Onko tämä normaalia käytöstä nukutuksesta herätessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vain"

Vieras
Minut leikattiin muutama vuosi sitten ja kuuleman mukaan olin käyttäytynyt aika oudosti nukutuksesta herätessä. Olin huutanut, kiroillut todella paljon (mitä en normaalisti tee ikinä), haukkunut kaikki läsnäolijat, yrittänyt repiä heitä tukasta ja yrittänyt koko ajan lähteä kotiin, jolloin minua oltiin jouduttu väkisin pitämään paikoillaan. Itse en muista tuosta muuta kuin että kiroilin yrittäen repiä hoitajaa tukasta, sitten pyysin anteeksi, mutta yritin hetken päästä nousta ylös sängystä, koska halusin "lähteä kotiin" enkä tajunnut, että miksi minun ei annettu tehdä sitä. Käyttäydyin siis varasti todella huonosti, vaikka minusta on monesti sanottu, että minulla on kiitettävän hyvät käytöstavat. Onko tuollainen normaalia käytöstä kun herää nukutuksesta vai paljastiko nukutusaine minun ikävät, yleensä piilossa pysyvät käytöstavat? Olin leikkauksen aikaan ylipainoinen ja minulle jouduttiin siksi antamaan luultavasti aika iso annos nukutusainetta, isompi kuin normaalipainoiselle, eli vaikuttiko se asiaan?

Mua ei ole koskaan nukutettu, mut esim.mies on ja oli käyttäytynyt tosi sekavasti ja aggressiivisestikin(?) herätessään. Oli monen hoitajan toimesta "taltutettu" takaisin sänkyyn. Osaa kyllä muuten käyttäytyä ja on hyvinkin rauhallinen tapaus ;)

Minut nukutettiin ihan pienenä, olin noin 5-vuotias, ja olin todella agressiivinen herätessäni. Revin itseltäni kanyylin irti, huusin ja potkin ja itkin. Muistan sen kyllä edelleen, mutta käytökselleni en voinut mitään. Olin erittäin sekava sekä peloissani. Asiasta ei sen kummemmin oikeastaan puhuttu, ja luulen että se oli ihan normaalia käytöstä, koska olin edelleen sekaisin nukutuksesta. Voisin kuvitella sen siis olevan aika normaali juttu, nukutusaineet ovat kuitenkin erittäin vahvoja lääkkeitä ja varmasti laittavat ihmisen sekaisin, sillä onhan sinut juuri lamaannutettu ja vaivutettu uneen keinotekoisesti. Elimistö reagoi siihen vahvasti.

no nämä tarinat vähän lohduttaa. Äitini kun heräsi leikkauksesta, katsoi minua jotenkin epäluuloisesti ja ehkä tunnistamattakin, olipahan tavallisen kolho olo, koska äiti on vainoharhainen ja saattaa pitää ketä tahansa vihollisena normaalistikin. En kehdannut kysyä jälkikäteen, muistiko hän minun käyneen.

Kyllä siinä laittoi ihmettelemään, että tämäköhän on hänen perimmäinen näkemyksensä minusta tai maailmasta ylipäätään. Onko muilla ollut samantapaisia kokemuksia?

Mä taas viimeksi herätessäni nauroin ja hihittelin ihan katketakseni :D. Olivat ensin luulleet mun itkevän, mutta kun tulivat särmin taakse katsomaan, mulla oli vaan ihan älyttömän hauskaa. Mä muistan itse tuon hämärästi enkä yhtään tiedä, mikä mua niin hirveästi nauratti. Mutta siis ihan pönttö sekaisinhan mä olin.

Muistan hyvin kun 3-vuotias lapseni heräili nukutuksesta. Huusi, sätki, sätki ja potki. Hillitöntä kiukuttelua siis. Samalla tavoin käyttäytyi myös toinen heräämössä ollut lapsi. Hoitajat varoittivat jo etukäteen, että tällaista voi sitten olla odotettavissa.

Voi kamala, minulla kävi ilmeisesti tuuri. Minut on kerran nukutettu ja olin herätessäni hyvin rauhallinen, kävin nimittäin vain uudestaan nukkumaan, kun olin ensin tarkistanut missä läheiseni ovat :D

Ei ole kyse pelkästään nukutusaineiden vaikutuksesta, vaan siinä on opiaattikipulääkkeitäkin annettu eli voi olla tosi kuuppa sekaisin. Itse olen aina kuin kännissä. Nykyisin sanon aina heti herätessä, että ei vahvaa kipulääkettä. En onneksi tarvitsekaan sitä yleensä, koska siedän kipua.

Yhteistyössä