Onko tämä muiden mielstä ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovajänis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kovajänis

Aktiivinen jäsen
29.11.2006
9 532
3
36
Kun miettinyt tuota kaverin touhua..

Kaverilla 7kk nuorempi muksu kuin meillä, on nyt siis 2v7kk ikäinen. Oon huomannut jo pitkään kun yhdessä kaikki käyty kävelyllä ja samalla kauppareissuilla, niin kaveri antaa periksi ihan kaiken muksulleen, esim. jos muksu haluaa jotain niin kaveri ensin kieltää, muksu alkaa huutaa täysillä ja kaveri antaa periksi. No, asia ei silleen mulle kuulu enkä ole mikään superkasvattaja itsekään, mutta kun hommat on alkaneet mennä vähän niin, että alkaa koksea jo meidän kuopusta. Eli meitin muksu kun on jäänyt lähikaupassa leikkialueelle, kun tykkää istua sellaisessa leikkiautossa (sellainen kolikoilla toimiva) ja hyvin ollut siinä sen pari minuuttia kun haen kaupasta jotain. No, kaverin muksu ei uskalla jäädä siihen, joten kaveri sanoi että meidänkään muksu ei saa jäädä siihen ETTEI HÄNEN LAPSELLEEN TULE PAHA MIELI. Tapana on ollut myös ostaa pikkuinen pillimehu taikka tikkari muksulle kun mukana on, niin kaveri siihenkin puuttui että VOITKO OLLA OSTAMATTA KUN HÄNEN LAPSELLEEN TULEE PAHA MIELI KUN EI SAA.

Ja kun muksut ottavat ne pikkuiset kärryt kaupassa, niin tää kaverin muksu repii meitin muksulta kärryt, kun haluaa ekana ottaa ne (vaikka kymmenet kärryt on siinä ulkopuolella..) ja kaveri vaan siihen , että anna ne kärryt sille, kun on NIIN PIENI ettei ymmärrä miksei saa :o

Mua on niin vit...nut tää homma jo pitkään ja tuntuu että vaan mun liki samanikäinen muksu joutuu luopumaan vaikka mistä, eikä kaveri ajattele yhtään että kuinka paha mieli tulee mun muksulle, kun taas kaikkien pitää koko ajan ja jatkuvasti aatella ettei vaan hänen pikku kultapojun mieli pahoitu :headwall: :headwall:

Ja minkäänlaisia rajoja ei tällä pojalla ole, kaiken saa periksi alkamalla huutaa jos vähänkin poikkipuolisen sanan sanoo, ja KAIKISSA MUISSA on syy, paitsi kaverin mielestä hänen omassa kasvatuksessaan. :headwall:

|O Raivostuttavaa... Miten ihmiset voi olla noin itsekkäitä. Ja mä en haluis olla sen äiteen saappaissa kun tää kyseinen kultatähti on vaikka 12v :whistle:

Ja mä ostaisin sen pillimehun ihan varmasti..

Ei ole tuollainen ok. Oletko keskustellut näistä asioista ystäväsi kanssa?

Tosin en mä ymmärrä tuotakaa, että pitäisi pienelle lapselle syöttää tikkareita tai pillimehuja. Mielummin jotain terveellisempää, jos on akuutti tilanne, että lapsen suuhun pitää jotain syötävää/juotavaa laittaa.

Sitä paitsi en kyllä jättäisi noin pientä yksin leikkialueelle varsinkaan sellaiseen autohärveliin!!!

siis kaveri antaa kaiken periks muksulle...mut sinä annat muksulle kaiken(pillimehun tai tikkarin, siis sen ei tarvii kinuta edes sitä kun se saa) vaikkei pyytäiskään..
Ei kumpikaan toimi kauheen fiksusti, pata soimaa kattilaa. Lapset on ihan omia persoonoitaan jo pienestä asti, toiset kiukkuaa enemmän, toiset vähemmän. Koitappa ettet annakaan muksulles herkkuja tai päästä siihen leikkiautoon. Ihan kun sä minimoisit kiukkutilanteet jo ennalta antamalla sille sen niin ettei tarvitse alkaa kiukkuamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Kun miettinyt tuota kaverin touhua..

Eli meitin muksu kun on jäänyt lähikaupassa leikkialueelle, kun tykkää istua sellaisessa leikkiautossa (sellainen kolikoilla toimiva) ja hyvin ollut siinä sen pari minuuttia kun haen kaupasta jotain.

:o

siis jätät 3-vuotiaan yksin siihen autoon keikkumaan???

:o just.
ei sun tarvii tehdä niinkuin se kaveris haluaa,senkus ostat tikkarin ym lapselles =)
ihan hyvää tekee sille sun kaverin lapselle et joskus tulee paha mieli,sellaista se elämä on =)
pistäisin kyllä vastaan sinuna seuraavaks kun kaveris avaa suunsa tuolla tavoin.
niin meilläki yleensä ostetaan suklaat tai pillimehut ku kaupassa ollaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis kaveri antaa kaiken periks muksulle...mut sinä annat muksulle kaiken(pillimehun tai tikkarin, siis sen ei tarvii kinuta edes sitä kun se saa) vaikkei pyytäiskään..
Ei kumpikaan toimi kauheen fiksusti, pata soimaa kattilaa. Lapset on ihan omia persoonoitaan jo pienestä asti, toiset kiukkuaa enemmän, toiset vähemmän. Koitappa ettet annakaan muksulles herkkuja tai päästä siihen leikkiautoon. Ihan kun sä minimoisit kiukkutilanteet jo ennalta antamalla sille sen niin ettei tarvitse alkaa kiukkuamaan.

Peesi!!
Ihan samat ajatukset tuli :)

Alkuperäinen kirjoittaja näin:

Peesi!!
Ihan samat ajatukset tuli :)

Samaa mieltä.

Mun mielestä pillimehuja ja tikkareita ostetaan yhteisellä päätöksellä, jos yhdessä ollaan kaupassa. Aikas tökeröä ostaa omalle lapselle tikkari kysymättä aikooko toinenkin ostaa omalleen.
Kärryistä, kyllä senmelkein 3v:n pitää ymmärtää, että toiselta ei oteta. Jos äitinsä ei komenna, niin komenna sinä..."Älä ota toiselta kärryjä. Hae tuolta itse omat."
Ja enpä tosiaan jättäis lasta yksin leikkiautoon, kai se täyttäis jo jotkut heitteillejätön piirteet... Mieti nyt kuinka outoja ihmisiä nykyään liikkuu ympäriinsä.

Eli kyllä teissä molemmissa taitaa hiukan moitittavaa olla. Käyt varmasti myös ilman tätä kaveria kaupassa, joten silloin voit noita tikkareita ym. ostella.

Jos minä oon päättänyt ostaa lapsilleni tikkarit niin en kyllä kysele kaverilta siihen lupaa tai että ostaako hän myös omallensa :D Jos ei osta niin ei osta, minä ostan omilleni silti!!

Ja jos mein muksut haluaa käydä tommosessa liikkuvassa autossa ja minä sen heille lupaan (ja jään ite siihen viereen myös, en jättäs yksikseen ollenkaan!!!!! ) niin varmasti saavat mennä enkä rupee kyselemään kaverilta taaskaan lupia tai antaako hän omansa mennä!

ihme kaveri kyllä :o :headwall:

Samaahan sinäkin aapee sitten voisit ruveta kaverilta vaatimaan!! Jos hänen lapsensa saa pallon niin sinun pitää vain kieltää se koska sinun lapsesi ei nyt saakkaan palloa :D Mitähän se kaveri siihen tuumais itkevän lapsen kanssa?? :whistle:

Ei tossa musta mistään kummaa. Jos heillä on karkkipäivä ja eivät osta kauppareissuilla muuten lapselle nameja, ehkä häntä ärsyttää sinun tapasi kun joka kerta tulee riita samasta asiasta. Eikö sun lapsi sitten kestä kauppareissuja ilman herkkuja? Onko sen ihan pakko saada se tikkari? musta olis ihan kaverina kohteliasta ottaa toinen huomioon,jos hän kokee sen hankalaksi kun sitten lpsi alkaa kiukuttelemaan. Onko joskus toisinpäin, että toinen muksu saa tikkarin ja sun ei?

Ei tossa musta mistään kummaa. Jos heillä on karkkipäivä ja eivät osta kauppareissuilla muuten lapselle nameja, ehkä häntä ärsyttää sinun tapasi kun joka kerta tulee riita samasta asiasta. Eikö sun lapsi sitten kestä kauppareissuja ilman herkkuja? Onko sen ihan pakko saada se tikkari? musta olis ihan kaverina kohteliasta ottaa toinen huomioon,jos hän kokee sen hankalaksi kun sitten lpsi alkaa kiukuttelemaan. Onko joskus toisinpäin, että toinen muksu saa tikkarin ja sun ei?

Varmaan ap:n mielestä olis varmasta ihan kiva, jos kaveri ottaisi huomioon myös hänet. Ihan älytöntä ettei ap saisi ostaa kaupasta mitä haluaa! Ja tuo kärry-juttukin, tosi törppöhän tuo kaveri on jos opettaa lapsensa siihen että lapsi saa aina mitä haluaa, vaikka sitten toisen ottamat kärryt..

Mutta sitä mä en ymmärrä et miks te käytte yhdessä kaupassa?

Yhteistyössä