Onko täällä muita, jotka pelkäävät autolla ajoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ajelukammoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ajelukammoinen

Vieras
Olen saanut jopa vakituisen kortin (alle puoli vuotta sitten tosin) ja pitäisi kai kaiken järjen mukaan olla ajotaitoinen. Vaan mitä vielä! Mä olen niin akka ratissa ja itseluottamukseni itseeni kuskina on ihan nolla.

Kakkosvaiheessakin tehtiin vähän muutoksia, ei hirveästi harjoiteltu sitä taloudellista ajoa, vaan ennemminkin pelkkää ajoa! :D

Onko täällä muita, jotka pelkäävät tappavansa jonkun joka kerta ollessaan auton ratissa? :P

En ole IKINÄ ajanut yksin autoa. Ajattelin, että voitaisiin nyt miehen kanssa ajella pari viikkoa, mies siis siinä vieressä. Sitten voisin uskaltautua tuttua reittiä lähikauppaan - matka on toki lyhyt, mutta mulla on kakat housussa jo valmiiksi..

Eli pelkään kuollakseni autolla ajoa, koska sitä ei tule useinkaan harjoiteltua. Olen niin paniikissa ratissa, että en yhtään tajua, mitä tehdään, en huomaa liikennemerkkejä jne. Mulla on todella sellainen olo, että en hallitse autoa ja mitä tahansa voi sattua. IHAN KAMALAA.

Olisi mukavaa, jos voisi ajaa rennosti autoa. Onko kohtalontovereita? Tai pilkkaajia? :)

Aikoinaan pelkäsin koska olin monta vuotta ajamatta kortin saannin jälkeen. Mutta nyt meillä on auto ollut vuodesta -05 ja pakottanut oon itteni ajamaan, huonollakin säällä ja ruuhkassa. Vielä on opittavaa mut se ihan järjetön jännitys on helpottanut!

Mitäs jos ottaisit kertauskursseja autokoulusta? :hug:

Tuota, miksi sun on sitten pakko ajaa jos sitä pelkäät? Ja tuo, ettet ole ikinä ajanut yksin, kuulostaa aika kamalalta. Tai se, että pelkäät tappavasi jonkun auton ratissa, etkä hallitse autoasi.
Ehkä sun olisi parasta liikkua busseilla tai jonkun muun kyydissä.
Karu totuus on, että ajamaan et opi kun ajamalla. Sä tarvitset harjoitusta, ja paljon!!!

Juu mä oon ajatellutkin niitä kertauskursseja, mutta toisaalta ei kehtais.. Ne on aina "lady kursseja" ja mun pitäis olla kuitenkin nuori ja vetreä kuski, heh. :) Kiitos tsempityksistä!

Mäkin ajattelin ennen, että kun oon inssistä läpi päässyt (toisella kerralla, mutta kuitenkin) niin osaisin ajaa. Kakkosvaiheessa tein kaikki mahdolliset virheet, en tappanut ketään, mutta silti, niin rupesi epäillyttämään. Kakkosvaiheen arvioivassa jostain syystä mm. käännyin vastaantulevien kaistalle ja oli todella lähellä, että en osunut pysäköintilaitteeseen tai sellaseen liikenteenjakajaan.. Herrajestas! :o

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tuota, miksi sun on sitten pakko ajaa jos sitä pelkäät?
Karu totuus on, että ajamaan et opi kun ajamalla. Sä tarvitset harjoitusta, ja paljon!!!

Mä oon hommannut kuitenkin kortin enkä halua sitä kallista lipuketta ihan turhaan taskussa pitää. Sitä paitsi tämä käy ylpeyden päälle, kun en kerta osaa. En halua millään uskoa, että olen ainoa, joka ei pysty..

Täytyisi harjoitella. Huokaus. :(

kirjoitit kuin minä tai voisin kuvitella itse kirjoittavani samalla lailla.
toisin mulla ei edes oo viä korttia ja on alkanu vähän jo usko loppumaan etten tuu sitä ikinä edes saamaan.
oon niin paniikissa aina kun joudun auton rattiin. luojan kiitos siellä vielä ope kyydissä.
jos erehdyn kortin saamaan en ikinä varmasti sil uskaltas ajaa

Olen aina pelännyt autolla ajamista. Ja monen vuoden tauko ei tehnyt pelolle hyvää.. Nyt on ollut pakko alkaa taas ajaa ja oikeastaan se on ihan kivaa. Välillä liikenteessä hirvittää ja kun tässä kaupungissa on 200 000 (vai liekö se oli jo enemmänkin!) aktiivista pyöräilijää, eli pyöriä on koko ajan liikenteessä ja ne ajaa autojen seassa, niin pelko persiissä saa olla, ettei aja kenekään päälle. Ei auta vaan kun ajaa ja ajaa, niin sitten alkaa mennä rutiinilla =)

Mulla on kortti ollut kohta 21v.Silloin kun kortin sain, niin en olisi halunnut yhtään ajaa.Miltei itku kurkussa menin auton rattiin.Vain ajamalla ja ottamalla sen rohkean askeleen, pääsee pelostaan.Toisen kerran ajokammo tuli n 13 sitten, kun olin ollut pitkään ajamatta, kun siihen ei juurikaan ollut mahdollisuutta.Se vähä mitä ajoin, sai sydämen hakkaamaan ja pukkas tuskanhikeä pintaan, mutta pakotin itseni rattiin, enkä antanut periksi.Ja se kannatti.Nyt ei ole ajokammoa ollut vuosiin ja ajan viikoittain, joskus jopa lähes päivittäin ja jopa nautin ajamisesta.Tsemppiä :hug: Kyllä sinä uskallat ;)

Kiitos myös lisätsempityksistä! :) :flower:

Onko muilla juuri tuollaista tunnetta, että ei hallitse autoa tai liikennetilannetta ollenkaan? Tai siis kyllä mä tiedän, mistä pitää painaa kun haluaa jarruttaa jne. :) Tarkoitan lähinnä sellaista, että liikennetilanteet tulevat liian nopeasti eteen ja mulla ei ole rutiinia sellaiseen. Jäänkin aina miettimään, että apua kenen vuoro nyt olikaan esimerkiksi risteystilanteissa.

Autokoulunopettajani sanoi myös, että pakko vaan ajaa, ajaa ja ajaa.

Tein alunperin sen virheen, että ajoin korttini maalaispitäjässä ja vieläpä jälkikäteen tajusin, että autokoulu oli ihan kamalan surkea! Sitten kun pääsin kaupunkiin, niin olin ihan järkyttynyt kaistanvaihdoista ja liikennevaloista ja monista muistakin asioista, joitten pitäis olla selviä. Ja ruuhkassa ajaminen on kanssa ihan kauheaa, ruuhkassa parkkeeramisesta puhumattakaan.

:hug: :hug:

niin mäkin aluksi...
mut mies osti siskoltaan ja sen mieheltä vanhan auton ja pani mut ajamaan melkein 200km ja tuli mun isän autossa perässä itse...
karisi siinä se ajokammo..

harjoittele vain..
kyllä se siitä

Yhteistyössä