Onko tälläinen sairasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haluaa tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haluaa tietää

Vieras
Jos on ollut joskus todella pahasti kiusattu, muuttanut sen seurauksena muualle, joku tai jotkut kiusaajat saisi tietää missä asun, muuttaisivat tarkoituksella minun takia sille paikkakunnalle ja ehkä jopa kotini lähelle, selvittäisivät myös missä olen töissä ja tulisivat työpaikalleni istumaan, pirullisesti hymyilemään mulle ja alkaisivat uudella paikkakunnalla puhua muille ihmisille millainen tuo oli joskus ja haukkuisivat minut pystyyn, kertoisivat miten inhottu ja kiusattu tuo oli joskus, saman tekisivät myös mun uusille ystäville ja mahdolliselle kumppanille. Tämä KAIKKI siksi koska haluaisivat laittaa mut uudestaan kiusatuksi ja raa'asti ihmisten inhoamaksi.

Niin pystyisikö terve ihminen toimimaan noin missään tilanteessa, vai onko pakosti oltava aina sairas?

Mua kiusattiin sen takia joskus kun käyttäydyin tyhmästi. Mä oon jälkeen päin ruoskinu itteeni todella paljon siitä. Alotin seurustelun 11v, mulla kerty monta seurustelukumppania, harrastin monen kanssa netti/tekstari seksiä, olen flirttailut monien kanssa, poseerannut ala-ikäisenä bikini/alusvaate kuvissa, iskenyt muutaman varatun pojan... Tuosta varattujen iskemisestä se helvetti vasta repesi ja kiusaaminen alkoi. Olin 11-15v kun tein virheeni. 16v aloin aikuistumaan ja muutin käytöstavat.

Kiusaaminen oli päin naamaa haukkumista, perään huutelua. Naureskelua ja mulkoilua kun meen ohi. Perättömien juorujen levittämistä. Väkivallalla uhkailua. Tönimistä. Lyömistä. Netissä haukkumista. Häirikkösoittoja. Haukkumasanat oli yleensä huora, ruma, nolo.

Tuo kiusaaminen jätti muhun syvät arvet ja elämäni on vieläkin aika sekaisin ja surullista...

Nykyään pidän silloista käytöstäni moraalittomana. Olin myös todella huono ystävä. Kiukuttelin ja vittuilin kaikesta, kerroin salaisuuksia eteenpäin. Osittain toi kaikki johtu siitä et mulla oli niin paha olla huoran maineen ja kiusaamisen takia. En osaa käytökselleni muuta syytä sanoa kuin että olin lapsellinen kakara. Voisin suostua enää tekemistäni asioista vain bikini/alusvaate kuviin.

Joskus kävi niin että yksi "ystävistäni" kertoi poikaystävälleen minun huoran maineesta ja kiusaamisesta kysymättä minulta että haluanko että niin tehdään. Musta se oli tosi väärin. Olisin vastannut ei, koska tahdon unohtaa vain menneisyyteni!

Kerran kävi myös niin, että mulla oli juttua yhen jätkän kanssa ja jotkut oli menny supattamaan sille mun menneisyydestä, eikä se jätkä saanut kertoa mulle kuka sano ja mitä.....

En jaksa ite tämän enempää vuodattaa, nyt haluan lukea vain teidän vastauksia! C: joo ja olen avautunut joskus tästä asiasta toisellakin keskustelupalstalla, siitä on turha nyt nillittää, mutta en kertaakaan aikasemmin täällä.

Ajattelin etten vastailis, vaan lukisin mielummin teidän vastauksia mutta voin kai minä muutaman kerran ainakin tänään vastatakkin. :)

Niin, olen kyllä ollut myös ammattiavun piirissä, mutta en kokenut että siitä olisi ollut kauheasti itselleni apua. Moni muu on huomannut kans saman, ettei se mitään auta. Ainut asia minkä olen huomannut itselläni auttavan, on ollut aika ja se että olen huomannut että mitään pahaa ei ole enää tapahtunut. Tosin, olen kyllä elänyt eristäytynyttä elämää jo usean vuoden ajan, niin ei siinä pääsiskään mitään pahaa tapahtumaan. Pelkään astua tästä eristyneisyydestä ulos, jos sit tapahtuiskin taas joku hirveä menneisyyteen liittyvä tilanne elämässä, miten jaksaisin enää elää!? Kun jo muutinkin kiusaamisen takia muualle, niin jos se helvetti vielä alkaisi näiden kaikkien ponnistelujen jälkeen uudestaan, ole aika varma että poistuisin täältä nuorena ihmisenä itsemurhan kanssa. Ajatuskin itsemurhasta vetää minut tosi masentuneeksi, koska rakastaisin elää! Mutta kun muilla on tosi isot ohjat käsissä elämääni liittyen ja voivat hajottaa elämäni sirpaleiksi minuuteissa, koska vain ja millon vain...

Ahdistaa elää myös niin, ettei ole enää täyttä päätös valtaa omasta elämästään! Vaan joku voi ohjailla sitä haluamaansa suuntaan kuin kaukoohjattavaa robottia.

Nyt silti toivon teiltä viimesen kerran vastauksia mieltä painaviini kysymyksiin! Se ei ole mikään vastaus että mene hoitoon. Kiitos vastauksista. :)

Ihan varmasti sitä vaaraa ei ole, että kiusaajistasi vaivaantuisi takiasi enää minkäänlaiseen selvän ottamiseen sinusta. Voit olla ja asua ihan huoletta. Olette kaikki aikuistuneet ja saaneet omat elämänne, korkeintaan kiusaajiasi voisi kohdatessanne kaduttaa se, että ovat kohdelleet sinua huonosti. Olette muuttuneet ulkonäöltännekin niin paljon, että tuskin toisianne edes tunnistatte.

Kiusaaminen vaikuttaa syvästi ihmisen psyykeen. Sinulle on jäänyt tosi pahat traumat, joita kannattaisi purkaa hyvän auttajan johdatuksella. Terapiahan on sitä, että autetaan ihmistä itse löytämään ratkaisut, ei suinkaa sitä, että "syötetään" valmiita ajatuksia hänen päähänsä. Terapeutin tehtävä on rohkaista ja vahvistaa ihmisen uskoa itseensä, kun ollaan epävarmoja. Joskus tueksi tarvitaan akuuttiin vaiheeseen lääkkeitäkin, mutta niiden tarkoitus on helpottaa oloa sen verran, että omat voimat riittävät katselemaan asioita pelkäämättä.

Oma lapseni on ollut kiusattu ja hänkin on kärsinyt sen seurauksista tähän päivään asti aikuisenakin. Hän on kuitenkin onnistunut löytämään itsensä ja vahvuutensa, mutta yksin eikä minunkaan tuellani, vaan avuksi tarvittiin terveydenhuollon ammattilaisia. Niitähän terapeutitkin ovat. Siksi rohkaisisin sinua epäluuloistasi huolimatta vielä yrittämään sitä tietä ja luottamaan heihin.

Eipä vissii................ Eilen yks tämmönen paskapää seuras mua bussiasemalle ja kahto mihin bussiin nousen. On muuttanu näköjään näille kulmille, joten kun sana kiertää, on vain ajankysymys milloin kaikki muutkin touhuperseet ovat täällä taas tekemässä elämästäni helvettiä! :eek::rolleyes: Mä olen pilannut kaiken, siis aivan kaiken. Mun ei ois pitäny mennä ees nykyseen paikkaan töihin, niin tämän yhteentörmäyksen ois voinu todennäkösesti välttää... Ja ihan samalta jokainen näyttää fb kuvien perusteella tänä päivänä kuin ylä-asteellakin. Ylä-aste ajoistamme on nyt 5-6v.

Tuskinpa edes vuosien jälkeen tunnisti sinua. Toisaalta jos sinulla on työpaikka, niin se on nykypäivänä jo saavutus, saada työtä, olla työsä. Pitäisikö sinun alkaa rakentamaan sitä itsetuntoasi vaikka työelämän kautta.

Mitä sinussa on niin erikoista ja tärkeää, että kaikki haluavat juuri nimenomaan kiusata sinua? Miksi jotkut täysin vieraat sinusta jo vieraantuneet ihmiset kuluttaisivat niin paljon efortteja vahtiakseen ja kiusatakseen juuri sinua?
Jospa pikkuhiljaa siirtyisit itsestäsi hieman ulospäin. Tämän päivän uutinen on huomenna jo historiaa ja sama pätee myös ihmisiin.

Yhteistyössä