K
kysyn vaan.
Vieras
Elikä sosiaalityöntekijällä ja minulla piti olla palaveri. Ilmoitin kuitenkin,. etten pääsisi paikalle siitä syystä että lapset olivat minulla hoidossa ja tuossa palaverissa olisi keskusteltu aika arkaluontoisista asioista, mistä mielestäni lasten ei tarvitse kuulla, joten katsoin että olisi parempi siirtää kokousta.Näin myös lasten isä ajatteli. Muutoin lapset olisivat voineet mennä mummolaan hoitoon, mutta molemmilla isovanhemmilla oli silloin töitä.Juuri tuohon aikaan siis lasten pappa oli saanut jonkinlaisen työvoimatoimiston järjestämän työn ja kuulin siitä siis juuri viime hetkillä, eli edellisenä päivänä jolloin myös laitoin heti ilmoa sosiaalityöntekijälle, että nyt onkin käynyt näin. Kun en sitten mennyt kokoukseen, oli sosiaalityöntekijäni tehnyt ls-ilmon ja sitten olikin seuraavaksi ls-ihmiset yllätyskäynnillä oven takana, lasteni isän tietämättä asiasta mitään. Hoidin lapsia siis isän kotona tuona päivänä. Olin ihmeissäni ja kysyin miksi he olivat tulleet käymään. Oikeaa syytä he eivät oikein minulle avanneet, vaan kertoivat että epäilevät nyt mainitakseni yhden esimerkin, että asuisin lasten ja lasten isän kanssa isän asunnossa. Sanoin että tämä ei todellakaan pidä paikkaansa, vaan että olen tänään nyt tullut vaan vaihteluksi isän luo hoitamaan. Sitten yhdeksi syyksi sanottiin, ja tämä oli minulle TÄYSI JÄRKYTYS, kun he väittivät että heidän tietääkseen minulla on VALVOTTUJA TAPAAMISIA??? Sanoin että tuollainen ei todellakaan pidä paikkaansa ja että meillä on yhteishuoltajuus ja että mistä olette saaneet näin virheellistä tietoa käsiinne? Siihenkään minulle ei vastattu mitään. En voinut sille mitään, että jouduin jäämään hoitamaan lapsia kotiin kun muutakaan hoitopaikkaa ei ollut juuri sinä päivänä, niin miten tästä tuli tällainen soppa? Tarjouduin vielä näyttämään heille lapsien tapaamisesta tehdyn sopimuksen jossa lukee siis että meillä on yhteishuoltajuus eikä tapaamisista ole säädetty erikseen mitään vaan että saa nähdä niin paljon kuin haluaa ja on sovittavissa.Eivät halunneet nähdä. Miksi siis sossuni väittää ihan jotain muuta ja puhuu ihan potaskaa. Olen kyllä todella kiukkuinen ja harmittunut tällaisesta mutta sanokaa te hyvät palstan mammat ja muutkin, onko tässä joku hyvä syy ls-ilmoitukselle?. Kerrottakoon nyt vielä, että olemme hakeneet lasten isän kanssa lapsille ensi syksyksi kerhopaikat. Minulla on todella paha mieli, sillä olen tehnyt mielestäni lapsille aina vain hyvää, tarjonnut heille kaiken mitä vain voin. Rakkautta ja huolenpitoa. Ainoa virhe minkä nyt tein sitten omasta mielestäni tässä, on se, etten mennyt tuohon kokoukseen.