseja ei tarvita. Mutta soittamalla sekin selviää. :) Onnea uudelle uralle!

Kiitos vastauksista. Hankin siis yhteistiedot ja toteutan unelmani!

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä on;26281383:

Yllä olevaan vielä lisäisin, että työssä tärkeintä on myyminen, myyminen ja myyminen tai toisin sanoen myynti, myynti ja myynti. Eli ottaessasi yhteyttä eri lääkefirmoihin, niin älä liiaksi korosta terveydenhuollon/ lääketyön taustaasi vai ennemminkin kiinnostusta ja sisäsyntyistä taipumusta (siis jos siihen ei ole koulutusta) nimenomaan myyntityöhön. Kaupallinen koulutus/kokemus on iso plussa ja terveydenhuollon tausta pienenä plussana lisää. (Itse ole sh-taustainen, mutta myös myyntityötä tehnyt ihan toisella alalla.)
JA firmat todellakin kouluttaa itse työntekijänsä, joten en suosittelisi sitä, että valitset firman sen mukaan minkä lääkkeistä kokemusta. Vaan ota selvää eri firmoista esim. nykyisiltä/ entisiltä työntekijöiltä, sillä alalla on todella härskejäkin toimijoita, joista jää vaan todella paha maku suuhun.
JA näistä eri kursseista ei nyt sinänsä ole mitään haittaa koska eniten siellä harjoitellaan juuri sitä myyntityötä, mutta ei niistä välttämättä mitään etuakaan ole.
JA niin kuin varmaan jo tiedätkin, että alalle on melkoisen hankala päästä, koska hakijoita on enemmän kuin tarpeeksi ja jotkut firmat vielä lisäksi rekrytoi suoraan kauppakorkeakoulusta opiskelijoita, mutta yrittänyttähän ei laiteta.. Vai miten se nyt onkaan..

Kaiken kaikkiaan onnea työn hakuun ja toivottavasti löydät mieluisan paikan :)

Yhteistyössä