Onko TÄMÄ PUKU susta laadukkaan ja aidon näköinen, tms, jos haluan kunnon 1800-luvun tyylisen asun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viktorian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viktorian

Vieras
WinterDream 2 - YouTube

Mun suuri unelma on saada joskus pukeutua sellaiseen oikean ja aidon näköiseen viktoriaanisen ajan asuun :heart:

TOI puku olisi tilattavissa eräältä saksalaiselta sivustolta. Mutta jäin vain miettimään kun joku sanoi että toi on vähän halvan näköinen EIKÄ menisi aidosta... :/

Minkä 1800-luvun aikajakson (alku/keski/loppu) mukaan haluaisit pukeutua? Ainakaan viktoriaaaniselle ajalle tuo alun puku ei osu lainkaan. Haluatko siis lähempää empireä vai sitten sieltä loppupäästä S-mutkallista?

Ei oo musta kauhean nätti :/ Ja ihan liian leveä, jos siis oikeasti ajattelet sitä jossain käyttää, vaikka vaan naamiaisissa. Täällä näkyi kauniita. Ja viktoriaaninen aikakin on aika laaja käsite, Victoria hallitsi montakymmentä vuotta ja muoti muuttui sinä aikana :)

http://www.google.fi/search?q=victorian+dress&hl=fi&client=firefox-a&hs=6PH&rls=org.mozilla:fi:official&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=t3B0T9GZJuiM4gSCoMSRDg&ved=0CDYQsAQ&biw=923&bih=845

Tuosta videosta on toki vaikea sanoa laadusta (voi olla tosi hyvä tai sitten purkuu saumoista, ei voi tietää), mutta jostain syystä ei mun mielestä ole 1800-lukuisen oloinen. Liikaa leveyttä ainakin mun silmään, puuttuu alushameita, hörhelöitä ja ruusukkeita. En nyt mikään kulttuurihistorioitsija ole, mutta jonkin verran joskus aihetta silmäillyt.

520and521_1860.JPG

Aluspukua

Helman leveys ei pistä silmään läheskään niin paljon kuin kaula-aukon anteliaisuus. Viktoriaaninen nainen ei kävellyt ympäriinsä puolialastomana jos ei halunnut hätkähdyttää ja/tai näyttää hutsahtavalta,

• Tykkää
Reactions: Dongxi
[QUOTE="vieras";25976137]Helman leveys ei pistä silmään läheskään niin paljon kuin kaula-aukon anteliaisuus. Viktoriaaninen nainen ei kävellyt ympäriinsä puolialastomana jos ei halunnut hätkähdyttää ja/tai näyttää hutsahtavalta,[/QUOTE]

Peesi tälle!!

Yhteistyössä