A
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voi toivottavasti saat apua teidän tilanteeseen, kysy soskusta tai MLL:N toimistosta olisiko teidän mahdollista saada sitä lahjakorttia jouluksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Mona:Hienoa että olette saaneet hankittua edes yhden paketin jokaiselle! Ja ruokakin on tärkeää. Tärkeintä kuitenkin on yhdessäolo ja -tekeminen sekä rakkaus. Lapset muistavat jouluistanne viimeksimainitut eivät sitä kuinka monta pakettia saivat. Täällä on ollut ketjuja joissa on kerrottu kuinka monta pakettia on kullekin lapselle ostettu. Joillekin hirveä määrä jo pelkästään vanhempien ostamana. Jokainen taaplaa tyylillään, mutta noista välittyy viesti että mitä enemmän lahjoja sen parempi. Oma arvomaailma siirtyy lapselle eli aika pienellekin voi selittää että tärkeintä joulussa on perheen yhdessäolo eivät lahjat. Sama kuin että lapsi oppii että jokainen ihminen on arvokas riippumatta siitä onko hän materiaalisesti rikas vai köyhä. Rikas voi olla niin monella tapaa.
Alkuperäinen kirjoittaja xy:Alkuperäinen kirjoittaja Mona:Hienoa että olette saaneet hankittua edes yhden paketin jokaiselle! Ja ruokakin on tärkeää. Tärkeintä kuitenkin on yhdessäolo ja -tekeminen sekä rakkaus. Lapset muistavat jouluistanne viimeksimainitut eivät sitä kuinka monta pakettia saivat. Täällä on ollut ketjuja joissa on kerrottu kuinka monta pakettia on kullekin lapselle ostettu. Joillekin hirveä määrä jo pelkästään vanhempien ostamana. Jokainen taaplaa tyylillään, mutta noista välittyy viesti että mitä enemmän lahjoja sen parempi. Oma arvomaailma siirtyy lapselle eli aika pienellekin voi selittää että tärkeintä joulussa on perheen yhdessäolo eivät lahjat. Sama kuin että lapsi oppii että jokainen ihminen on arvokas riippumatta siitä onko hän materiaalisesti rikas vai köyhä. Rikas voi olla niin monella tapaa.
Oon täysin samaa mieltä! Lahjat ei todellakaan oo joulussa tärkeintä vaan se yhdessä olo. Meillä ainakin lapsi tykkää kun saa touhuta vanhempien ja sukulaisten kanssa, lahjat unohtuvat äkkiä.
Itse ei osteta lapselle kun yksi lahja, mutta isovanhemmilta ja kummeilta paketteja tulee liikaakin. Eikä toi "vain" yhden lahjan ostaminen johdu siitä etteikö olis rahaa, leluja ja vaatteita kertyy niin paljon muutenkin.
Mun mieletä kaikkien pitäs muistaa joulun vietossa nauttia siitä yhdessä olosta! Lahjat ja ruuat on toissijasia asioita.
Alkuperäinen kirjoittaja xy:Miettikääpä mitä itte muistatte omista lapsuuden jouluistanne. Mulle ei tuu muita lahjoja mieleen kun koiranpentu, josta olin pitkään haaveillut. Muut muistot liitteekin siihen yhdessä oloon esim. joulukirkossa käynti tai yhteiset kävelyretket illalla hämärässä jouluvalojen palaessa ihmisten pihoilla/ikkunoissa, pulkkamäet yms.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mulla ei ole noin ihania muistoja joulustaMutta yritän parhaani että lapseni saisivat ihania muistoja
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:Meilläkin lapset saavat vaan yhdet lahjat (vaikka vara ois useempaankin). Meille ei joulu lahjaröykkiöllä tuleMe leivotaan, lauletaan ja syödään hyvää ruokaa.. mennään metsään ja tehdään sinne maja, jossa syödään joulupiknik..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:Meilläkin lapset saavat vaan yhdet lahjat (vaikka vara ois useempaankin). Meille ei joulu lahjaröykkiöllä tuleMe leivotaan, lauletaan ja syödään hyvää ruokaa.. mennään metsään ja tehdään sinne maja, jossa syödään joulupiknik..
Kuulostaa tosi kivalta. pitääpä meidänkin kokeilla tuota joulupiknikkiä =)
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja LLL:Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:Alkuperäinen kirjoittaja ap:unohdin kirjoittaa et meillä ei edes lapset saa varmaan sukulaisilta mitään...
ompas sitten välinpitämättömiä sukulaisia. ei minusta aikuisia niin tarvii muistaa mutta lapset pitää
Ketä tarkoitit sukulaisilla?
Me ei ainakaan osteta sukulaisten lapsille, ei sisaruksien lapsille, eikä sisaruksille. Omat lapset ja kummilapset.
Meillä tulis aika reilusti lahjottavaa, kun kummakin suvussa on penskoja paljon. Helposti sikiävää sakkia molemminpuolin
Tarkoitin siis mummoja ja kummeja![]()
Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen:Mäkin oon täällä koko päivän itkeskellyt rahatilannetta. Pätkätyöt loppui, työkkäri ei oo vielä tehnyt kelalle lausuntoa (menee kai noin 2 viikkoa), soskun aika parin viikon päästä... en kehtaa tutuilta lainata joulun alla, kun kaikilla muutenkin menee nyt rahaa jouluun. ja mullekin voi kirjoitella sarkke7@hotmail.com