Onko tämä teistä hyvä palkka? Mun mielestä ei edes opiskelijalle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "outoko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"outoko"

Vieras
Eli opiskelen ja käyn töissä, ikää 25v. Saan opintotukea n 500e/kk ja siihen päälle teen töitä. Saan aika pitkälti päättää itse, milloin haluan tehdä töitä ja miten paljon. Mun ei tarvitse tehdä yövuoroa tai iltavuoroa ollenkaan, jos en halua, joten tietty teen mieluummin päivävuoroa.

Tuntipalkkani on 10e+ tietty ilta-ja pyhälisät (pyhänä siis 20e/h). Palkka on ihan ok, näin opintojen ohessa. Moni aina hehkuttaa, miten hyvä tilanne mulla on ja että itse saavat vähemmän omasta leipätyöstään, jota tekevät. Itse en haluaisi olla tällaisella palkalla "oikeasti".

Mua myös arvosteltiin kovasti, kun en töitä hakiessani ottanut vastaan kesätyöpaikkaa, jossa olis pitänyt tehdä melkein aina viikonloppuja ja yövuoroa, palkka oli n. 8e/h+lisät. Onneksi en suostunut.

Voin sanoa, että en lähtisi töihin enää alle 9,5 euron tuntipalkalla tälle alalle, varsinkaan jos tarvitsisi tehdä yövuoroa.

Mä valmistuin AMK:sta alle 10v sitten ja 6 vuotta sitten palkkani oli vielä tuo 10e/tunti. Nyt se on 13e/ tunti ja on kyllä huono!Käteen jää km-korvausten ym jälkeen kuussa alle 2000e. :( Miehelläni ammattikoulututkinto ja tuntipalkka 14e...

10€ pitäs olla alalla kun alalla minimi palkka josta lähtee sit nouseen.
mulla palkka on tuo 9,50 tunnille ja nousee nyt tänävuonna. se on pieni palkka kaikkeen työmäärään nähden ja siihen että kulutan välillä kroppani aikalailla loppuun noitten sairaitten vuorojenkanssa.
silti,työ on semmoinen missä viihdyn ja oon valmis tinkimään palkasta viihtyvyytenitakia. tottakai oisin tyytyväinen jos palkka ois lähempänä 20€ kun 10€ mutta näin on nyt. ja varmaan aina,jos en sitten pomoksi joskus vanhempana halua ryhtyä.

jos oisin yksin en varmaan tuis noin peinellä palkalla toimeen. saan 1500€ kuukaudessa käteen eihän se riittäis mitenkään elättää 4 henkilöö,vaikka saisinkin vielä siihen päälle lapsilisät ja elatusmaksut. nyt kun mies tienaa hyvin niin tää on passeli meille.

mikäs se kysymys oli..nii ei se nyt oo mikään hyvä palkka,mutta tämmösessä tilanteessa kun mulla ni on ihan ok :) niin ja opiskelijalle myös. osa opiskelijoista kuitenkin tekee aika paska palkalla hommia. sua on kyllä onnistanu,niinkun ylipäätään nykyään kaikkia töitä saaneita.

10€ pitäs olla alalla kun alalla minimi palkka josta lähtee sit nouseen.
mulla palkka on tuo 9,50 tunnille ja nousee nyt tänävuonna. se on pieni palkka kaikkeen työmäärään nähden ja siihen että kulutan välillä kroppani aikalailla loppuun noitten sairaitten vuorojenkanssa.
silti,työ on semmoinen missä viihdyn ja oon valmis tinkimään palkasta viihtyvyytenitakia. tottakai oisin tyytyväinen jos palkka ois lähempänä 20€ kun 10€ mutta näin on nyt. ja varmaan aina,jos en sitten pomoksi joskus vanhempana halua ryhtyä.

jos oisin yksin en varmaan tuis noin peinellä palkalla toimeen. saan 1500€ kuukaudessa käteen eihän se riittäis mitenkään elättää 4 henkilöö,vaikka saisinkin vielä siihen päälle lapsilisät ja elatusmaksut. nyt kun mies tienaa hyvin niin tää on passeli meille.

mikäs se kysymys oli..nii ei se nyt oo mikään hyvä palkka,mutta tämmösessä tilanteessa kun mulla ni on ihan ok :) niin ja opiskelijalle myös. osa opiskelijoista kuitenkin tekee aika paska palkalla hommia. sua on kyllä onnistanu,niinkun ylipäätään nykyään kaikkia töitä saaneita.

Niinpä, opiskelijat tekevät tosiaan vielä huonommilla palkoilla töitä ja itse en siihen suostukaan.

Eri asia saattaisi olla, jos työ ei olisi fyysisesti rasittavaa, pelkkää päivävuoroa ja ei niin kiireistä. Silloin voisin harkita tekeväni pienemmälläkin palkalla, ainakin hetken.

Mutta se, että vaikka 8 euron tuntipalkalla pitäisi tehdä juurikin raskasta ja väsyttävää yövuoroa ja iltaa, koko ajan kiire ja työ fyysisesti kuormittavaa. Saa ravat hierojalla ja aina joku paikka jumissa. En todellakaan! Varsinkin, kun se ei edes ole se ala, jolle aion tulevaisuudessa työllistyä. Siinä vain väsyttää ja rikkoo itsensä käytännössä tyhjän takia.

Tiedänpäs paikan, jossa edelleen maksetaan kuuden euron tuntipalkkaa.. Olin siellä kerran kesätöissä. Suurin osa työntekijöistä on 14-20v ja työ ei todellakaan ollut kevyimmästä päästä. Täytyy sanoa että oli aika luksusta kun sen jälkeen olin töissä huoltoasemalla, jossa oli palkka jotain 9€.:D Ja opiskelujen jälkeen nyt saan 12€ tunnissa ja sekin on minimi mitä tällä alalla saa maksaa.:D

Yhteistyössä