Onko täällä uniapneetikoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mä sain just diagnoosi ja odottelen laitehoidon aloittamista. Mutta kysymys kuuluu kuitenkin, että ootteko te muut jatkuvasti kipeenä? Eli voiko vaikuttaa tuo apnea vastustuskykyyn ja kropan toimintaan muutenkin niin, että flunssa ja muut taudit tulee ihan kokoaja päälle putkessa? Mä olen ollut mahottomassa kierteessä jo viime elokuusta asti, eikä tää näköjään vieläkään lopu... Ihan koko ajan joku räkätauti päällä mikä on nyt kaksi kertaa peräkkäin äitynyt keuhkokuumeeksi. Ja nyt on aika selkeen influenssan oireet, mutta mä en enää käsitä, miten taas voi olla.... Ja arvatenkin se lyö taas keuhkoihin... Mä en oikeesti enää kohta jaksa, eikä varmaan keuhkotkaan. Kuolemako jo kolkuttelee ovella?

Mulla on kyseinen vaiva,enkä sairastele juuri nimeksikään. Joulun tienoilla iski räkätauti ja kuume nousi ensimmäistä kertaa 38 asteeseen,sitten seitsemään vuoteen Kuten tuossa aiemmin mainittiinkin että kannattaa pyytää lähetettä keuhkokuviin..

Mut ehkä pointti on siinä, että sun tauti on vielä hoitamaton....

Jos ny vielä influenssaakin pukkaa päälle ja henki on yöllä tiukalla, niin ehdottomasti tarttet pian koneen

Miehellä todettu uniapnea. Ennen tai jälkeen diagnoosin ja cpap-laiteen käyttöä ei paria flunssaa kummempaa. Laite hieman aiheuttaa suun ja nenän kuivumista.

Ap:n kannattaa poissulkea kodin tai työpaikan sisäilmaongelma tai muu altistuminen.

On se keuhkokuumekin kova tauti. Mulla kesti puolivuotta ennen kuin tunsin olevani taas täysin toipunut, ja olin silloin parikymppinen.... Ja sulla on ollut jo pari kertaa puolessa vuodessa.. Kyllä varmasti on vastustuskyky heikoilla...
Auttaiskohan mikää kortisonikuuri tms..?

Itselläni on uniapnea diagnoosi ollut reilut 20v. cpap-laite olut n.15v. Erilaiset suu ja hengitystieinfektiot on olleet sut vähäisiä, kun unen laatu paranee vastustuskyky paranee. Oikea paine on ensisijaisen tärkeä, liian alhainen ei auta ja liian korkea saattaa aiheuttaa rinta/hengitys kipuja. Elämänlaatu paranee kunnon unen myötä todella roimasti!

E407 turvottaa kurkun ja siitä se sit alkaa. Loppuu kun ei sitä myrkkyä saa - ei heti, mutta muutaman päivän kuluttua. Viljat kannattaa myös jättää pois yhtaikaa.

Laitehan ei paranna tautia, mutta parantaa oireet välittömästi. Itselläni laite on ollu käytössä neljä vuotta ja tyytyväinen olen ollut. Tottuminen vie oman aikansa, mutta suhteessa se on pientä. Itse totuin laitteeseen noin viikossa. Sen jälkeen kun laitteeseen tottuu, on ihan mahdotonta edes kuvitella koskaan nukkuvansa ilman sitä.

Laitehan ei paranna tautia, mutta parantaa oireet välittömästi. Itselläni laite on ollu käytössä neljä vuotta ja tyytyväinen olen ollut. Tottuminen vie oman aikansa, mutta suhteessa se on pientä. Itse totuin laitteeseen noin viikossa. Sen jälkeen kun laitteeseen tottuu, on ihan mahdotonta edes kuvitella koskaan nukkuvansa ilman sitä.
Paljonko se laite maksaa? Ja kuka sen maksaa?

Ei mitään. Se on hoitolaite, jonka saa sairaalasta. Omahan se ei ole, eli siinä on palautusvelvollisuus, kun hoito loppuu.

Laite ei paranna tautia, eli hoito on lopun elämää kestävä. Mutta ei se potilaalle mitään tosiaan maksa. Laitteen hinta on 770€ (Resmed AirSence 10) ja toki sellaisen voi ostaa omalla rahallaankin netistä. Mutta säädöt pitää joka tapauksessa käydä teettämässä lääkärillä.

Laite ei paranna tautia, eli hoito on lopun elämää kestävä. Mutta ei se potilaalle mitään tosiaan maksa. Laitteen hinta on 770€ (Resmed AirSence 10) ja toki sellaisen voi ostaa omalla rahallaankin netistä. Mutta säädöt pitää joka tapauksessa käydä teettämässä lääkärillä.

En mä niin väittänytkään. Mutta loppuu se elämä jossain vaiheessa jolloin loppuu hoitokin, eli joka tapauksessa se laite on palautettava, oli sen hoidon loppumisen syy mikä tahansa. Voihan joku lopettaa sen hoidon halutessaan ihan itsekin jossain kohtaa. Ei se ole mikään pakkohoito.

Yhteistyössä