Onko täällä muita viimeisillään raskaana olevia joille nää helteet on tuskaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottaja"

Vieras
Ei tiedä miten päin olisi. Tuulettimet pyörii koko ajan, mutta ne vetää niskan jumiin, eikä oikeen viilennä. Innolla odotan syksyä. Ja kauhulla odotan jos vauva syntyy lähiaikoina, miten tuskaa sille on tämä kuumuus!

En nyt raskaana mutta tiedän mistä puhut. Odotin ekaa lastani vuoden 2003 heinäkuun 30 asteen helteillä ja tuskaista oli. Jaksoin vain pötkötellä sängyssä. Onneksi oli ensimmäinen lapsi että sain levätä. Voimia sulle ap!

Mulla oli sama viime kesänä, kun oli samanlaisia helteitä. Ei siinä oikein mikään auttanut valitettavasti :( Itse makasin sängyssä ja tuuletin jalkopäässä ja join sellasia jäähilejuomia :) Suihkussa piti rampata pari kolme kertaa päivässä... Tsemppiä kovasti, kohta se syksy tulee :)

Ei vielä ihan viimeisillään, "vasta" rv32, mut on silti niin tuskaa tää kuumuus! Olo muutenkin kömpelö ja hiki valuu vaikkei mitään tekiskään. Jalkojen turvotus ja pakotus on ihan järkkyä, pitäis käyttää tukisukkahousuja mut kuka tällasilla helteillä viittii. Oikein näkyy miten verisuonet pullistelee jaloissa...
Olen todennut autotallin mukavan viileäksi paikaksi, vietänki aikaani sit siellä... :-)

En minäkään ihan loppuviikoilla, tänään viikkoja 34+2. Tuskaista on, mutta tähän alkaa jo hiljalleen tottua. Onneksi on esikoinen tulossa niin saa rauhassa lepäillä ja lorvia. Mieskin on ihanasti auttanut kotitöissä.

Toisaalta mielummin kärsin helteestä itse, sillä pahempi olisi, jos nyt olisi vastasyntynyt kotona ja kärsisi kuumasta. Toivottavasti vauva jaksaa pysyä masussa syyskuuhun asti (la 1.9) ja syntyy vasta kun helteet on ohi.

Raskaana olen, mutta nämä helteet ovat ihania, ei yhtään tuskaista! :) Hirveetä olisi, jos sataisi koko ajan tai olisi kylmä, silloin pitäisi vain nyhjöttää kotona.

rv 37+, aika tukalaa. yöt on tympeitä kun ei meinaa illalla saada millään unta, kun on niin tukala olla ja jalkapohjat on tulikuumat, eikä niitä saa mihinkään hyvin viileään. tykkään kyllä lämpimästä, on helppo, kun isommat lapset pystyy olla vapaasti ulkona, eivätkä kiukuttele sisällä :) autossa on mukava olla, kun ilmastointi on päällä, melkein tulee vilu.

olin esikoisen kohdallam raskaana kesällä 2006 ja oli tuskaa. Vielä tuskasemmaks muuttu synnytyksen jälkeen kun olin niin helevetin kipiä sektiosta ja perse vuosi....

Minulla myös rv 32 meneillään ja kyllä kärsin kuumuudesta. Toisaalta, ei ole turvotuksia ja nukunkin ihan hyvin kuumasta huolimatta. Voimat vaan on aika lopussa, liikkua en juuri jaksa. Tuohon kyllä vaikuttaa matala hemoglobiini.

Meillä syntyi viime viikolla. Oli aika tuskaista kyllä! Vauva tosin ei ole vaikuttanut olevan moksiskaan - ja isosiskokin nukkui tänään hiki päästä lentäen 2,5h päikkärit tavallisen 1,5h sijaan. Taidettiin nukkua miehenkin kanssa aika kauan...

Juu KYLLÄ!!Rv 41+4 mitään ei pysty tekemään.Vaikka olis toi 2 vuotias kenen kanssa pitäis jaksaa touhuta.Onneks on keksitty piirretyt,tällänen väliaikanen ratkaisu,telkan eteen istuttaminen.
Hirveintä on yöt,nukun vaan märkien pyyhkeitten alla.

raskausviikkoja nyt 39 ja todella tuskainen olo..Mitään ei jaksa tehdä,nilkat ja sormet turvoksissa, supistelee jne..hohhoi..sitten vielä joku älykäs sanoi että "hei,vaikka menis yliajalle niin max. 3vkoa enää" 3 viikkoa!!!!!

raskaana rv 31, mutta raskaus ei vaikuta siihen, että olis tuskaa, kun on sitä aina tämmösillä helteillä.
en vaan ole helleihminen!
ja nyt ärsyttää kun kaikki voivottelee että voi voi kun olet raskaana, kun se ei mitenkään vaikuta siihen, että vihaisin tätä jokatapauksessa.