Onko täällä muita rutiiniensa orjia ja ns. kaavoihinsa kangistuneita tietyissä asioissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lynx

Aktiivinen jäsen
31.07.2006
1 090
0
36
Mä olen sellainen tapojeni orja, joka on oikeastaan aika raivostuttavaakin. Esim. siivouspäivä tietty päivä viikossa (käytännössä jotain siivoan joka päivä, mutta ns. varsinainen siivouspäivä ) tai muuten menee pasmat sekaisin.
Ja monta muutakin asiaa jossa samat kaavat, hittolainen tulee syötyä samanlainen aamupalakin joka aamu tai muuten ei ole aamu ollenkaan :D .
Siis tietyt asiat menevät samalla kaavalla ja on mukavaa kun on elämänrytmi selkeä. Lapsillekin olen aina pitänyt suht selkeää päivärytmiä.
Mulla yksi ystävä, joka todella spontaani ihminen ja aina nauretaankin monesti yhdessä, että minä olen kaavoihini kangistunut kalkkis ja hän spontaani hurjastlelija.

Jos muita kaltaisiani löytyy niin kiinnostaa, että mikä olet horoskoopiltasi?
En mikään hirveä horoskooppiuskovainen ole, mutta tietyt erään astrologiaa harrastavan sukulaisen jutuista on kolahtanut ja kovaa. Kuulema kauris ja neitsyt on tyypillinen merkki itseni kaltaiselle tyypille ja niinpä se minuukin osui ;)

Täältä löytyy! Olen syntynyt 20.1, joten joissakin horoskoopeissa olen kauris ja joissakin vesimies. Tämän suhteen varmaan enemmän kauriiseen suuntautunut :)
Tänään just pohdin miten joissakin perheissä on niin vähän rutiineja.. Itse tykkään, että varsinkin nukkumisen suhteen noudatetaan tiettyä rytmiä. Välillä stressaa se, kun joissakin perheissä lapset saavat valvoa miten sattuu eikä heitä ollenkaan laiteta kuriin ;)

Mä olen ehkä enemmän jäärä, kuin kaavoihinkangistunu, mutta esim. tiskikoneen täyttöön ei ole kuin yksi ainoa oikea tapa ja siivousta ei voi tehdä kun tietyssä järjestyksessä -josta johtuen se ei tuu koskaan valmiiksi. Toisaalta kello on mulle tuntematon kapine, samoin kuin ruoka-aika tms. täsmällisyys. Mä olen rapu.

Miehen isä on.
Joka vuosi ostetaan samanlaiset kukat landelle, ruoka syödään aina samaan aikaan, lenkillä käydään aina ( kun vaan mahdollista ) tiettyinä päivinä, risteilylle mennään aina elokuussa.
Mut mikäs siinä kun tuntuu heille olevan ihan ok.

Toki mullakin on tiettyjä tapoja miten asioita teen, mutta ei sentään noin pahoja.. :whistle: :D

Yhteistyössä