Onko tämä reilua toiselta vauvaperheessä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietinpäsvaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietinpäsvaan

Vieras
Herään joka aamu vauvan kanssa 7-8 aikoihin ylös..
Pyysin mieheltä että jos voisi nyt yhtenä aamuna (vapaapäivänä) herätä vauvan kanssa että saisin nukkua pidempään (En ole sitä pyytänyt ennen..) Vastaus oli että "Noh noh, mä käyn töissä!" Eli ei käy.. Onko se sitten reilua miehen puolelta?

Ymmärtäisin jos pyytäisin jatkuvasti ja jos miehellä olisi se 2 vapaapäivää viikossa... Mutta kun miehellä on viikossa 3-4 vapaapäivää.. Mielipiteitä kaivataan..

Kyllä meillä mies heräsi viikonloppuna vähintään toisena päivänä vauvan kanssa että itse saisin hiukan nukkua. Minä hoidin muuten yöheräämiset ja kyllä mieskin ymmärsi että olin aika väsynyt kun vauva herätti 20kertaa yössä joten ei ikinä valittanut noista viikonloppu aamuista koska muuten sai nukkua yönsä rauhassa.

Anna kun arvaan, sä vastasit tuohon miehen kommenttiin jotain tyyliin "nyyh, no okei sitten" ja nousit sitten vauvan kanssa? Jos sun miehesi on kerta tuollainen törppö, niin ala nyt hyvä nainen pitämään puoliasi!

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Alkuperäinen kirjoittaja Mietinpäsvaan;30166394:
Pyysin mieheltä että jos voisi nyt yhtenä aamuna (vapaapäivänä) herätä vauvan kanssa että saisin nukkua pidempään (En ole sitä pyytänyt ennen..) Vastaus oli että "Noh noh, mä käyn töissä!" Eli ei käy.. Onko se sitten reilua miehen puolelta?

Ymmärtäisin jos pyytäisin jatkuvasti ja jos miehellä olisi se 2 vapaapäivää viikossa... Mutta kun miehellä on viikossa 3-4 vapaapäivää.. Mielipiteitä kaivataan..

Oi, ihanan pitkään nukkuva vauva! meillä heräsivät aina 5-6 aikaan aamulla. Enpä olisi valittanut tuossa tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mietinpäsvaan;30166394:

Siis heräät 7-8 aikaan!? Ymmärtäisin valituksen, jos heräisit joka aamu 4-5 aikaan. Meillä herätään kuuden aikaan ihan normisti töihin.

[QUOTE="jjj";30166413]Anna kun arvaan, sä vastasit tuohon miehen kommenttiin jotain tyyliin "nyyh, no okei sitten" ja nousit sitten vauvan kanssa? Jos sun miehesi on kerta tuollainen törppö, niin ala nyt hyvä nainen pitämään puoliasi![/QUOTE]

No joo.. Pitäis varmaan.. Jos tietäis että se joskus myöntäisi omat virheensä tai sen että toimii väärin.. Mutta kun ei.. Siitä tulee vaan iso tappelu joka kestää melkein viikon ja loppuu lopulta siihen että sitä ei vaan yksinkertaisesti kumpikaan jaksa jatkaa enään.. Sitä ei siis edes sovita koko asiaa.. Ei se suostu taipumaan ikinä tollaisissa asioissa.. Hyvä kun saan sen aamulla vaipan vaihtamaan.. Siihenkin täytyy raivari saada että nousee ylös sängystä.. Hän on sitä mieltä että hänen ei tartte tehdä vauvan kanssa tiettyjä asioita koska hänen täytyy esim. pestä auto tams.. Oon myös kuullut sen suusta suoraan "sulla on omat hommat, ja mulla on omani.."

Niin ja takas tohon mistä lähdettiin.. Joo sanoin kyllä takas, en tiedä menikö perille kun en sanonut suoraan vaan huomautin että vaikka se käy töissä ei vie siltä velvollisuutta hoitaaomaa osuuttaan isänä.. En jaksa tapella niin en viitsinyt tiukemmin asiasta ilmoittaa...

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30166456:
vauva nukkuu noin pitkään, voi mitä luksusta. en valittas tossa tilanteessa.

Mä kysyn nyt sitä että onko Se toiselta reilua, enkä sitä että saanko mä valittaa asiasta! Sillä että nukkuuko Se vauva pitkään vai ei, ei ole mitään merkitystä! Olen vain pyytänyt isää vuorostaan olemaan aamun Vauvan kanssa edes kerran.. Kun herra nukkuu puoleen päivään asti vapaillaan..

Wau mikä logiikka. Ei saa valittaa, riippumatta siitä, mihin aikaan vauva menee yöunille tai montako kertaa heräilee...

no jaa,onhan noita pidempäänkin nukkuvia. se heräämisaika tuskin oli nyt se ongelma,vaan se että onko reilua jos vain toinen vanhemmista joutuu olemaan se joka aina nousee vauvan kanssa.

Voi jeesus taas näitä vastauksia. Sehän tarkoittaakin sitä että se mukula on vetänyt 10 h unet putkeen sitä ennen ja samaten äiti kurkut silmäluomilla.. hohhoijjakkaa!

Ap, ei todellakaan ole reilua. Sun täytyy myös saada välillä nukkua pitkään. Meillä ainakin laitettiin aamuherätykset ihan ronskisti puoliksi, koska mies menee useasti vasta illaksi töihin. Ja jos miestä jotenkin työnjako häiritsee (ettäkö sinä nyt ihan vaan lomailla saisit päivästä ja yöstä toiseen kun hän käy TÖISSÄ) niin kannattaa ehdottaa sille osien vaihtoa. Loppuu se ininä äkkiä kun täytyy itse nousta joka aamu vauvan kanssa ylös, vaipattaa se, antaa sille aamusapuskat, vaatettaa, hoitaa seurustelut, kenties ulkoiluttaa jne samalla kun sinä koisaat puoleen päivään....

niin, pointtihan ei todellakaan ole se, että aapeen vauva nukkuu kasiin ja että muilla on taas kerran ollut/on/tulee olemaan sata kertaa vaikeampaa ja vauvoja jotka herää aamukahdelta!! että ihmiset jaksaa vääntää asioita!! epäreilu on sinun miehesi, nyt tai ei koskaan on tehtävä muutoksia, ennenkuin lapsia on kolme, sinäkin töissä 8h päivässä, ja mies jatkaa vapaaherran päiviään.. istutte alas, riitelemättä, ja kirjaatte vaikka paperille asioita. pikkuvauva-aikana ei kannata kuitenkaan alkaa eroamaan, koska silloin ihminen on muutenkin kusipäisimmillään, kun oma elämä ja unet on riistetty.. että ei se puoliso ns oikeasti oo niin rasittava :D tsemppiä!! yrittäkää saada puhuttua.. harmi ettette etukäteen..

Ghih, voi kamalaa, mä olen onnekas!
Meillä vauva nukkuu 22.00-10.00 parhaimpina putkina syöden kerran aamulla ja heräten kerran ja nukahtaen vielä.Ja yleensä 23.00-8.00 putkeen ja mies hoitaa ja herää, ja kun vauvalla on uniaika ja nälkä niin tuo mun tissille ja minähän siis herään vasta tuohon ja jatkan unia.

Ei ole aina ollut näin, mutta taitaa olla ansaittu onni mulla!:)<3

[QUOTE="onnekas";30166818]Ghih, voi kamalaa, mä olen onnekas!
Meillä vauva nukkuu 22.00-10.00 parhaimpina putkina syöden kerran aamulla ja heräten kerran ja nukahtaen vielä.Ja yleensä 23.00-8.00 putkeen ja mies hoitaa ja herää, ja kun vauvalla on uniaika ja nälkä niin tuo mun tissille ja minähän siis herään vasta tuohon ja jatkan unia.

Ei ole aina ollut näin, mutta taitaa olla ansaittu onni mulla!:)<3[/QUOTE]

Ei kuulu aiheeseen, mutta, eiköhän meistä jokainen ole onnensa ansainnut? Että ei olle olemassaylivertaisia ihmisiä jotka saavat onnea osakseen koska sen ovat ansainneet, kaikilla on oikeus onneen. Anteeksi, särähti vain korvaan kun oli niin ylivertainen, ottaen huomioon mihin keskusteluun vastasi.

Apeelle: Ei ole koviinkaan reilua, vauva on teidän yhteinen, myös öisin. Toki sen ymmärtää jos käy töissä, ettei silloin osallistu, mutta jonain öinä noista vapaista kyllä kuuluisi.

Noh.. Otin asian uudelleen puheeksi ja edelleen mies puhui vaan omista univeloistaan ja kuinka hänen on saatava univelat pois.. Korotin ääntä vähän ja sain sen tajuamaan että ei Se todellakaan ole ainoa jolla väsyttää.. Se yritti kaikkensa luistaa tehtävästä, mutta antoi pitkin hampain periksi.. Eli saan nyt sitten nukkua pari tuntia pidempään. :)

Siis ihanko tosi suunnilleen kaikista miehistä tulee ihan vajaita viimeistään kun saavat lapsen? Vai onko isyys jotenkin niin vaikeeta, että useat tuntuvat pakoilevan oman jälkikasvunsa seuraa viimeiseen asti? Täällä on koko ajan ketjuja, joissa naiset pyörittää ihan yksinhuoltajan tavoin perhettä ja mies käy töissä ja kaivelee nenäänsä ja dataa kaiken aikaa.

Ap: onko sun kuvauksessa vauva-arjen tuomaa ekstraa vai onko miehesi tosiaan noin kyvytön ymmärtämään mitään tai edes keskustelemaan asioista? Oliko tämä ominaisuus havaittavissa ennen lapsen syntymää? Jos joo, niin ikävä kysyä tämä perusvittupääkysymys: Miksi teit lapsen itsekkään idiootin kanssa?

niin ja koita nyt saada sille miehelle jakeluun, että vauvan kanssa ei ole mitään paskaa, sen kanssa on ihan ihanaakin viettää kahdenkeskistä aikaa, surullista jos mies ei halua olla oman lapsensa kanssa, vaan tuntuu pakkopullalta :( monet miehet ei varmaan oikeen osaa olla pienten vauvojen kanssa, kun ei ehkä aikaisempaa kokemusta? kuvittelee, että pitäisi osata ja tehdä jotain ihmeellistä, vaikka riittää pelkkä pötköttely vierekkäin :) (riippuu tietty kuinka pieni teillä on)

Yhteistyössä