onko tämä oikein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Joanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toivottavasti mies on fiksu ja dumppaa tuollaisen kiittämättömän naisen pellolle ja ottaa paremman tilalle sitten kun on saanut talon valmiiksi. Naiset ensin vinkuvat ja vonkuvat sitä taloa kauheassa pesänrakennushuumassa ja sitten kun sitä aletaan rakentaa ja huomataan että siihen meneekin aikaa ja vaivaa niin sitten itketään että on huono mies kun rakentaa taloa.

Jeesus että pistää vihaksi tollaiset ämmät.

Miksi sinä silloin otat omaa aikaa kun mies kerrankin ehtii hetken olemaan kotona. Hommaa niille lapsille hoitaja siksi omaksi ajaksi, ei se ole miehen tehtävä vielä sinulle antaa omaa aikaa, koskas on hänen oma aikansa?

Seurasin vierestä kun veljeni rakensi taloa, ja päätin mieheni kanssa, että me emme tuollaiseen ryhdy. Veli oli päivät töissä, meni kotiin, söi ja lähti raksalle. Kaiken minkä pystyi itse tekemään, teki. Kotona kävi nukkumassa ja aamulla lähti taas töihin. Vaimo oli silläaikaa kotona vauvan kanssa.

Heillä homma toimi, he olivat etukäteen sopineet, että talonrakennus menee nyt näin. Vaimo asennoitui niin, että oli käytännössä yksinhuoltaja rakennusvaiheen ajan. Nyt ovat asuneet jo monta vuotta talossaan ja lapsiakin on tullut lisää.

Heidän naapurissaan on kolme pariskuntaa eronnut talon valmistumisen jälkeen. Että kyllä se suhdetta koettelee. Mutta eikö tuo ollut jo tiedossa, kun raksahommiin ryhdyttiin? Me ratkaisimme asian niin, että ostimme uuden ok-talon. Ei tarvinnut muuta kun kantaa tavarat sisään. Emme ole senluonteisia ihmisiä, että jaksaisimme keskittyä noin isoon projektiin.

Eihän tuo kuitenkaan loppujen lopuksi kauaa kestä, joten olisiko ap:lla aika purra hammasta ja ajatella, että kyllä tästä selvitään? Eikä kantaa kaunaa miestä kohtaan.

Miten ois yks vapaapäivä silloin tällöin, mahdollisesti kerta viikkoon mikäli onnistuu? Raskasta varmasti on, mutta teillä kaikilla. Ja jos löytyy vaikka lapsenlikkaa joskus niin käy tekemässä miehen kanssa yhdessä hommia siellä, näät vähän minkälaista siellä on ja saatte yhteistä aikaa :) Sekin helpottaa teidän tilannetta, vaikka lapset ovatkin vähän aikaa isänsä seurassa.

Me rakensimme pitkästä, käytännössä kaiken itse. Kolme vuotta meni, kymmenellä vapaapäivällä. Meinasi käydä raskaaksi ja välillä vituttikin, mutta yhdessä olemme. Tosin toipuminenkin otti toiset kolme vuotta, ennenkuin tuntui ihan normaalilta urakan jälkeen.

Ap, elämä on asenteesta kiinni. Voit ihan hyvin istua, murehtia ja kiillottaa marttyyrin kruunua siellä kotona. Mutta hauskemman elämän saat, jos teet jotain muuta sen sijaan.

[QUOTE="alkup";25425380]no tuotatuota..täytyy sanoa että aika mielenkiintoinen olettamus että minä voisin mennä sinne raksalle. tunnetusti naisethan osaa rakentaa taloa, laittaa lämpöeristeitä ymym... :D eli siis en, en todellakaan voisi mennä. teen enemmän tuhoa kuin hyötyä. ja just näitä kommentteja en tarvinnut kuten huomasit jos luit tekstin että tekee meille taloa. no hei haloo, kaitpa sen tiedän. enkä nyt tarvinnut miehelle sympatioita vaan tilanteeseen kommenttia että onko oikein. olisko muiden mielestä oikein? esim tuo mainitsemani esimerkki monoista?[/QUOTE]

Tunnetusti naisethan osaa rakentaa, laittaa lämpöeristeitä? Miksei osaisi muka?! On paljon sellaista mitä alalle kouluttamatonkin voi tehdä. Kirjoitit oudosti, ikäänkuin mieille olisi rakentaminen luontaista ja naisille ei?! Kaikkea oppii.

Tuossa syy, miksi ollaan miehen kanssa päätetty, ettei rakenneta itse, vaan ostetaan valmis talo, jota voidaan sitten laitella pikkuhiljaa omannäköiseksi.

Miehesi haluaa saada talon nopeasti valmiiksi, jotta te saisitte kaikki mielenrauhan, eikä projekti veny mahdottomia. Koita ap jaksaa ja mene ihmeessä mukaan sinne raksalle, jos mahdollista, kyllä se auttaminen onnistuu keneltä tahansa, kun saa apua ja neuvoa. Miten luulet, että niitä rakennusmiehiä tulee kouluista, jos ei opettelemalla alusta asti, mitä ja miten tehdään?

Kun me rakennettiin, niin pidettiin kaikki sunnuntait vapaata raksalta. Sillon saatettiin käydä tarvikkeita ettimässä, mut raksalla ei oltu. Ite olin raksalla tekemässä millon mitäkin, mm muurasin perustusta ja laatoitin pesuhuonetta yms, vaikkei aikaisempaa kokemusta ollutkaan. Lopussa pystyin maalaamaan pintoja, listoja ja kattopaneleita. Jos en muuta pystyny, niin siivosin tai käytiin raksalla eväsretkellä kattomassa lasten kans iskää.
Annahan armoa vähän sille miehellesikin. On todennäköisesti tiukemmalla, kuin sinä itse.

En ymmärrä en. Mun mies on paljon kotona ja hoitaa lapsia mutta ensinnäkin, jos se osaisi rakentaa olisin mielettömän kiitollinen. Toisekseen jos se rakentaisi meille talon niin aah <3 Tokihan te ap voitte ostaa valmiin ja maksaa paljon enemmän siitä jos miehen poissaolo niin häiritsee ;) Ai ettei sekään kelpaa :D

Ompa ilkeää kommenttia :( Minä ymmärrän ap:ta vaikka olenkin sitä mieltä, että se nyt vaan pitää kestää vaikka rankkaa onkin. Se on ollut tiedossa (ainakin toivottavasti) jo ennen rakentamisen aloittamista että rankkaa tulee olemaan. Mutta tottakai se ottaa koville, ja ymmärrän, että ap toivoisi miehensä voivan olla edes sen 15min lapsen kanssa. Se on kuitenkin niin pieni hetki, ettei viivytä hommia oikeastaan yhtään. Miehesi varmaan vaan haluaa saada talon valmiiksi mahdollisimman nopeasti, että pääsette muuttamaan ja kaikki palaa normaaliksi. Tsemppiä ja jaksamista! :)

[QUOTE="alkup";25425328]ei oikein voi. siellä ei ole edes lämpöjä vielä joten aika kylmä tulee pojalle.. ja nyt tehdään yläkertaa joten sinne ei voi pieni mies kiikkua. kesällä ja syksyllä oli paljonkin mukana mutta ei nyt kun umpihanki siellä.

ja mies parka...on varmasti raskasta hälläkin. mutta minusta mikään ei mikään voi mennä sen edelle että hetken leikkisi lasten kanssa. on kyllä joskus illat kotona silloin minä menen esim lenkille ja otan omaa aikaa mutta meidön elämä on yhtä KIIRETTÄ nyt.[/QUOTE]

ja ulkona suksia kokeilemassa ei ole kylmä? katsos vaan siellä onkin kesä ja teidän raksalla kylmä talvi!!! ootkohan tyytyväinen mihinkään?

Aloittajalta kysyisin, puhuitteko miehen kanssa ennen kauppaan lähtöä siitä pojan suksien kokeilusta? Vai oletitko miehen ymmärtävän? ;) Itselle ainakin käy tavan takaa niin, että _olettaa_ miehen ymmärtävän, ja eihän se yleensä niin mene...

Yhteistyössä