Onko täällä vauvojen äitejä, jotka raskautuneet ilman menkkoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma-73

Aktiivinen jäsen
29.08.2005
3 230
0
36
Porvoo
Siis, että menkat ei ole vielä alkaneet edes synnytyksen jälkeen ja olette raskaana? Milloin "älysitte" testata? Mä varmaan kuvittelen, että olen raskaana, mut muutama oire löytyy. Pidän asiaa kuitenkin aikalailla mahdottomana kun kaksi lasta on hoidoilla saatuja niin en oikein usko spontaaniin raskauteen.

Olen nyt raskausviikolla 36 ja esikoinen täytti juuri äsken 4v ja neljättä odotan:eli kaikki kolme raskautta esikoisen jälkeen ovat alkaneet niin,että yksiäkään menkkoja ei ole ehtinyt olla synnytyksen ja uudan raskauden välissä.Aina on se edellinen "vauva" ollut noin 7kk,kun oireet ovat ilmaantuneet.Jostakin olen avin aina tiennyt,että nyt on olo hiukan sellainen,että ostampas testin.Ja pari kertaa olen muutamia viikkoja turhaankin testaillut negoja,mutta jossakin vaiheessa se on plussaksi muuttunut.Ja ihan hyvin voit luomustikkin olla nyt raskaana:luin juuri Tieteen Kuvalehdestä,että joillakin naisilla kohtu "herää" hedelmällisyyteen vasta parin raskauskerran jälkeen,joihin on usein tarvittu lääketieteellistä apua.

Onnea vaan plussasta jos näin on :heart:

Vai sulla käynyt silleen, ettei menkkoja ole ollut. Me kun ei olla todellakaan yritetty eikä olla aktiivisesti peittoa heiluteltu...tosi vähän itseasiassa niin en oikein pidä mahdollisena, mut kai täytyy oman mielenrauhan vuoksi käydä ostamassa testi.

Esikoisen jälkeen ei ehtinyt menkkoja tulemaan kun toista aloin jo odottamaan. Hirveästä aamu väsymyksestä ja autossa huono vointiseksi tulosta epäilys heräsi ja testi näyttikin selkeän plussa, rv 7 oli menossa silloin.
Lasten ikäeroksi tuli vain 11 kk.

Mulla ei ollu kakkosen ja kolmosen välissä menkkoja ollenkaan. Ihmettelin vaan, et miksi mulla on niin paha olo, eikä käyny mielen vieressäkään, et voisin oottaa. Tai siis mahdollistahan se tietty oli, mutta kun esikoisen ja kakkosen välissä on 3v3kk ja ehkäisyä ei ollu käytössä tuona aikana, niin en jotenkin osannu aatella, et sit kolmas sais alkunsa niin pian. Toivottu toki oli hänkin. Yritin laihuttaa ja paha olo oli kamala! Kahen viikon päästä vasta tuli mieleen, et tässä on jotakin tuttua, tässä olossa. :ashamed: :whistle: Kakkosella ja kolmosella on ikäeroa 1v1kk.

Mulla kävi kanssa niin että tokan ja kolmosen välillä ei kerinnu menkat alkamaan.
Väsymyksen pistin nukkumattoman vauvan piikkiin, ja kun pahoinvointikin alkoin niin kamalan myöhään niin raskaus todettiin vasta 10+4. Pahoinvointi alkoi sen 4 pv ennemmin. Sen verran sitä katsoin ja kävin ostamassa testin.
ei tarvinnut juurikaan testin pissaan osua kun oli jo niin punainen viiva kuin olla ja taitaa =)
Viikon päästä pääsin ultraan ja katsottiin mitä viikkoja sikiö vastaa, ja yllättävän pitkällä silloin jo oltiin.
Aiemmat pahoinvoinnit kun ovat alkaneet testin teon aikaan.
Ikäeroa tuli kakkoselle ja kolmoselle 1v2kk

Yhteistyössä