Onko täällä muita, jotka tienaavat selkeästi enemmän kuin heidän miehensä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Meri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mulla on selvästi paremmat tulot ku miehellä. Mul oli ollu isommat menotki sillo ku ei ollu lapsia. Siis harrastuksiin, vaatteisiin,meikkeihin, takseihin jne. Meillä on molemmilla ollu omat säästöt. Jos on jotain isompia hankintoja, huonekaluja,auto tms niin on maksettu yleensä 70-30%. Asuntolaina on 50-50 mutta se on tällä hetkellä mitoitettu niin että sitä pystyy maksamaan yhden ihmisen tuloilla. Mä oon ollu viimeset kolme vuotta lasten kanssa kotona suurimmaksi osaksi ja sinä aikana oon käyttäny säästöjäni elämiseen. Tavallaan koen että jos haluan rötvätä kotona lasten kanssa niin voin sen myös itse kustantaa.

Tienataan tällä hetkellä aika saman verran, kun jouduin vaihtamaan työpaikkaa. Aikasemmin tienasin n. 500 e enemmän kuussa kuin mieheni.

Tulevaisuudessa tosin aika isolla todennäköisyydellä tulen tienaamaan huomattavasti enemmän kuin mieheni, jolla ei ole sen suurempaa palkkakehitystä odotettavissa.

[QUOTE="ap";26996517]Filosofian maisteri, opettaja lukiossa. En kerro ainetta tarkemmin, koska en halua että mut tunnistettaisiin.[/QUOTE]

FM:t ei ainakaan Tampereen lukioissa tuollaisia palkkoja revi, todellakaan.

Mä tienaan hiukan enemmän kuin mieheni, kuukaudesta riippuen. Nyt pitäisi vaihtaa työpaikkaa, ja tienaan sen jälkeen sitten selkeästi enemmän, mutta en ole ihana vakuuttunut, haluanko vaihtaa. rahaan tämä ei nyt liity mitenkään vaan työkuvaan.

Tässä lukioiden opettajien KVTES:n mukaiset palkat. Toki vuosilisiä sitten tulee. Aika hyvä opettaja olet, jos tienaat mitä väitit. Onhan se toki mahdollista.

OSIO B LIITE 2 Lukio
Peruspalkat I kl II kl
4 04 04 01 7 Lehtori/ylempi korkeakoulututkinto ja lukio-opetusta antavan opettajan kelpoisuus tai aiempi vanhemman lehtorin kelpoisuus 2 940,70 2 904,26
4 04 04 01 8 Lehtori/aiempi lukio-opetusta antavan opettajan kelpoisuus tai perusopetusta antavan opettajan kelpoisuus 2 806,52 2 771,68
4 04 04 02 2 Lehtori/korkeakoulututkinto 2 368,56 2 339,21
4 04 04 02 3 Lehtori/muu kuin edellä mainittu tutkinto 2 097,26 2 071,27
4 04 07 03 7 Tuntiopettaja/ylempi korkeakoulututkinto ja lukio-opetusta antavan opettajan kelpoisuus tai aiempi vanhemman lehtorin kelpoisuus 2 940,70 2 904,26
4 04 07 03 9 Tuntiopettaja/aiempi lukio-opetusta antavan opettajan kelpoisuus tai perusopetusta antavan opettajan kelpoisuus 2 548,32 2 516,71
4 04 07 04 2 Tuntiopettaja/korkeakoulututkinto 2 263,83 2 235,75
4 04 07 04 1 Tuntiopettaja/muu kuin edellä mainittu tutkinto 2 097,26 2 071,27

Lukion lehtori olen ja vuodessa ansaitsen 62 000 euroa viimeisen verotiedon mukaan. Kaikki ikälisät ovat. Jokainen voi laskea mitä siitä tulee kuukautta kohden. Peruspalkka n 3000 euro/KK, ikälisät n. 1000 euroa/kk, ylitunnit n. 500 euroa/KK henkkoht lisät n. 200 e/kk, lisäksi korvaukset ro:sta, itsenäisistä ja yo- kirjoituksista ym. Viitisen tonnia omien silmieni mukaan saa kuussa palkkaa.

Mitä väliä on sillä kumpi puolisoista ansaitsee enemmän. Ihmeellistä on myös se, että eräät ammatit halutaan väkisin nähdä selkeästi huonopalkkaisina. Minusta tämä kertoo kateudesta eräitä ammattialoja kohtaan. Mukavaa olisi, jos voisi ansaita kymppitonnin kuussa. Silloin voisi todeta olevansa jo hyväpalkkainen.

Tässä lukioiden opettajien KVTES:n mukaiset palkat. Toki vuosilisiä sitten tulee. Aika hyvä opettaja olet, jos tienaat mitä väitit. Onhan se toki mahdollista.

Tuossa jo joku vähän valaisikin opettajan palkkausta, mutta jotta ei jää epäselväksi, niin lukiossa moni opettaja saa selvästi enemmän palkkaa, kuin mitä peruspalkka on. Henkilökohtaisten määrävuosikorotusten lisäksi tulee ylitunteja (joskus ei ole edes mahdollista ottaa vähemmän tunteja, koska k.o. aineen opettajia ei vaan ole), yo-korjausta ja itsenäisiä tenttijöitä yms. (osin lukiokohtaista, mistä asioista maksetaan ns. lukioresurssia) ja muita palkattuja lisätehtäviä.

Oma bruttoni oli viime lukuvuonna reilut 4500e kuussa, eikä siinäkään ollut kuin pari "ikälisää" (10 vuotta duunissa tulee täyteen parin kuukauden päästä).

Juu. Mä en nyt ees jaksa kaivaa noita palkkalappuja, mutta tosiaan hiukan yli 4000 se on. Ja siis opettajan pätevyys luonnollisesti on. 10 vuotta tuli täyteen kesällä. Mutta uskokoon ken tahtoo. Ja olen kyllä hyvä opettaja, mutta valitettavasti se ei palkassa näy mitenkään :)