Onko tämä reilua? On miehistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Mieheni on nippanappa alta kolmekymppinen, itse 25.

Mies tekee uraa ja on hyvässä ammatissa.

Asumme pääkaupunkiseudulla jonne itse muutin lukion jälkeen pitämään välivuotta ja töitä tekemään ja tämä vähän venähti. Mies on tyytyväinen elämäänsä, tälla amistausta eikä haluakaan opiskella enempää kun töitä löytyy ilmankin.

Itse taas haluaisin opiskella tietysti, ei pelkkänä ylioppilaana olo kauan kanna sehän nyt on selvä.

Mies ajattelee että voisin hakea vain mukavia sihteerinhommia, opiskeluhaaveeni ovat hänen mukaansa ok. Mutta pitäisi jäädä opiskelemaan pääkaupunkiseudulle.

Muut yliopistokaupungit ovat poissuljettuja. Eihän siitä mitään tulisi jos pitäisi olla viikot erillään kuulemma.

Eikö tämä ole aika epäreilua? Minulle annetut vaihtoehdot ovat siis kärjistetysti;
-"hae joku kiva sihteeri/toimistohomma"
-"hae opiskelemaan, mutta pääkaupunkiseudulle"

Pitäsikö ihan totta tämä purematta niellä? Toisaalta ymmärrän. Opiskelut toisella paikkakunnalla, se olisi sellainen neljän vuoden paukku, aika pitkä etäsuhde.

Mitä sitä tekis.

Mitä muualla Suomessa sitten on opiskeluja ajatellen tarjolla, mitä täällä pk-seudulla ei? Jos ulkomaille menet, niin hyvä koulutus on tärkeämpää kuin parisuhde.

Ylioppilaspohjalla ei saada jotain "mukavia sihteerihommia" Sihteeri/toimistohommiin on paljon hakijoita nykyään ja myös niihin vaaditaan koulutusta ja mielellään myös työkokemusta. Taitaa olla nyt pikkasen liian romanttinen kuva sulla....Sinuna hakisin opiskelemaan pikapikaa...

siis onko teillä perheettä? jos ei perhettä ole, lähtisin sinne minne huvittaa.
jos on lapsia, niin kyllä olisi pitänyt miettiä aikaisemmin. jos mies nyt heideät ruokkii, ja elättää, niin varmasti löytyy opiskelu tai työpaikkaa hesastakin, että ei perhettä tarvitse hajottaa. niin nirso ei saa olla. helsingissä on opiskelu ja työpaikkoja.

En itse ajattele pääseväni "mukaviin sihteerihommiin", se on miehen oletus. Ei se tajua oikein että ylioppilas ei ole mikään ammatti, luulee että se on jotain hienoa kun ei itse ole. Työkokemusta toimistotyöstä kyllä on vuosia.

Ei lapsia.

Kahdesta haluamastani opiskelualasta toista on mahd. opiskella täällä. Mutta huomattavasti suuremmat mahdollisuudet sisäänpääsylle olisi jos hakisin muuallekin kuin tänne jonne kaikki muutkin haluavat.

No siis ehdottomasti kannattaa hakea ainakin niihin paikkoihin siellä pääkaupunkiseudulla. Eiköhän miehellä vaan tulisi ikävä ja siksi ei halua, että lähdet muualle. Ei ole mitään vikaa jos noin toivoo, mutta tietysti sitten siinä vähän on jos aletaan vaatimaan. Kuitenkin kun teillä ei lapsiakaan ole, niin ei se etäsuhde maailmaa kaada, eli toki voi myös hakea kauemmaskin ihan vaikka vaan varaltakin.

Itse en tykkäisi asua eri paikkakunnalla miehen kanssa, siksi me nyt täällä asutaankin isommassa kaupungissa vaikka mies saisi varmasti paremmin opiskelu/kurssipaikkaa noista vähemmän suosituista pikkukylistä, mutta kun niissä ei sitten ole korkeakouluopintoja minulle. Vaikka kyllä me varmaan kohta katsellaan paikkoja muualtakin jos ei täältä saa mitään, aina sitä voi muuttaa sitten takaisin (kuitenkin tässä lapsentekoa yms. suunniteltu ennenkuin menen jatkamaan omia opintoja).

Yhteistyössä