Onko tämä teidän mielestä oikein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Ajateltiin miehen kanssa lähteä pienelle yhden yön yli reissulle ja kysyttiin sopiiko isovanhemmille katsoa lapsia. Vastaus oli kyllä. No, eilen sitten tuli soitto mummolta että hän ei jaksakkaan katsoa tuolloin lasten perään (5vee ja 10vee). Reissu on vasta toukokuun lopulla ja on jo maksettu (500 euroa) josta rahoja ei saa takaisin. Paska maku suussa :(

Kuinka vanha mummeli kyseessä kun ei ton vertaa jaksa?

Mun 70 vuotias isä vaihtelee vielä kätevästi veljen kaksosvauveleiden vaippoja.

Mua ärsyttäs tuo, että luvataan ja perutaan. Pyytäkää joku toinen hoitaja aitten tilalle.

Teillä on onneksi nyt hyvin aikaa yrittää etsiä joku toinen hoitaja. Ei minusta ole hyvää käytöstä ensin luvata ja sitten ottaa takaisin ilman hyvää syytä (onnettomuuksia, sairastumisia ym. voi tietysti aina sattua). Kyllähän näitä silti paljon näkee, että ei "kehtaa" sanoa ei ja kaivelee sitä rohkeutta ein sanomiseen sellaisen hyvän aikaa. Parhaimmillaan ilmoittavat edellisenä iltana, että ei kuule nyt passaakaan.

Mun anoppi tekee tuota, ja voi helkkari että ottaa pattiin. Oikein kärttää, että saisi hoitaa. "On ikävä lapsia, haluaisin olla heidän kanssaan. Käykää vaikka elokuvissa, minä kyllä hoidan." Ja sitten kun lähtö olisi, niin anoppia ei näy missään. Ei vastaa puhelimeenkaan ja sitten kun viimein saadaan kiinni, niin ei kuulemma jaksanutkaan ja ahdisti niin paljon ja.. Ja oikein kun aina varmistellaan, että jaksatko varmasti ja että sano vaan hyvissä ajoin jos et halua/jaksakaan, niin kysellään joku muu tilalle.

En tiedä millä tuollaista käytöstä pystyy selittämään.

Mun anoppi tekee tuota, ja voi helkkari että ottaa pattiin. Oikein kärttää, että saisi hoitaa. "On ikävä lapsia, haluaisin olla heidän kanssaan. Käykää vaikka elokuvissa, minä kyllä hoidan." Ja sitten kun lähtö olisi, niin anoppia ei näy missään. Ei vastaa puhelimeenkaan ja sitten kun viimein saadaan kiinni, niin ei kuulemma jaksanutkaan ja ahdisti niin paljon ja.. Ja oikein kun aina varmistellaan, että jaksatko varmasti ja että sano vaan hyvissä ajoin jos et halua/jaksakaan, niin kysellään joku muu tilalle.

En tiedä millä tuollaista käytöstä pystyy selittämään.

mutta tuosta ihmisestä ei voi muuta sanoa, kuin :headwall: Todella raivostuttavaa.

Mun mutsi teki just tota. Ensin itse pyytää muksun hoitoon ja vinkumalla vinkui itselleen koko viikonlopuksi. Sit kun meillä olikin jotain ohjelmaa tai vaikkei ollutkaan siksi ajaksi, niin joko soitti noin vartti sen jälkeen, kun meillä oli sanonut olevansa, et nyt ei käykään. Tai sitten soitti oltuaan muksun kanssa tunnin pari, että oletteko jo kotimatkalla, kun hänen pitääkin mennä sinne ja tänne |O Tosi rentoa käydä edes syömässä missään.

Ymmärtääköhän isovanhemmat sitä, ettei lapseen tule ikinä sidettä jos sen kanssa ei ole... Mun aiti ja isä on aina ottanut lapsia hoitoon, äidillä on siellä sängytkin joka mukulalle. Ei varmaan siis ole ihme, että lapset käyvät mummolassa nykyisin myös omatoimisesti moikkaamassa, koska haluavat jutella mummon ja papan kanssa. Myös sisareni melkein aikuiset lapset käyvät. Johtuu paljolti siitä, että mummolaan on saanut aina mennä. Ei siellä ole mitään erityistoimintaa ollut lapsille, mutta normaalielämää, ruokaa ja nukkumapaikka.

Asia moneen kertaan varmistettiin ja lupasi. Varmisteltu sen takia että jostain kumman syystä lasten hoitaminen edes pienen hetken on ajoittain vaikeaa, esim. laittaa tiukkoja ehtoja että" Siihen ja siihen kellonaikaan viimeistään takaisin." Joo, esim. kampaajalla aikaa käydä nipinnapi kaksi tuntia. Ei ole psyykkisiä ongelmia, eikä kummempia sairauksia. Ikää 66 vuotta ja kymmenisen vuotta huseerannut kotirouvana, mutta päivät menevät lähinnä telkkaria katsellessa tai jotain hyvin pientä puuhastellessa. Mutta tämän lupasi ja perui kuitenkin kun reissut oli maksettu ym. Kieltämättä tuli sellainen fiilis että en enään ikinä pyydä mitään ja lapsia saa täälä käydä katsomassa jos haluaa ja sen ilmoitinkin (Ja nyt luultavasti itkeskelee kotona :( ) Kyllä mä tiedän että isovanhemmilla ei ole velvollisuutta hoitaa lapsia, mutta miksi sitten lupaa? Ja aina hokee kuinka lapset ovat hänelle maailman rakkaimpia :( Muuta hoitoa on nyt äkkiä vaikea keksiä...Paljonkohan MML ottaa n. 35 tunnin hoidosta? Rahaa kun ei liikaa kuitenkaan ole :( Ja ainakaan minä en ole tehnyt tästä aiemmin aloitusta.

[QUOTE="vieras";28156446]Asia moneen kertaan varmistettiin ja lupasi. Varmisteltu sen takia että jostain kumman syystä lasten hoitaminen edes pienen hetken on ajoittain vaikeaa, esim. laittaa tiukkoja ehtoja että" Siihen ja siihen kellonaikaan viimeistään takaisin." Joo, esim. kampaajalla aikaa käydä nipinnapi kaksi tuntia. Ei ole psyykkisiä ongelmia, eikä kummempia sairauksia. Ikää 66 vuotta ja kymmenisen vuotta huseerannut kotirouvana, mutta päivät menevät lähinnä telkkaria katsellessa tai jotain hyvin pientä puuhastellessa. Mutta tämän lupasi ja perui kuitenkin kun reissut oli maksettu ym. Kieltämättä tuli sellainen fiilis että en enään ikinä pyydä mitään ja lapsia saa täälä käydä katsomassa jos haluaa ja sen ilmoitinkin (Ja nyt luultavasti itkeskelee kotona :( ) Kyllä mä tiedän että isovanhemmilla ei ole velvollisuutta hoitaa lapsia, mutta miksi sitten lupaa? Ja aina hokee kuinka lapset ovat hänelle maailman rakkaimpia :( Muuta hoitoa on nyt äkkiä vaikea keksiä...Paljonkohan MML ottaa n. 35 tunnin hoidosta? Rahaa kun ei liikaa kuitenkaan ole :( Ja ainakaan minä en ole tehnyt tästä aiemmin aloitusta.[/QUOTE]

mll ei halvaksi tule kaikkineen.

[QUOTE="Tiina";28156501]Jos sitä vapaata haluaa on siitä valmis oltava maksamaan.
Eihän se ilmaista olisikaan kuten isovanhemmat ;)

Ilmaishoitajista en muita keksi kuin,
tuo isompi muksu jonnekin kaveri yökylään ja nuorimman vaikka kummeille ;)[/QUOTE]

Makasaahan se vapaus.mutta jos on rahalla raja ni se mll ei halvin oo. Se on aika hinnakasta.

kysy joltain kaverilta, lasten kavereilta. moni ottaa mielellään kavereita kylään. meille saa esim aina tulla ellei omaa menoa ole. mut harvoinpa tääl ketään on.

Makasaahan se vapaus.mutta jos on rahalla raja ni se mll ei halvin oo. Se on aika hinnakasta.

Niin, lomamatkaan on kyllä vara laittaa 500e mutta ei hoitajaan *avaan sateenvarjon*
Ehkäpä se isovanhempien hoito kiikastaakin siitä etteivät kehtaa pyytää palkkiota kun ei sitä ole tarjottu, mutta kehtaavat perua kun ei ap tajua tarjota palkkiota,ilmainen lapsenhoitaja pitäisi olla.

mä hoitaisin mielelläni omien lasten lisäksi viikonlopun,joidenkin muidenkin lapsia.Harmi ettei aina tälläset asiat vaan kohtaa. Joku ei saa koskaan omaa aikaa kun ei ole tukiverkkoja ja sitten oikeesti olisi ihmisiä,jotka haluaisivat hoitaa,muttei satu vaan siihen "lähipiiriin"

[QUOTE="vieras";28156967]Niin, lomamatkaan on kyllä vara laittaa 500e mutta ei hoitajaan *avaan sateenvarjon*
Ehkäpä se isovanhempien hoito kiikastaakin siitä etteivät kehtaa pyytää palkkiota kun ei sitä ole tarjottu, mutta kehtaavat perua kun ei ap tajua tarjota palkkiota,ilmainen lapsenhoitaja pitäisi olla.[/QUOTE]

No, esim. 300e lisä laitettavaksi lastenhoitoon reilu vrk:n hoidosta olisi kyllä meille paljon.. Lomamatka kun on ap:n tapauksessa jo maksettu joten ei voi tietää kuinka kauan he ovat sitä varten säästäneet.

Ainakin isompi voisi tykätä kaveriyökyläilystä? Ehkä pienempikin, jos sopivia kavereita on. Nyt ehtii hyvissä ajoin kysyä, ja sopivana vastapalveluksena lupaat ottaa lasten kaverit myös joskus yökylään.

Yhteistyössä