Onko täällä useamman lapsen äitejä, joiden raskaudet ovat olleet täysin erilaiset mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toistaOdottava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toistaOdottava

Vieras
vauvan sukupuoli on kuitenkin ollut sama? Minulla on entuudestaan yksi poika, ja tänään sain ultrassa tietää odottavani taas poikaa. Ei jättänyt paljon arvailujen varaan vehkeineen, jotka näkyivät joka kuvakulmasta :D Olin kyllä jotenkin luullut, että tämä olisi ollut tyttö, koska raskaudet ovat olleet niin erilaiset. Ekan sykkeet kokoajan 120-130, nyt 140-150, ekasta ei pahoinvointia, tästä pahoinvointi ja närästys, ekasta tippu hb heti todella matalaksi, tästä ei ole laskenut ainakaan vielä, ekasta ei mitään himoja, tästä ties mitä järjettömiä ruokahimoja ollut ja on edelleen.

Onkohan tämä yleistä, että raskaudet ovat näin erilaisia vaikka sama sukupuoli kyseessä?

Onkohan tämä yleistä, että raskaudet ovat näin erilaisia vaikka sama sukupuoli kyseessä?

Ultran mukaan odotan tyttöä ja ennestään on poika. Sanoin ultraajalle että onkin tuntunut raskaus ihan erilaiselta verrattuna esikoiseen. Ultraaja (kokenut) sanoi ettei sillä sukupuolella ole mitään merkitystä oireisiin, mutta sillä on että odotan toista lasta. Hän siis tyrmäsi täysin sen että sukupuolet aiheuttavat erilaisia oireita mikä yllätti minut.

• Tykkää
Reactions: Pikku_Pallo
Joo on toki erilainen elämä, muttei nyt niin kauheasti kuitenkaan. Edelleen opiskelen ja asun samassa paikassa, olen saman miehen kanssa ja elämä on kutakuinkin vakaata... Mutta kai se aina erilaista on :D Ihmettelen vain tätä kun näin radikaali ero on kuitenkin raskauksilla. Jotenkin oletin, että saman sukupuolen raskaudet olisivat jotenkin samanlaisia ainakin useinmiten. Ja minun kaikki tuttuni sanoivat, että "kyllä sinä sen sitten itse huomaat kumpi tulee, kyllä sen siitä raskauden laadusta huomaa". Paskat, minä ainakin menin lankaan :D Mutta olen hyvin onnellinen toisesta pojastani!!

Meillä 2 tyttöä ja raskaudet kuin yö ja päivä. Onneksi, sillä ensimmäinen oli todella vaikea raskaus ja toinen todella helppo. Lapset ihan erilaisia, toinen selvästi tullut äidin sukuun ja toinen isän.

Mulla nyt 1v7kk poika ja nyt myös ootan poikaa. Ja on tosi erilaiset raskaudet. Viimeks en oksentanu, nyt oksentelin alkuraskaudessa tosi paljon. Viimeks oli hirveet selkäsäryt, nyt ei oo, mutta sen sijaan on liitoskivut. Viimeks hb tosi alhainen, nyt ollu hyvä koko ajan. Viimeks oli kauheet turvotukset, nyt vaan jonkun verran. Molemmissa raskauksissa kyllä kauhee närästys, samanmallinen ja yhtä iso maha.

Yhteistyössä