Onko tämä oikea ratkaisu mitä tein vai olenko hysteerinen sen papilloomavirus asian takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
Kun eilen sain selville sairaalassa ette mulle se ole tutkittu ikinä mikä virustyyppi minulla on. Näköjään yks lääkäri valehteli tai sitten ei tiennyt asiat, vaikka se sanoi ettei minulla oo mitään varallista ei ole 18 eikä 16 virustyyppiä, syöpä ei tulee. Hän ainakin teki päätös koepalan perusteella. Mutta todellisuudessa virustyyppiä ei ollut tutkittu.

No mä varasin ajan suoraan labraan Mehiläiselle, kun mikään lääkäri se ei halua minulle tutkia, kuulema se ei mun tarvitse tietä eikä se muuta tilannetta, silti niin kuin potilas haluan tietä onko minulla yks virustyyppi vai 13 tyyppiä ja minkälaiset.

Luin vaan niin paljon Googlessa ja venäläisissä sivuissa että siellä niitä tutkitaan jokaiselle kellä on HPV, sekä ei edes kaikki korkea virustyypit aiheuttaa kaikki syövät vaan 16 ja 18 ja joku vielä on pahimmat. Siellä Venäjällä jotenkin ihan eri hoito ja eri suositukset.

En tiedä teiniä oikein kun haluan selvitä siitä kuitenkin vai lisääkö se mulle ahdistusta? Jos joku hirveä vastaus saan? Olenko jo ylireagoinut, kun pelottaa niin paljon? Vituttaa vaan niin paljon että tekis mieli nyt vaan itkeä. Ja vituttaa se Mehiläisen lääkäri kun se valehteli sitten näköjään, vaikka toisalta on se hienoa että edes kaksi viikkoa olin taas onnellinen, ennen kun muut lääkärit sanoivat ihan eri asia minulle...

Ihon sekava teksti, mutta kiitos teille etukäteen!

Luin vaan niin paljon Googlessa ja venäläisissä sivuissa että siellä niitä tutkitaan jokaiselle kellä on HPV, sekä ei edes kaikki korkea virustyypit aiheuttaa kaikki syövät vaan 16 ja 18 ja joku vielä on pahimmat. Siellä Venäjällä jotenkin ihan eri hoito ja eri suositukset.

En tiedä teiniä oikein kun haluan selvitä siitä kuitenkin vai lisääkö se mulle ahdistusta? Jos joku hirveä vastaus saan?

Ihon sekava teksti, mutta kiitos teille etukäteen!

Musta tuntuu, että sun pitää yrittää selvittää vastaus, koska muuten et saa millään asiaa mielestä. Ei se vastaus mitenkään kyllä muuta sun elämään muuten.

Juu olet hysteerinen.

Mene vaan sinne labraan jos se sinua rauhoittaa.

Suomessa kyllä mielestäni on niin hyvä sairauden/terveydenhoito, että en olisi sinuna noin huolissani.

En saakaan se on totta, mutta myös pelottaa jos saan pelottavan vastauksen, miten paljon se taas muuta elämän. Niin ahdistavalta nyt kaikki tuntu. Miks ei edes huorat siitä saa, mutta minä joka pelkäsin aina tauteja sain sen. Olisi pitänyt olla huora ei varma edes harmittanut niin paljon

No koska googlessakin luin niin paljon että en tiedä mitä ajatella, miten elää, mitä pelätä, pitääkö tarkailla itseä, en mä edes pystyy noin elää jos nyt pitää itseä tarkailla jatkuvasti ja pelätä tekemiset sen vitun hpvn takia

edelleen vain lääkäreiden kanssa juttelua, netin kautta tehdyistä "omista diagnooseista" voi tulla vain entistä ahdistuneempi olo. Tai sitten pitää osata olla todella kriittinen siitä, mistä lähteistä aiheesta lukee. Rauhoitu, kaikki selviää varmasti. Mulla on nuorena ollut klamydia, ja papaa otettiin sen hoitamisen jälkeen vain vähän tiuhempaan. Niin yleinen juttu kuin olla ja voi.

En saakaan se on totta, mutta myös pelottaa jos saan pelottavan vastauksen, miten paljon se taas muuta elämän. Niin ahdistavalta nyt kaikki tuntu. Miks ei edes huorat siitä saa, mutta minä joka pelkäsin aina tauteja sain sen. Olisi pitänyt olla huora ei varma edes harmittanut niin paljon

Joo, ei huorilla tosiaan mitään tauteja ole :headwall: No mut hei, ei kun huoraamaan, niin ei harmita.

Koepala kertoo varmasti enemmän kun virustyypin määritys. Se kertoo, onko solumuutoksia ja millaisia. Lääkärille myös tulehdusalueen värjäys kertoo paljon, siitä voivat päätellä onko tarpeen seurata. Rauhoitu nyt hyvä nainen. Synnytyksen jälkeen voivat tarkastella halutessasi uudelleen, jos koepalassa ei ollut pahalaatuisia muutoksia niin voit rauhassa osottaa siihen asti. Usko lääkäriä, todennäköisemmin kuolet autokolarissa kun että sinulla olisi syöpä tulossa tuosta viruksesta johtuen

Koepalan perusteella minulla oli vahva solumuutos

HEI KOEPALA JA VÄRÄYS???!!

Mitä tarkoita, kun patalogi värjäsi koepalan, niin joku vastaus oli negatiivinen, mitä tarkoita että on hyvää juttu??

Taas unohdin kysyä ja toinen lääkäri joka sen kertoi ei tiennyt vastausta, miks se on hyvää

39547.gif

Ei kannata turhaan vouhkata, kun ei tässä missään tapauksessa ole kiire mihinkään. Suurin osa muutoksista paranee itsekseen odottelemalla, siksi odottelulinja on aluksi paras vaihtoehto.

Äläs nyt panikoi :) äläkä ainakaan netistä lueskele yksinäs yhtään enää :)
Lääkärit ei ehkä tiedä/osaa sulle siitä enempää kertoa, ja vain aika näyttää.
On paljon sairauksia, joita ihmisillä on, piilevinä. Niistä ajan mittaa kehittyy jotain, tai sitten ei... Se on tämä elämä sellasta, kun kenellekään ei sitä elämänsä käsikirjoitusta ole ennalta näytetty. Nyt relax ja nauti elämästäsi :)

On totta, etteivät lääkäritkään tiedä kaikkea ja se monesti ottaa päähän. Kannattaa käyttää yksityispalveluja aina, niin saat parasta mahdollista hoitoa ja saat tietää kaiken, mitä voidaan tutkia.
Netistä ei kannata etsiä tietoa, se tekee hulluksi. Kokemusta on.
Olet raskaana ja se herkistää sinua, että ei ole ihme, jos panikoit tällä tavalla.
Puhu asiasta neuvolassa, soita sinne vaikka heti tänään ja kerro, mikä painaa mieltäsi, nekin voivat auttaa asian selvittämisessä! :hug: Voimia!

No mistä olet saanut taudin? Ex mieheltäsikö? Kuka on käynyt vieraissa?

En tiedä mistä tautia olen saanut. Voi olla uus mies tai x mies, koska monet lääkärit ovat siitä mieltä ette solumuutokset päivässä tulee vaan 5-10 vuotta vie aika, eli ehkä exällä oli tyttöystävä 10v sitten kellä oli hpv

Yhteistyössä