Onko tämä teidän mielestä ihan ok käytäntö? (päiväkodissa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos maito jätetään juomatta vain sen takia että sen valmistaja on Valio, niin on siinä omituinen katsantokanta. Itse olen nuori aikuinen ja juon maitoa ja lapseni juovat. Maitoallergia on hyvin harvinainen, varmaan tarkoitetaan laktoosiintoleranssia kun puhutaan maitoallergiasta. Olen omissa ystävissäni huomannut huolestuttavan piirteen, ravintolisiä käytetään huolettomasti, syödään yksipuolisesti ja kuvitellaan että pilleri auttaa.

Mun lapsi oli aikoinaan päiväkodissa, jossa pakotettiin syömään tosi julmalla simputuksella =( samaten tosta maidon pakkojuomisesta sai huomauttaa monesti. Lapseni ei voi sietää maidon makua. Lopulta vaihdoin päiväkotia heti kun sain uuden paikan, koska ruokailutilanteet muodostu lapselle niin painajaismaisiksi.

Toi pakkomaistattaminen on myös yksi pakkosyöttämisen muoto. Se on alistavaa ja nöyryyttävää lapselle. Mihin ikään asti lasta saa pakkosyöttää? Missä iässä saa kieltäytyä? Päiväkotien käytännöt on monet aika kyseenalaisia, jos niitä lähdettäs tarkkaan purkamaan auki.

lasteni päiväkodissa saa valita, juoko vettä vai maitoa. Kolmevuotiaani ei juo maitoa, eikä tulisi mieleenkään pakottaa (maistellaan kyllä aina silloin tällöin). Syö kyllä jogurttia, juustoa ym. Ehdottomasti otat vaikka johtajaan yhteyttä.

Toi pakkomaistattaminen on myös yksi pakkosyöttämisen muoto. Se on alistavaa ja nöyryyttävää lapselle. Mihin ikään asti lasta saa pakkosyöttää? Missä iässä saa kieltäytyä? Päiväkotien käytännöt on monet aika kyseenalaisia, jos niitä lähdettäs tarkkaan purkamaan auki.

näin on ja itelläkin kamalia muistoja pakotuksesta, en oppinut sillälailla. Omalleni jotkut ruoat ovat niin vaikeita että oksentaa jos on pakko maistaa. Tehtiin sitte sopimus hoidossa että eivät pakota ja maistaa jos maistaa. Kaskummaa kun lapsi on alkanu hiljalleen maistaa. Sitten kun asia jätettiin huomiotta ja pääsi siitä pakonpaineesta. Pahimmillaan ei tullut edes ruokapöytään jos oli jotain oksennusruokaa. Kehutaan aina kun huomataan että maistaa, mitenkään ei tuputeta. Maitoa ei oo pakko juoda pojan tarhassa enempää kun meilläkään töissä. Taaperoista eskareihin saavat juoda jompaakumpaa. Ei se maito juomana niin elinehto ole.

Eipä se maitoallergia pikkulapsilla mikään ylen harvinainen ole. Omasta mielestäni kuulostaa kamalalta tuo pakkojuottaminen. Itse inhosin pienenä maidon makua, en pystynyt sitä juomaan eikä kotona onneksi pakotettu. Oma poikani taas oli maitoallergikko, ja tosi pahat oireet sai ihan pisarasta maitoa. Nyt 5v. ja miltei ohi on allergia. Ei vain ole tottunut millään tavismaidon makuun, vaikka pieninä määrinä se jo sopii ihan sellaisenaankin. Isot määrät aiheuttaa edelleen mahan löysyyttä, myös laktoositon maito, eli edelleen on lievästi allerginen. Sitten kun oireet loppuu kokonaan, hän siirtyy tod.näk hoidossa ja myöhemmin koulussa vesilinjalle. En usko hänen koskaan mieltyvän lehmiksen makuun. Olisi ihan kamalaa, jos hänelle sitä pakkojuotettaisiin tyyliin että vasta sitten saa vettä kun on ensin väkisin juonut sen maitolasin!

Yhteistyössä