Onko tämä normaalia? Kenelläkään kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut äiti"

Vieras
Lapsi ( 5v. ) sairastui toissa maanantaina kuumeeseen, 39c. Hänellä oli jo aiemmin ollut kovaa, kuivaa yskää joka vaan koveni tuon viikon aikana.

Keskiviikkona vein lääkärille. Keuhkoista kuului rohinoita mutta tulehdusarvot 7. Arveli että on virusperäinen keuhkoputkentulehdus ja määräsi avaavaa lääkettä. Kuume laski silloin keskiviikkona mutta yskä jäi.

Eilen sitten taas nousi kuume 38,6. Kuumelääkkeellä laski mutta taas tänä aamuna 38,5. Käytin päivystyksessä jossa kuume/lämpö enää 37c kun olin antanut kuumelääkettä.
Keuhkoissa ei rohinoita, tulehdusarvo alle 5. Kurkussa lääkäri näki hieman peitteitä mutta nieluviljely puhdas. Ohjeeksi saatiin kuumeen laskeminen kuumelääkkeellä ja riittävästi nestettä. Kotiin parantelemaan.

Nyt sitten mietin täällä että mistä voi johtua tuollainen uudelleen nouseva kuume kun ei tulehdustakaan ole. Olen jo ihan paniikissa miettinyt kaikki syöpävaihtoehdot läpi ja ahdistaa. Olenko ylihysteerinen? :(

meillä 15v tyttö sairasti samanlaisen flunssan just..ensin kuumetta, yskää ja nuhaa, sit kuume laski ja olo parani, oli kuumeettomana 5pv ja sit yks aamu olikin taas 39 kuumetta.Tulehdusarvot oli kans normaalit, kurkku punoitti, ei otettu viljelyä.
kuumetta kesti 3pv ja nyt on alkanut sit yskäkin helpottamaan.

joku virustauti, joka ei nosta noita tulehdusarvoja.

[QUOTE="Aloittaja";27987532]Jos olisi syöpää tmv. vakavaa niin laskisiko kuume tavallisella Pamolilla? :ashamed:[/QUOTE]

Lopeta nyt jo tuo syöpähössötys. Se on ihan flunssaa vaan oirekuvan perusteella.

[QUOTE="Aloittaja";27987608]Mä tarvin kai hieman järkeä tähän päähän mutta pelkään silti paljon ja kaikkea... :ashamed:[/QUOTE]

Onko sulla ollu traumaattinen lapsuus tai joku muu paha kokemus?
Koita nyt vaan luottaa siihen että lapsesi ei oo kuolemassa syöpään vaan paranee tuosta taudista ajallaan, joko itsellään tai antibioottikuurin kera. Nyt on paljon tauteja liikkeellä ja voi olla että on saanu heti perään toisen taudin.

Syöpä kuumeen taustalla tulee kysymykseen lähinnä silloin jos lapsella ei oo mitään tyypillisiä flunssaoireita (sinun lapsellasi on yskäoire joka kielii että kyse on normi flunssasta) tai jos lapsella on jotain patteja tai mustelmia joka puolella.

Lopeta nyt jo tuo syöpähössötys. Se on ihan flunssaa vaan oirekuvan perusteella.

Ap, koita rauhottua. Kuulostaa tavalliselta flunssa taudilta <3
Mulla nousi kuume viikkositten su-ma yönä, ei korkea mut päänsäryn ja kurkkukivun kanssa todella uuvuttava. Ilmoitin ke töihin että tulen to koska ke päivä oli selkeesti parempi. To aamuna lämpö oli taas noussut, kävin terkkarilla, kurkku punoitti mutta viljely oli puhdas. Tulehdusarvot n.40. Vieläkin uuvuttaa, mutta töihin pyrin huomenna.

Tuntuu et monella on nyt tällasta aaltoilevaa tautia :(

Eiks lääkäri kirjoittanu jo antibiootteja kun oli jo toinen tauti tai sitten pitkittynyt jota enemmän epäilen? Voi olla mykoplasmaa, keuhkokuumetta.. Tai sitten virusperäistä johon antibiootit ei tietenkään tepsi mutta mä olisin jo vaatinut antibiootit, meillä ainakin tuppaa taudit vaan pitkittymään ja toistumaan jos ei niitä ajoissa hoideta kunnolla!

[QUOTE="aloittaja";27987522]Voiko uusi tauti tulla heti perään? Kun mietin että viikko vaan väliä.[/QUOTE]
Voi tulla, itse olen sairastanut keuhkoputken tulehduksen ja sen kuurin lopulla sain uuden ärhäkämmän virustaudin (tarttui todennäköisesti sieltä terveysasemalta). Otettiin verinäytteitä ja keuhkokuvat siltä varalta, ettei kyseessä ollut vaan alunperin keuhkokuume, joka olisi liian miedoista antibiooteista innostunut. Mutta todettiin joksikin virusperäiseksi, lähes 40 asteen kuumeessa olin.

mycoplasma? meillä 4v:llä oireili nuin. 2 viikon sisään oli kolme kuumejaksoa. Aina korkeimmillaan tuo 38.5. Kolmannella kuumejaksolla sitten kuume nousi yli 39 ja aiemmin otetut mycoplasma vastaukset ku tuli olivat positiiviset. Tytöllä CRP oli 15 korkeimmillaan. Mut keuhkokuumeena hoidettiin.

[QUOTE="Aloittaja";27988625]Ei siis ehkä ihan ensimmäisenä kannata syöpää pelätä? :ashamed:[/QUOTE]

No ei todellakaan tuolla oirekuvauksella tarvii sitä pelätä. se on suurella todennäköisyydellä ihan tavallista flunssaa tai pahimmillaan keuhkoputkentulehdus tai keuhkokuume jotka molemmat on hoidettavissa. Annat lapsen nyt levätä ja potea, jos noita kuumepiikkien uusimisia tulee vielä niin viet lääkäriin jossa voidaan kattoa tarviiko antibioottia. Mutta ihan varmasti EI ole syöpää. Ja voi yleistynyt ahdistuneisuushäiriö aiheuttaa tuollaisia pelkoja. Yritä nyt kuitenkin vakuuttaa ittesi että mitään hätää ei ole, menee elämä ihan pilalle ja hukkaan jos panikoita asiaa jota ei ole.

[QUOTE="aloittaja";27990869]Olisinkin huomionhakuinen. :ashamed: Kiitos vastauksistanne. Tää on kamalaa kun pelkää ja seuraa joka oiretta. :([/QUOTE]

Eikö sua yhtään helpota, että kukaan täällä ei usko syöpään? Mulla itselläni kaikenmaailman hygieniaan liittyviä pelkoja ja mua ainakin auttaa, kun sanoo muille niistä peloista ja tajuaa, ettei ne ole ihan normaalin rajoissa.

tsemppiä! Ja tosiaan ei kannata noilla oireilla syöpää pelätä!

Tollasta flunssaa on liikkeellä. ytär viiko sitten alko oksentelemaan yöllä. No, sit maanantaina päivällä ei ollu mitään ja kaikki oli hyvin. Keskiviikkona päivällä kesken leikkien oksensi lattialle, kun ei reppana ehtiny edes vessaan. Jäi tohon kertaan kuitenkin.

Tänään ollu ihan kalpee, vaikka ulkoiltiin ja ollu hirmu kiukkunen ja väsähtäneen olonen. Saa nähä mitä ensyö ja huominen tuo tullessaan. Kuumeessa ei ole tytär ollu melki vuoteen, ''koputan puuta''.

Syöpää tuskin on, eiköhän olis paljon muitakin oireita. siitä olis myöskin ollu merkkejä pitemmän aikaa ja kyllä lääkärit sen olis jo huomanneet. Joten pelkosi on turha.

Ihan normaalia flunssaa, jota on liikeellä ihan hirveesti. Nyt lapselle paljon juotavaa, lepoa, rauhaa, hellyyttä ja vaikka ostat jotakin, mikä piristää kipeän mieltä :). Sä yrität rauhottua ja yritä rentoutua.

[QUOTE="Aloittaja";27988233]Ei kai minulla mitään traumaattisia kokemuksia ole. Minulla on kylläkin diagnosoitu yleistynyt ahdistuneisuushäiriö - voiko se aiheuttaa tällaisia pelkoja?[/QUOTE]

etkö ole ollenkaan perillä siitä mitä diagnoosisi sisältää? mikset? jos kerran ahdistaa olla peloissaan, niin eikö helpottaisi oloa tietää, minkälaista kaikkea tuo teettää?

Yhteistyössä